A nehéz járványügyi helyzet ellenére az elmúlt napokban némi örömhír is vegyült a szomorú turisztikai hírek közé Ausztriában. A linzi turisztikai egyesület, a Linz Tourismus megrendelésére készített, idén augusztusban az online csatornákon virálisan terjesztett turisztikai reklámfilm rangos elismerést kapott Cannes-ban, ahol az elmúlt héten hirdették ki a világ legjobb gazdasági témájú reklámfilmjeit. Az alig háromperces kisfilm esetében a rendhagyó megközelítést és az innovatív koncepciót értékelte a zsűri. Eközben az ausztriai Szövetségi Digitális és Gazdasági Minisztérium ugyancsak felfigyelt a filmre, és a legjobbaknak adható állami kitüntető oklevelet adományozta a film készítőinek. A turisztikai reklámfilm jó példa arra, hogy a „megváltozott világban nem konvencionális szemlélettel, az emberek és az őszinte humor fókuszba helyezésével lehet leginkább a vendégek figyelmét felkelteni” – nyilatkozta Prof. Georg Steiner, a Linz Tourismus ügyvezetője az elismerések átvételét követően.
{youtube|id=iVTHnOg3JEE}
Ahogy arról korábban beszámoltunk az egyik leginnovatívabb ausztriai turisztikai egyesület hírében álló Linz Tourismus idén nyáron vakmerő akcióval hívta fel magára a figyelmet. Egy rövid videóval heteken keresztül tematizálta az osztrák médiát és közbeszédet. A „Linz ist Linz” azaz Linz az Linz cím alatt bemutatott kisfilm napok alatt feltornászta magát az osztrák és német média vezető hírei közé, s ez az érdeklődés máig kitart. A YouTube csatornán a harmadik negyedév legtöbbet kattintott gazdasági tematikájú kisfilmje lett az alkotás. Ausztriában mind szövetségi, mind tartományi szinten kiemelten foglalkoztak vele a híradások, TV-híradók és vezető napilapok szerkesztőségi cikkei. A turisztikai szakmai műhelyekben a mai napig keresik a választ és magyarázatot: mennyire megosztó az akció, illetve miként generálhatott ekkora figyelmet egy, csupán a közösségi hálókon keresztül terjedő turisztikai reklámakció? A film jó alapot szolgáltatott egy társadalmi vita lefolytatásához is a városban, amely során a linzi polgárok a saját reflexióikat is elmondhatták a világról amelyben élnek, illetve amelyben élni szeretnének. A német nyelvterületen vezető napilapok tovább éltetik a Linz körül kialakult pezsgést. Legutóbb a Frankfurter Allgemeine Zeitung szentelt egész oldalas összeállítást linzi sikertörténetnek, az élményeken keresztül pozitív változtatásokat generáló turisztikai jó gyakorlatnak.
Ahogy arról korábban szintén beszámoltunk, a számos nemzetközi elismerésben, – köztük az Európai Bizottság smart tourism city különdíjában is – részesült, az egykor az Európai Kulturális Fővárosa címet is viselő Linz város turisztikai szervezete immáron a város élménylaborjaként, programgeneráló- és történetmesélő turisztikai szervizközpontként definiálja saját szerepét, s ennek megfelelően teljesen új alapokra helyezte munkáját. A most díjat nyert rövidfilm egy puzzle darab abban az összképben, amelyet Linz már több mint egy évtizede, pozitív változások sorozatával következetesen épít. Nem véletlen, hogy a város turisztikai szlogenje és üzenete: „Linz verändert”, azaz a város amely pozitívan megváltoztatja az oda látogatót, s az ott lakók szemléletét egyaránt, miközben maga is változik és változtat.
Díjat nyert Cannes-ban Linz provokatív imázsfilmje
Arany Delfinnel díjazták a Linz Tourismus provokatív kisfilmjét, amely a Cannes-i Corporate Media & TV nemzetközi fesztiválon mérette meg magát. Ausztriában pedig a Szövetségi Digitalizációs és Gazdasági Minisztérium kitűnő gazdasági témájú rövidfilmeknek járó elismerő oklevelét kapta meg a „Linz ist Linz” turisztikai reklámfilm – tájékoztatta szerkesztőségünket Kovács Balázs, a Linz Tourismus magyar piacért is felelős régiós megbízottja.
Neves elismerés a Maldív-szigeteknek
A Maldív-szigetek az elmúlt években számos rangos elismerést kapott, év végén pedig, kiélezett versenyben elnyerte a „Világ vezető zöld úti célja” címet is.
Felfedeztük Szlovénia síparadicsomait
Szlovénia nem csak a túrázók és a kirándulók édenkertje vagy a vadvízi evezések páratlan helyszíne, hanem a téli sportok szerelmeseinek is egy valóságos paradicsom.
Vendée Globe: újabb versenyző adta fel a versenyt, nem is akármilyen körülmények között
A hírhedt Point Nemo környékén történt az eset, ahol 8 évvel ezelőtt egy másik tragédia történt.
Nyitva a Szent Péter-bazilika kapuja – kezdődik a szentév
Ferenc pápa megnyitotta a Szent Péter-bazilika szent kapuját, és ezzel kezdetét vette a jubileumi szent év. Zarándokturisták százezreit várják a Vatikánba a vallási ünnep egy esztendeje alatt.
Tűz az Eiffel-toronyban, evakuálják a turistákat
A jelentések szerint az építmény első és második emelete közötti liftakna gyulladt ki, a katasztrófavédelem közel 1200 turistát menekített ki.
Újra látogatható a Trevi-kút – lehet érméket is dobálni
Befejeződött a római Trevi-kút felújítása, vasárnap átadták a nagyközönségnek.
Hatalmas méretű felvásárlás – magyar érdekeltségű utaztatót is érint
A WP Holding felvásárolja az Invia cégcsoportot.
Bővülő klubhotel kínálat és új gyerekanimációk a hazai utaztatónál
A Kartago Tours kibővíti a családi nyaralások élményét új klubhotel szállodákkal és magyar nyelvű gyermekanimációval 2025-ben.
DZT-búcsú, amely egyben egy új munkakapcsolat kezdete
Bár a DZT hivatalos magyarországi képviselete elbúcsúzott üzleti partnereitől, azonban, csak ebben a formában búcsúznak, munkájukat tovább folytatják – más keretek közt.
Amikor feltárul az ajtó Santiago de Compostela katedrálisában
Santiago de Compostela katedrálisának különleges kapuja a nem túl gyakran ismétlődő szent években kinyílik a zarándokok előtt.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.