A nehéz járványügyi helyzet ellenére az elmúlt napokban némi örömhír is vegyült a szomorú turisztikai hírek közé Ausztriában. A linzi turisztikai egyesület, a Linz Tourismus megrendelésére készített, idén augusztusban az online csatornákon virálisan terjesztett turisztikai reklámfilm rangos elismerést kapott Cannes-ban, ahol az elmúlt héten hirdették ki a világ legjobb gazdasági témájú reklámfilmjeit. Az alig háromperces kisfilm esetében a rendhagyó megközelítést és az innovatív koncepciót értékelte a zsűri. Eközben az ausztriai Szövetségi Digitális és Gazdasági Minisztérium ugyancsak felfigyelt a filmre, és a legjobbaknak adható állami kitüntető oklevelet adományozta a film készítőinek. A turisztikai reklámfilm jó példa arra, hogy a „megváltozott világban nem konvencionális szemlélettel, az emberek és az őszinte humor fókuszba helyezésével lehet leginkább a vendégek figyelmét felkelteni” – nyilatkozta Prof. Georg Steiner, a Linz Tourismus ügyvezetője az elismerések átvételét követően.
{youtube|id=iVTHnOg3JEE}
Ahogy arról korábban beszámoltunk az egyik leginnovatívabb ausztriai turisztikai egyesület hírében álló Linz Tourismus idén nyáron vakmerő akcióval hívta fel magára a figyelmet. Egy rövid videóval heteken keresztül tematizálta az osztrák médiát és közbeszédet. A „Linz ist Linz” azaz Linz az Linz cím alatt bemutatott kisfilm napok alatt feltornászta magát az osztrák és német média vezető hírei közé, s ez az érdeklődés máig kitart. A YouTube csatornán a harmadik negyedév legtöbbet kattintott gazdasági tematikájú kisfilmje lett az alkotás. Ausztriában mind szövetségi, mind tartományi szinten kiemelten foglalkoztak vele a híradások, TV-híradók és vezető napilapok szerkesztőségi cikkei. A turisztikai szakmai műhelyekben a mai napig keresik a választ és magyarázatot: mennyire megosztó az akció, illetve miként generálhatott ekkora figyelmet egy, csupán a közösségi hálókon keresztül terjedő turisztikai reklámakció? A film jó alapot szolgáltatott egy társadalmi vita lefolytatásához is a városban, amely során a linzi polgárok a saját reflexióikat is elmondhatták a világról amelyben élnek, illetve amelyben élni szeretnének. A német nyelvterületen vezető napilapok tovább éltetik a Linz körül kialakult pezsgést. Legutóbb a Frankfurter Allgemeine Zeitung szentelt egész oldalas összeállítást linzi sikertörténetnek, az élményeken keresztül pozitív változtatásokat generáló turisztikai jó gyakorlatnak.
Ahogy arról korábban szintén beszámoltunk, a számos nemzetközi elismerésben, – köztük az Európai Bizottság smart tourism city különdíjában is – részesült, az egykor az Európai Kulturális Fővárosa címet is viselő Linz város turisztikai szervezete immáron a város élménylaborjaként, programgeneráló- és történetmesélő turisztikai szervizközpontként definiálja saját szerepét, s ennek megfelelően teljesen új alapokra helyezte munkáját. A most díjat nyert rövidfilm egy puzzle darab abban az összképben, amelyet Linz már több mint egy évtizede, pozitív változások sorozatával következetesen épít. Nem véletlen, hogy a város turisztikai szlogenje és üzenete: „Linz verändert”, azaz a város amely pozitívan megváltoztatja az oda látogatót, s az ott lakók szemléletét egyaránt, miközben maga is változik és változtat.
Díjat nyert Cannes-ban Linz provokatív imázsfilmje
Arany Delfinnel díjazták a Linz Tourismus provokatív kisfilmjét, amely a Cannes-i Corporate Media & TV nemzetközi fesztiválon mérette meg magát. Ausztriában pedig a Szövetségi Digitalizációs és Gazdasági Minisztérium kitűnő gazdasági témájú rövidfilmeknek járó elismerő oklevelét kapta meg a „Linz ist Linz” turisztikai reklámfilm – tájékoztatta szerkesztőségünket Kovács Balázs, a Linz Tourismus magyar piacért is felelős régiós megbízottja.

Elsüllyedt halászhajó okoz gondot a Kanári-szigeteken
Egy elsüllyedt halászhajó miatt rendeltek el környezetvédelmi készültséget Gran Canaria több településén.

Fehér Lótusz-hatás: indulnak a magyarok Phuketre és Ko Samuira
A magyarok 42 százalékkal többször kerestek rá thaiföldi úti célokra idén februárban, mint tavaly ugyanekkor, sőt, bizonyos napokon kiugrások láthatóak a keresési görbén is.

Földrengés rázta meg Nápoly térségét
A dél-olaszországi Nápoly térséget csütörtök kora hajnalban 4,4-es erősségű földrengés rázta meg – közölte az olasz Országos Geofizikai és Vulkanológiai Intézet (INGV).

Országok listája, ahol keveset süt a nap
Az Egyesült Királyság csak az ötödik legkevesebb napsütést kapó ország.

Spanyolország idén az úti cél? Erről jobb, ha tud – turistaként
Spanyolország továbbra is verhetetlen úti cél. Azonban a helyi hatóságok hoztak olyan új szabályokat, amelyekkel jobb, ha számol idén.

Az idei ITB Berlin eredményei, jövőre jön az ITB Americas
Az idei szakmai rendezvény 100 ezer szakmai résztvevőt vonzott, akiknek 87 százaléka külföldről érkezett.

Egyre többen keresnek tűzálló házakat Los Angelesben
Az egész ház mindössze néhány alapanyagból épült: földből, vízből, homokzsákokból, szögesdrótból, vakolatból és egy kevés cementből, de a legfontosabb különlegessége nem látható.

Egy ideig zárva a párizsi modern művészeti múzeum
Bezárt öt évre a világ egyik legjelentősebb kortárs képzőművészeti gyűjteményével rendelkező párizsi Pompidou Központ modern művészeti múzeuma.

Nyolcvan nap alatt a Föld körül – Füleken
Március 14-én indul a turistaszezon a füleki várban, ekkor nyitják meg a 80 nap alatt a Föld körül című kiállítást a Bebek-torony 5. szintjén.

Megálljt parancsolnak egy utazási formának a lengyel Tátrában
Jövő évtől korlátozzák a lovaskocsikázást.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.