A nehéz járványügyi helyzet ellenére az elmúlt napokban némi örömhír is vegyült a szomorú turisztikai hírek közé Ausztriában. A linzi turisztikai egyesület, a Linz Tourismus megrendelésére készített, idén augusztusban az online csatornákon virálisan terjesztett turisztikai reklámfilm rangos elismerést kapott Cannes-ban, ahol az elmúlt héten hirdették ki a világ legjobb gazdasági témájú reklámfilmjeit. Az alig háromperces kisfilm esetében a rendhagyó megközelítést és az innovatív koncepciót értékelte a zsűri. Eközben az ausztriai Szövetségi Digitális és Gazdasági Minisztérium ugyancsak felfigyelt a filmre, és a legjobbaknak adható állami kitüntető oklevelet adományozta a film készítőinek. A turisztikai reklámfilm jó példa arra, hogy a „megváltozott világban nem konvencionális szemlélettel, az emberek és az őszinte humor fókuszba helyezésével lehet leginkább a vendégek figyelmét felkelteni” – nyilatkozta Prof. Georg Steiner, a Linz Tourismus ügyvezetője az elismerések átvételét követően.
{youtube|id=iVTHnOg3JEE}
Ahogy arról korábban beszámoltunk az egyik leginnovatívabb ausztriai turisztikai egyesület hírében álló Linz Tourismus idén nyáron vakmerő akcióval hívta fel magára a figyelmet. Egy rövid videóval heteken keresztül tematizálta az osztrák médiát és közbeszédet. A „Linz ist Linz” azaz Linz az Linz cím alatt bemutatott kisfilm napok alatt feltornászta magát az osztrák és német média vezető hírei közé, s ez az érdeklődés máig kitart. A YouTube csatornán a harmadik negyedév legtöbbet kattintott gazdasági tematikájú kisfilmje lett az alkotás. Ausztriában mind szövetségi, mind tartományi szinten kiemelten foglalkoztak vele a híradások, TV-híradók és vezető napilapok szerkesztőségi cikkei. A turisztikai szakmai műhelyekben a mai napig keresik a választ és magyarázatot: mennyire megosztó az akció, illetve miként generálhatott ekkora figyelmet egy, csupán a közösségi hálókon keresztül terjedő turisztikai reklámakció? A film jó alapot szolgáltatott egy társadalmi vita lefolytatásához is a városban, amely során a linzi polgárok a saját reflexióikat is elmondhatták a világról amelyben élnek, illetve amelyben élni szeretnének. A német nyelvterületen vezető napilapok tovább éltetik a Linz körül kialakult pezsgést. Legutóbb a Frankfurter Allgemeine Zeitung szentelt egész oldalas összeállítást linzi sikertörténetnek, az élményeken keresztül pozitív változtatásokat generáló turisztikai jó gyakorlatnak.
Ahogy arról korábban szintén beszámoltunk, a számos nemzetközi elismerésben, – köztük az Európai Bizottság smart tourism city különdíjában is – részesült, az egykor az Európai Kulturális Fővárosa címet is viselő Linz város turisztikai szervezete immáron a város élménylaborjaként, programgeneráló- és történetmesélő turisztikai szervizközpontként definiálja saját szerepét, s ennek megfelelően teljesen új alapokra helyezte munkáját. A most díjat nyert rövidfilm egy puzzle darab abban az összképben, amelyet Linz már több mint egy évtizede, pozitív változások sorozatával következetesen épít. Nem véletlen, hogy a város turisztikai szlogenje és üzenete: „Linz verändert”, azaz a város amely pozitívan megváltoztatja az oda látogatót, s az ott lakók szemléletét egyaránt, miközben maga is változik és változtat.
Díjat nyert Cannes-ban Linz provokatív imázsfilmje
Arany Delfinnel díjazták a Linz Tourismus provokatív kisfilmjét, amely a Cannes-i Corporate Media & TV nemzetközi fesztiválon mérette meg magát. Ausztriában pedig a Szövetségi Digitalizációs és Gazdasági Minisztérium kitűnő gazdasági témájú rövidfilmeknek járó elismerő oklevelét kapta meg a „Linz ist Linz” turisztikai reklámfilm – tájékoztatta szerkesztőségünket Kovács Balázs, a Linz Tourismus magyar piacért is felelős régiós megbízottja.
Máltán tűzijáték festi az eget
A színpompás tűzijáték előadások idén április 20. és 30. között öt helyszínen kerülnek megrendezésre.
Megszűnik a határellenőrzés Románia repülőterein
Emellett a határrendészet mobil egységei továbbra is végezhetnek bejelentetlen ellenőrzéseket.
Rekord számú magyar munkavállaló az osztrák turizmusban
Fenntarthatóság állt az idei bécsi Ferien Messe fókuszában.
Köln már most focilázban ég
Kölnben játszik a magyar csapat a futball EB-n. És mi lehet ott a 90 percen túl?
Visszaállítják a határellenőrzést az EB idején a németek
Minden németországi határátkelőnél ellenőrzést tartanak a nyári futball Európa-bajnokság ideje alatt, jelentették be a hivatalos szervek.
Osztrák kisokos áramszünet esetén
A körlevélből megtudható, hogy mi a teendő és a helyes követendő eljárás egy teljes és tartós áramszünet következtében kialakult helyzetben.
Hamarosan összekötik az M30-ast az A2 osztrák autópályával
Újabb szakasza készült el az S7-es gyorsforgalmi útnak Ausztriában.
Ha nyár, akkor Ausztria - vulkánok, kristályok, császári látnivalók
Akik idén nyáron különleges élményeket keresnek, legjobb, ha nem is mennek messzire.
Czeiszing Miklós: Nyárra érdemes északi úti célt választani, hogy a hőség, a szárazság ne zavarja a pihenést
A Német Turisztikai Hivatal (DZT) magyarországi képviseletének vezetőjével a Klasszis Klub március 21-ei adásában beszélgettünk.
A hely, ahol a hegyi doktor rendel
A családi ház, illetve a rendelő, ahol a "Der Bergdoktor", azaz "A hegyi doktor újra rendel" forgatása zajlik immár 17 éve, valóban olyan, mint a filmeken.
Interjú
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk
Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”
Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról
Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.