Felrobbantotta a netet Linz szókimondó imázsfilmje

Az egyik leginnovatívabb ausztriai turisztikai egyesület hírében álló Linz Tourismus újabb vakmerő akcióval hívta fel magára a figyelmet. Egy alig három perces videóval immáron több, mint egy hete tematizálja az osztrák médiát és közbeszédet, a szokatlan akció továbbra is hatalmas hullámokat ver.

A megoldás az újszerűségben rejlik. A film készítésére megbízást adó linzi turisztikai egyesület, - a Linz Tourismus - szakított minden bevett szokással és gyakorlattal, amelyek a klisészerű, varázslatos és idilli képeket mutató imázsfilmekre volt ez idáig jellemző. A „Linz az Linz” promóciós film őszinte, reális és autentikus képet kíván adni a városról, ahogy azt némi önironiával a helyiek maguk is látják - vallják a készítők. „Egy város nem csak a házakból és látványosságból, hanem legfőképpen az emberekből áll” - olvasható a Linz Tourismus szakmai koncepciójában. Az emberek meg sokfélék, sokszínűek, akik a saját városukat is sokszor eltérően látják. Valaki unalmasnak, valaki a falu és város sajátos keverékének, valaki meg „kicsit rasszistának” tartja Linzet – ahogy ezt a film provokatív felütésében látható mini interjúkból megtudhatjuk.A szatirikus humorral megkomponált alkotás képi elemein keresztül is újszerű látószögből mutatja be a város egyes szimbolikus helyszíneit, amelyek a film szereplőinek tolmácsolásban összekacsintós tartalmi többletet is adnak a látottakhoz. A filmben nem modellek szerepelnek, hanem ténylegesen linzi polgárok, akiket a linzi filmstúdió, a Forafilm rendezője a járókelők közül választott ki – tájékoztatta szerkesztőségünket Kovács Balázs, a Linz Tourismus magyar piacért is felelős régiós megbízottja.



A film önironiával átitatott üzenete: a város messze nem tökéletes, de az itt élők tárt karokkal fogadják a látogatókat. Linz nem Bécs, nem Salzburg, nem Kitzbühel, hanem egy másik, egy „nem konvencionális Ausztria” arca. Linz egész egyszerűen Linz: „Linz ist Linz” – elevenedik meg a végén szemünk előtt a film mottója. Az önirónia keltette feszültséget a film utolsó képkockái oldják fel. A turisztikai sugallatát ugyancsak a film egyik szereplője, a láthatóan és hallhatóan is migrációs háttérrel rendelkező linzi virágárus fogalmazza meg kedvesen: „Drágáim, látogassátok meg Linzet!”

A kampányfilm közzétételét követően szinte azonnal az „osztrák youtube” trendfilmje lett, pár nap alatt többszázezres nézettséget ért el. A város polgármestere a provokatív hangvétel miatt első nyilatkozatában elhatárolódott a filmtől. Időközben a Johannes Kepler Egyetem a hatalmas sajtóvisszhangra és közérdeklődésre való tekintettel, a társadalmi vita igénye miatt külön vitaestet is szervezett a városban. A vitához hozzászólók többsége a Linz Tourismus csapatának bátorságát emelték ki, hogy őszintén, klisék és köntörfalazás nélkül merték bemutatni Linz erősségeit és gyengeségeit. A viták során megfigyelhető ugyanakkor egy törésvonal: míg az idősebbek némileg ódzkodnak a film kifejezésmódjától, addig a fiatalabb generáció szerit egy „trendi és szexi” imázsfilm született. A következő napokban a polarizáló kisfilm üzenetét részleteiben is taglaló, azokat feloldó és turisztikai fogyasztásra közvetlenül is ösztönző kampányelemek követik. Hamarosan elkészül a film angol verziója is.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a számos nemzetközi elismerésben, – köztük smart tourism city EU Bizottsági különdíjban is – részesült, az Európai Kulturális Fővárosa címet is viselő Linz város turisztikai szervezete immáron a város élménylaborjaként, programgeneráló- és történetmesélő turisztikai szervizközpontként definiálja saját szerepét, s ennek megfelelően teljesen új alapokra helyezte munkáját.

{youtube|id=ilVoxX7MDGc}


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.