hirdetés
hirdetés

Egyre kevesebb a panasz a turisztikai vállalkozásokra

A turisztikailag főszezonnak számító három nyári hónapban a fogyasztóvédők országszerte 1792 vendéglátó-ipari egységet, 128 taxis szolgáltatást vizsgáltak.

hirdetés

A felügyelők 554 vendéglátónál és 18 taxisnál találtak valamilyen, többnyire kisebb szabálytalanságot. Erről Koszorús László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára szeptember 5-én, egy budapesti sajtótájékoztatón számolt be.

Az elmúlt évben összesen hárommillió forint bírságot szabtak ki, de szerinte nem a bírságolás a céljuk, a vállalkozások jogkövető magatartását szeretnék elősegíteni.

„Nem kommandó, hanem együttműködő partnerek vagyunk, a bírság csak egy eszköz a célok elérésében, a kis- és középvállalkozások jogkövető magatartását azzal is segítjük, hogy először csak figyelmeztetünk, ha kisebb szabálytalanságot követnek el” – mondta Koszorús László.

A hazánkba látogató külföldi turisták biztonsága és nyugalma érdekében a vendéglátó-egységeknél elsősorban a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytató vállalkozások kiszűrése volt a céljuk, és arra is hangsúlyt fektettek, hogy minden terméken láthatóan legyen feltüntetve az ár.

Fontos a tudatos vásárlás

Ugyanakkor azt is megjegyezte, hogy több odafigyeléssel, tudatos vásárlói magatartással sok panasz megelőzhető lenne. Kiemelte azt is, hogy az állami fogyasztóvédelem továbbra is partnerségben kíván együttműködni a szereplőkkel, ennek a szemléletnek az eredményességét mutatja, hogy 2300 cég szerepel a fogyasztóvédelmi szabályokat betartó vállalkozások pozitív listáján.

Csökkentek a szabálytalanságok a nyári idegenforgalmi főszezonban

Idén a vendéglátók 31 százalékánál tártak fel hiányosságot a felügyelők a múlt évi 33 százalékkal szemben, a taxiknál ez a mutató a tavalyi 17 százalékról 14 százalékra mérséklődött – állapította meg a helyettes államtitkár.

Ellenőrizték a repülőterek előtti taxisokat, a hajóállomásokon és a vasúti megállóknál működő személyszállítást is. Náluk többnyire figyelmetlenségből adódó hiányosságot találtak, de előfordult olyan is, hogy engedélyt kellett bevonni – mondta. A jellemző hiányosságok közé sorolta, hogy nem adtak számlát, illetve nem megfelelően tájékoztatták az utasokat.

Megnyugtató, hogy egyre kevesebb a panasz a turizmus területén dolgozó vállalkozásokra – foglalta össze beszámolóját.

Bódi Ágnes
a szerző cikkei

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai