A Magyar Turizmus Zrt.-ben, amelynek átvétele az egész turizmusirányítás-átszervezési terv alapját képezi, van egy 8,4 milliárd forintos, marketingre elkölthető keret. Varga Mihály gazdasági miniszter nem akarja kiadni a kezéből a turizmust, a területet azonban Rogán Antal, a miniszterelnöki kabinetet irányító miniszter is magáénak akarja tudni - írja az Index.
A Miniszterelnöki Kabinetirodán Rogán Antal jóváhagyásával két hete elkészült egy olyan előterjesztés, amely kivenné a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) fennhatósága alól a turizmus területét, és a Magyar Turizmus Zrt.-vel együtt áthelyezné a Seszták Miklós vezette Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz. A zrt. az új helyen „egységesített állami szerv” formájában Nemzeti Idegenforgalmi Ügynökséggé alakulna át.
Az Index információi szerint viszont a felügyelet jogáért folyó meccs a színfalak mögött még nincs lejátszva. Erre utal az is, hogy az NGM a hétvégén olyan sajtóközleményt adott ki, amelyben azt hangoztatja, hogy az ágazat állami irányítása megfelelő helyen van a gazdasági tárcánál, ráadásul megszervezték egy Rogán Antal részvételével lezajlott múlt heti informális találkozó ellenrendezvényét.
Rogán Antal Andy Vajna, Zsidai Roy, Orbán Ráhel és más, turisztika iránt érdeklődő „civilek” társaságában beszélgetett az új állami turisztikai szervezet tervéről, a zártkörű megbeszélésre azonban a turisztikai szakma hivatalos szereplői közül nem nagyon hívtak meg senkit, az NGM viszont tíz olyan résztvevőt sorakoztatott fel saját rendezvényén, akikre ráillik „a turizmus és a vendéglátás tíz meghatározó szakmai szövetsége” fordulat.
Uniós források a turizmusra
Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára tavaly jelentette be, hogy a következő öt évben több mint 200 milliárd forintot lehet turizmusra költeni uniós forrásokból. A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretéből 111 milliárd forintot, a Terület és Településfejlesztési Operatív Programból pedig 106 milliárd forintot csoportosítottak a turisztikai fejlesztésekre.
De ennél is konkrétabb vonzerő lehet, hogy az áthelyezésre kiszemelt Magyar Turizmus Zrt. is hozzájutott egy jelenleg éppen elköltésre váró, 8,4 milliárd forintos kerethez.
A cég az Indexnek küldött tájékoztatója szerint éppen tavaly decemberben kötötte meg szerződést a Széchenyi 2020 GINOP „nemzeti turisztikai marketing és keresletösztönző programból” kapott támogatásra. Ebből az összegből 2018 végéig három éven át működtetnék a Turisztikai Innovációs Marketing Együttműködési Alapprogramot, a TIMEA-t. Az állami cég szerint a program „Magyarország történetében először teszi lehetővé, hogy turisztikai marketingre jelentős uniós forrást lehessen felhasználni."
Bővebben ide kattintva olvashat a témáról.
Forrás: Index