Folytatódott a trend: Kevesebb vendégéjszaka, több bevétel

2019. júliusban a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 5,4, a belföldi vendégek által eltöltötteké 1,5%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest a kereskedelmi szálláshelyeken (szállodákban, panziókban, kempingekben, üdülőházakban, valamint a közösségi szálláshelyeken). A szezonális és naptárhatás figyelembevételével a külföldivendég-éjszakák száma 4,5%-kal csökkent, a belföldivendég-éjszakák száma 0,4%-kal bővült. A kereskedelmi szálláshelyek – folyó áron számolt – összes bruttó árbevétele 4,7%-kal emelkedett.

2019. júliusban az előző év azonos hónapjához képest: A külföldi vendégek száma 2,4, a vendégéjszakáké 5,4%-kal csökkent. A szálláshelyekre érkezett 687 ezer vendég közel 1,9 millió vendégéjszakát töltött el. Utóbbiak száma a közösségi szálláshelyek kivételével mindegyik szállástípusban csökkent. A vendégéjszakák felét a Budapest-Közép-Dunavidék régióban, 23%-át a Balatonnál töltötték a külföldi vendégek.

A belföldi vendégek és vendégéjszakák száma egyaránt 1,5%-kal volt kevesebb. A vendégszám 846 ezer, az eltöltött vendégéjszakáké 2,5 millió volt. Ez utóbbi mutató értéke a panziókban és a kempingekben nőtt, a szállodákban, a közösségi szálláshelyeken és az üdülőházakban mérséklődött. A belföldi vendégek körében a Balaton volt a legnépszerűbb régió, ahol közel háromszor annyi éjszakát töltöttek el, mint a második legkedveltebb területen, Észak-Magyarországon.

 

A szállodák szobakihasználtsága 71,7% volt.

Az összes bruttó árbevétel folyó áron 4,7%-kal (62 milliárd forintra), ezen belül a szállásdíjbevétel 4,5%-kal (40 milliárd forintra) emelkedett.

Széchenyi Pihenőkártyával a kártyatulajdonosok összességében 4,8 milliárd forintot fizettek a kereskedelmi szálláshelyeken, amely 45%-os növekedést jelent.

2019. július 31-én az előző év azonos időpontjához képest: 131-gyel kevesebb, 3406 kereskedelmi szálláshely 97 ezer szobával és 343 ezer férőhellyel működött.

2019. január–júliusban az előző év azonos időszakához képest:

A kereskedelmi szálláshelyek által regisztrált vendégéjszakák száma 0,5%-kal csökkent, összesen 17,4 millió volt.

A külföldi vendégek 0,6%-kal (8,6 millió), a belföldi vendégek 0,4%-kal (8,8 millió) kevesebb vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.

A szállodák szobakihasználtsága 0,1 százalékponttal, 59,5%-ra mérséklődött. A kereskedelmi szálláshelyek folyó áron összesen 8,0%-kal több, 300 milliárd forint bruttó árbevételt értek el.

 

Forrás: Turizmus Online


Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.