Hogy gondolta Akbar al Baker?

A Qatar Airways vezérigazgatója a IATA 74. Sydney-i közgyűlésének záró sajtótájékoztatóján hökkentette meg egy megjegyzésével az egybegyűlt újságírókat. Mondandója azonban kapcsolható az idei közgyűlés egyik fontos témájához.

Sokan nem tudták eldönteni, hogy komolyan vegyék-e a IATA elnöki székébe aznap beiktatott Akbar al Baker megjegyzését, mely szerint egy légitársaságot „persze, hogy egy férfinak kell vezetnie, mivel ez egy óriási kihívásokkal járó pozíció.” Sokan komolyan vették és láttak is neki elmeszelni a dohai légitársaság első emberét. Többen viszont felfedezni vélték benne azt a görbe tükrös, Michael O' Leary-s marketing szándékot, amit olykor meg-megenged magának. Biztos, hogy ezúttal is beszélnek majd róla és a Qatar Airways-ről. Hogy előbbi mondatával zavart okozott az erőben mi sem bizonyítja jobban, hogy a IATA sajtófőnöke, Tony Concil kérte Bakert: „Kérem, ne mondjon félreérthető dolgokat!” Al Baker, érezve, hogy nem mindenki vélte észrevenni mondatában a görbe tükröt, komolyra fordítva a szót elmondta, hogy a Qatar Airways-nél egyre több nő dolgozik. Nem csupán utaskísérőként, hanem egyéb területen is szaparodik a számuk. Képzési programjaikra jelentkezők 60%-a nő.

Akbar al Baker kicsivel később, Qatar fejléces üzenetben a twitteren követte meg bocsánatkérésében azokat, akiket sajtótájékoztatón tett kijelentésével megsértett.

Az előbbi jelenetet majdnem rezzenéstelen arccal figyelő Alexandre de Juniac IATA-vezérigazgató a szót átvéve felhívta a figyelmet, hogy a IATA szintén komolyan gondolja a női nem minél intenzívebb bevonását, ami — ismerte be — időbe telik. Alan Joyce, Qantas-vezér — aki nem csak arról nevezetes, hogy légitársaságát a tönk széléről visszahozta, hanem, hogy melegségét nyíltan vállalja — mondta, hogy náluk nemre, származásra, szexuális orientációra tekintet nélkül a legrátermettebb munkaerőt keresik. Hozzátette: a Qantas-menedzsment több, mint harmada nő. A pilóták és műszakiak közt még alacsony az arányuk.

Hogy került elő mindez?

A IATA Sydney-i közgyűlését záró sajtótájékoztatón az Abu Dzabi-i kolléga firtatta, hogy elnökként kitűzött feladatai mellett fontosnak tartja-e az ágazatban a nemek egyenlőbb megoszlását. A kolléga nem véletlen szegezte al Bakernek a kérdést. Az idei közgyűlés egyik hot topic-ja volt nemek iparági egyenlősége. „Hat öltönybe bújt pasas a diverzitásról beszél” — mulatott jót Richard Quest a színpadi látványon, amikor 5 légitársaság vezérigazgatóival cserélt eszmét a közgyűlés első délutánjának egy panelbeszélgetésén. Az urak némiképp zavarba jöttek, de nem hagyták a feladott labdát elveszni. Calin Rovinescu, az Air Canada vezérigazgatója megjegyezte, hogy a vállalati kommunikációs valamint a jogi osztályon magas a nők aránya, de például a karbantartáson alacsony. „Mindenkinek megadjuk a lehetőséget, lássuk mit kezd vele” — tette hozzá Rovinescu. A KLM-vezérigazgató Pieter Elbers szerint dolgoznak az ügyön. „Bárcsak gyorsabban menne!” — mondta. „De nem ötünk feladata ezt megvitatni, a hölgyeket is be kell vonni” — toldotta meg bölcsen.

A hölgyek ugyanezen a napon egy másik panelben lettek bevonva. „A bizalom hiánya az alapoktól a csúcsig kísér minket. Több kockázatot kell vállalni, hogy a férfiak bizalmát elnyerjük” — osztotta meg tapasztalatát Mandi Samson, az Air Namibia ügyvezető igazgatója. Cégük vezetésében négy nő is szerepet válllal. Szélestörzsű flottájuk gerincét adó Airbus A330-asaikon két női kapitány is szolgál. Szerinte a nők erősségei a hatékony figyelemmegosztás és a kreativitás. „Két munkahelyen dolgozunk: a cégnél és otthon a családért. A kettő együtt nehéz, különösen, ha nincs társunk” — így Mylène Scholnick, az International Aviation Women's Association egykori elnöke, a vezetőség tagja. Mandi Samson szerint szintén sokat nyom a latba a támogató családi háttér. Hasonlóan a kulturális gyökerekhez. „A kormányok a tudatállapot, hozzáállás megváltozásáért nem sokat tudnak tenni, annál többet az oktatáshoz való hozzáférésért, azért, hogy mindkét nem egyenlő mértékben részesüljön magas szintű oktatásban” — osztotta meg a panel két résztvevője a helyzet hatékony kezelésének egy receptjét.


A Wizz Air járatait is érinti a francia légiforgalmi irányítók sztrájkja

A Wizz Air járatait is érinti a francia légiforgalmi irányítók sztrájkja 

A munkabeszüntetés jelentős torlódást idézett elő az európai légtérben, ami késésekhez és járattörlésekhez vezetett.
E-bike beszerzési program turisztikai vállalkozások számára

E-bike beszerzési program turisztikai vállalkozások számára 

Turisztikai tevékenységet végző szervezetek és vállalkozások most akár 4,5 millió forint támogatást is kaphatnak elektromos rásegítésű kerékpárok beszerzésére.
Condor: járatindítás Frankfurt és Budapest között

Condor: járatindítás Frankfurt és Budapest között 

Az új járat része a légitársaság bővülő európai hálózatának, amely a német turisták körében népszerű városi desztinációkat célozza meg.
Bilbao, Wroclaw, Gdansk és Vilnius – egyvalami közös bennük

Bilbao, Wroclaw, Gdansk és Vilnius – egyvalami közös bennük 

Mind a négy izgalmas város már elérhető az ultrafapados légitársaság közvetlen járataival Budapestről.
Száz mozdonnyal erősít a MÁV

Száz mozdonnyal erősít a MÁV  

Ebből harminc már megérkezett.
Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen!

Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen! 

Tudnivalók, ha autóval indul útnak, és szeretné elkerülni a kellemetlen meglepetéseket.
Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban

Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban 

Sűrűbben járnak a repülőtéri BKK-járatok júliusban és augusztusban.
Emirates: nyári-téli újdonságok

Emirates: nyári-téli újdonságok 

A légitársaság újabb útvonalakon vezeti be a Prémium Turistaosztályt, és tovább bővíti menetrendjét a téli időszakra.
airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség

airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség 

A lett nemzeti légitársaság előzetes adatokat tett közzé a 2025 első féléves időszaki eredményeiről.
Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest

Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest 

A diszkont légitársaság vezére ezt a minap jelentette be.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.