HOTCO: Hotelfejlesztés felsőfokon

Rekordszámú képviselővel indult el a HOTCO konferencia, amely 2019. január 21-22. között harmadik alkalommal hozza össze a régió befektetőit, fejlesztőit, szállodai vállalatait és érdekeltjeit. Az idei konferencia fő témája a ROI, azaz a megtérülés maximalizálása a szállodai fejlesztéseken és tulajdonosi cikluson keresztül, a szállodai projektek első lépéseire fókuszálva.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Horwath HTL, a világ legnagyobb és legtapasztaltabb vendéglátóipari tanácsadó márkája a Kempinski Hotel Corvinus-ban rendezi az egyetlen nemzetközi hotelbefektetési konferenciát, a HOTCO-t, amely a szállodai fejlesztésekre és beruházásokra összpontosít a közép- és kelet-európai és a kaukázusi országokban.

Marius Gomola a Horwath HTL ügyvezető igazgatója és a HOTCO tulajdonosa a következőket mondta az idei eseményről: „Ez az év egy újabb rekordév a rendezvény számára, a befektetők érdeklődése a régióban nagyobb, mint valaha. Olyan, mintha egy fordulópont lenne a piacon, de még mindig növelni kell a közösségen belüli megértést és a szakértelem szintjét, hogy megfelelően lehessen kihasználni a lehetőségeket. Azt látjuk, hogy az esemény jó hely arra, hogy összehozzuk mindezen érdekeket, és segítsük a piacot a megfelelő módon növekedni.”

Rekordszámú 350 résztvevő regisztrált ebben az évben, 35 országból. A két nap alatt a globális trendek bemutatása mellett, a legjobb helyi és nemzetközi szereplők vezetői a szállodákról és a szállodafejlesztésekről, a pénzügyek és a tulajdonosi viszonyokról beszélnek, hogy segítsék a résztvevőket a helyi piacokra gyakorolt hatásuk értelmezésében. A 2019-es év a beruházások megtérülésére összpontosít az egész szállodai eszközcikluson keresztül. Az esemény előzetes tervezéssel és finanszírozással kezdődött, majd az operatív kérdések után a tulajdonjoggal és a tranzakciókkal végződött.

Beruházás, dizájn, innováció

Az előadás témái között a hotel beruházásának menete és projektjei is szerepeltek, mint például első lépésként fontos a lokációt megvizsgálni, az ott élő embereket, milyen messze vannak szórakozási lehetőségek, boltok, mi a környék vonzereje, szomszédok, egyszóval a befektetés szempontjából ismerni kell, mit lehet létrehozni az adott helyszínen. Az innováció fontosságát is kiemelték a hotel termékei mellett, de a közös munka az osztályok között is lényeges szerepet tölt be egy jól működő komplexumnál. Hosszas beszélgetés folyt az életmód trendjeiről és az internet jelenlétéről, amely megváltoztatja a márkák értékét.

A sikeres dizájn is meghatározó tényező, hiszen az új megoldások, új koncepciókat mindenki észreveszi és szereti, így ez is lényeges része egy befektetésnek. A dizájn, a rugalmasság, a technológia, mindet előtérbe kell helyezni a vendég igényére szabva, hogy megfelelő kép alakuljon ki benne az adott márkáról. Ma már nem csak az utazókra, hanem a helyiekre is gondolnia kell egy szállodának, például co-working iroda kialakítása, nyitott étterem vagy wellness használati lehetőség a lakosok számára.

A social média leginkább a fiatalabb generáció körében elterjedt, ezért a jó minőségű képek, videók, virtuális túra már alapvető elvárás az interneten, ugyanúgy ahogy a hotelek hirdetései instagram-on, google-n vagy facebook-on. Tanácsként az előadók azt mondták, hogy kövessük a trendeket, mérjük a számokat, nézzünk a jövőbe, de leginkább hallgassunk a vendégekre.


A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.