Ahogy arról a Turizmus Online-on is beszámoltunk korábban, Budapest önkormányzata júniusban egy zárt ülésen úgy döntött, 2017-től 20 évre monopolizálná a hop-on hop-off üzletet, vagyis a jelenlegi négy helyett egyetlen cég végezhetne városnéző buszos tevékenységet. Akkor arról is szó esett: a négy közül három, a fővárosban garantált buszos városnézéseket kínáló vállalat is egyetért abban, hogy valamilyen szabályozás szükséges, azonban azt nem úgy képzelik el, ahogy a főváros illetékesei.
A bejelentést követően a tendert jó ideig nem írták ki, ezért a három buszos cég - a Program Centrum Kft., a Mr. Nilsz kft. és a City Sightseeing Kft. - július közepén nyílt levélben fordult segítségért Orbán Viktor miniszterelnökhöz, az erről szóló sajtótájékoztatón pedig megfogalmazták: a kormányfőtől azt várják, hogy a pályázatot olyan módon írják ki, hogy azzal ne egyetlen céget hozzanak helyzetbe, vagyis több vállalkozás is a piacon maradhasson azoknak a feltételeknek a teljesítése mellett, amit elvárnak.
A tendert most kiírta Budapest Főváros Önkormányzata, melyben így ismertetik a közbeszerzést:
A szerződés tárgyát legfeljebb 20 éves időtartamra a hop-on hop-off technológiával végzett autóbuszos városnéző személyszállítás, valamint a szolgáltatáshoz kapcsolódó értékesítési tevékenység, a jegykiadást érintő, kapcsolódó tevékenységek, a marketing, kommunikációs és tájékoztató tevékenység, valamint az utazásszervezői tevékenység képezi.
A szolgáltatás nyújtásához az ajánlatkérő 70 db közterületi útvonal és 39 db megállóhely használatát biztosítja, amelyeken a tárgyév április 1. és október 31. közötti időszakában a minimális kötelező járműszám 25 db jármű.
A koncesszió odaítélésnek alapja a következő kritériumok: a minimális járműszámhoz kapcsolódó, fix koncessziós díj (nettó HUF/hó), az üzleti-gazdálkodási terv szakmai színvonala, a szakmai koncepció szakmai színvonala és a minimális járműdarabszámon felül beállításra kerülő járművek után fizetendő többlet díj (nettó HUF/jármű/hó).
A kiírás szerint az ajánlatkérő a részajánlattétel lehetőségét kizárja, a koncesszió tárgyát képező szolgáltatás részekre bontását annak szoros összefüggése nem teszi lehetővé. Továbbá azt is megfogalmazzák, hogy az ajánlatkérő az eljárást egy szakaszban bonyolítja le.
A kiírás szerint alkalmatlan az ajánlattevő, amennyiben saját vagy jogelődje számviteli jogszabályoknak megfelelő beszámolója alapján a mérleg szerinti eredménye a jelen felhívás feladásának napját megelőző utolsó három, lezárt üzleti év közül egynél több üzleti évben negatív volt; a fenti időszak kezdete után működését megkezdő ajánlattevő alkalmatlan, ha működésének ideje alatt a közbeszerzés tárgyából származó nettó árbevétele nem éri el az 1 200 000 000 forintot; a jelen felhívás feladásának napját megelőző utolsó három lezárt üzleti év összességében a teljes nettó árbevétele nem éri el az 1 200 000 000 forintot, valamint a közbeszerzés tárgyából (városi, turisztikai célú, autóbuszos személyszállítási tevékenység) származó nettó árbevétele nem éri el a nettó 1 200 000 000 forintot. Hozzáteszik: elegendő, ha a közös ajánlattevők közül egy felel meg, de a közös ajánlattevők együttesen is megfelelhetnek.
A koncessziós hirdetmény ide kattintva tekinthető meg.
Forrás: Turizmus Online