Nem jut elég pénz még a malévosok fizetésére sem

Járandóságuk alig negyedét kaphatják meg a Malév dolgozói, mivel a cég számláján levő összeg és a bérgarancia alap csupán ennyit képes fedezni. 

Az első adatok szerint össesen mintegy százhúsz milliárd forintos adóssága van a csődbe ment Malévnak - vagyona pedig mindösszesen az a két cég, amely a légitársaság leállása után is tovább működött.

A szerdán hatályossá vált felszámolás során egyéb vagyonelemek híján csak ezek - az amúgy szintén jelentős tartozással terhelt cégek - értékesíthetők.

A slotok - vagyis a reptéri résidők iparági szakértők szerint nem sokat érnek - mint ismeretes a londoni Heathrowra érvényes leszállási jogokat 2 milliárd forintért adta el a Malév a British Airwaysnek közvetlenül az Oneworld csatlakozás elött. (Akkor sokan méltánytalanul alacsonynak tartották ezt az összeget, mások pedig a BA-nek tett gesztusként értékelték az adásvételt!)

A földi kiszolgálást végző Ground Handling, és a repülőgépek karbantartását és javítását végző Aeroplex iránt úgy tűnik már most van érdeklődés, ám nagy kérdés, hogy mennyiért vásárolnák meg a két nyereségesen működő Malév leányt a vásárlójelöltek.

Az adóssághegynek is beillő 120 milliárd forintból 9 milliárdot tesz ki a maléves munkavállalók követelése, végkielégítése és munkabére. Mivel a cég számláin jelenleg egymilliárd forintnál is kevesebb található - az szinte biztos, hogy a dolgozók nem jutnak majd hozzá járandóságukhoz. Úgy tudjuk, hogy a bérgarancia alapból 7-800 millió forint folyhat be, így ha a teljes számlákon levő összeggel együtt ezt kifizetik, akkor is csak a dolgozói járandóságok negyede teljesíthető.

A HVG információi szerint a már visszaadott Malév-gépek lízingcégével, az ILFC-vel szemben is van egy 110 millió dolláros - vagyis 25 milliárd forintos - tartozás, ami az elmaradt karbantartási díjakból adódik.

Ezenkívül 120 millió euróval (33 milliárd forint ) tartozik a Malév a fő finanszírozójának és ötszázalékos tulajdonosának, a Vnyesekonombanknak (VEB), amelyhez a kormány az utolsó pillanatig nagy reményeket fűzött, hogy az orosz pénzekből tudják majd finanszírozni az új nemzeti légi társaságot.

A kormány delegációja - igaz szerződéskötési felhatalmazás nélkül! - február első napjaiban tárgyalt Moszkvában az esetleges új hitelről - de megegyezés végül nem született. A megbeszéléseket a tervek szerint e héten folytatták volna Moszkvában, de végül kiderült: ez is tolódik, és a jövő héten Budapestre várják a VEB tárgyaló delegációját.

Nagy valószínűséggel egy forintot sem látnak pénzükből a Malév beszállítói, hiszen az összesen 25 millió eurónyi beszállitói követelés - 14 millió euróval a Budapest Airportnak tartoznak! - a felszámolási sor végén lesz majd, így vélhetően nem lesz miből kifizetni ezeket.

Pontosan még most sem tudni, hogy a már jegyet vásárló 700 ezer utas miként és mikor juthat pénzéhez - eddig annyi szivárgott ki, hogy a póruljárt bankkártyás utasok a kártyatársaságoktól kapják meg majd pénzüket.


Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen!

Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen! 

Tudnivalók, ha autóval indul útnak, és szeretné elkerülni a kellemetlen meglepetéseket.
Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban

Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban 

Sűrűbben járnak a repülőtéri BKK-járatok júliusban és augusztusban.
Emirates: nyári-téli újdonságok

Emirates: nyári-téli újdonságok 

A légitársaság újabb útvonalakon vezeti be a Prémium Turistaosztályt, és tovább bővíti menetrendjét a téli időszakra.
airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség

airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség 

A lett nemzeti légitársaság előzetes adatokat tett közzé a 2025 első féléves időszaki eredményeiről.
Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest

Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest 

A diszkont légitársaság vezére ezt a minap jelentette be.
Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása

Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása 

Mostantól elegendő a gyermek diákigazolványának másolatát bemutatni – akár nyomtatott, akár digitális formában – a díjmentes jegyváltáshoz és az életkor igazolásához.
Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.