hirdetés
hirdetés

Mi már tudjuk, melyik lesz a harmadik legnagyobb európai fapados

„Nem kívánjuk a point-to-point forgalmat prémium flottával bonyolítani” - szögezte le Heike Birlenbach, a Lufthansa európai értékesítésért és marketingért felelős alelnöke egy, a berlini ITB alkalmából szervezett sajtóbeszélgetésen. Kijelentésével ismét csak megerősítette, amit tavaly a Eurowings átalakításával végleg eltökélt a Lufthansa, hogy saját leányvállalatával száll be az európai fapados versenybe.

hirdetés

Nagy a játszótér, de sok is benne a gyerek. Birlenbach arra hívta fel a figyelmet, hogy az európai nem átszálló utasforgalom mintegy 40 százaléka ma már fapadoson repül. Ebben a környezetben nem csoda, hogy a legnagyobb német légiközlekedési vállalat point-to-point járatai egyre nagyobb veszteséget kezdtek termelni. Már 2012-ben felmerült az ötlet, hogy az egykori Germanwings anyacég Eurowings veszi át a Germanwings járatait, flottáját, tarifarendszerét és lesz a Lufthansa-csoport diszkont márkája. Így is lett, vagyis lesz, mert a működését új köntösében és formájában megkezdő Eurowings felmenő rendszerben lép elődje helyébe.

Az új fapados leány esetében is nyilvánvalóvá vált, hogy az anyacéghez hasonlóan nem gombokkal játszik. A berlini ITB első napján ismertetett terveik szerint a Eurowings Európa 3. legnagyobb diszkont fuvarosa lesz a Ryanair és az easyJet mögött. De, ami számukra talán még fontosabbnak is tűnhet, Németország első számú diszkont fuvarosa. Teszi ezt egy olyan piacon, amire O'Leary-éknek már régóta fáj a foga, szeretnének megkaparintani frankfurti, müncheni slotokat. A tavalyi budapesti CEE Aviation konferencián árulta el Kenny Jacobs, a Ryanair marketingért felelős vezérigazgató-helyettese, hogy a következő 5 évben a német légiforgalom 20%-át tervezik uralni. A belföldön rengeteget repülő németek azonban kevésbé árérzékenyek. A Eurowings tarifarendszerében a többség a legalapabb, egy ülést jelentő jegyár helyett a közepes és felső árkategóriát választja - érzékeltette Karl-Ulrich Garnadt, a csoport Eurowingsért felelős vezetője finoman, hogy a Ryanair-nek is meg kell küzdenie a Németországban kitűzött pozícióért. Garnadték optimista számításai szerint idén 20 millió utasa lehet a Eurowingsnek. Az ehhez szükséges kapacitást egyrészt a Germanwingstől megörökölt gépekkel, másfelől a 2017-ben érkező gyári Airbus A320-asokkal biztosítják. A 23 darab 180 üléses gép a flottából kikerülő CRJ 900-asokat pótolja. 700 dolgozót, zömében pilótákat és utaskísérőket vesznek fel idén Köln/Bonn illetve bécsi bázisukra. Utóbbira 2016-ban már 3 gépet csoportosítanak át dél-kelet európai útvonalakat kiszolgálva. Budapesti indulással marad továbbra is Düsseldorf, Stuttgart, Hamburg és Köln.

Forrás: Facebook / Eurowings
Forrás: Facebook / Eurowings

A hosszú távú flottát 4 Airbus A330-cal bővítik, a desztinációk száma is növekszik. Újként kerül a menetrendbe idén a karibi és dél-kelet ázsiai desztinációk mellé Boston, Miami és Mauritius. A Eurowings tavaly őszi interkontinentális debütálása kicsit döcögősre sikerült - ismerték el az ITB-n szerdán megrendezett sajtótájékoztatón is. A kevés gép és ambicózus menetrend miatt tetemes késések voltak, az utasok komoly kártérítést követeltek. Nem kíván hálózati légitársaságként működni a Eurowings, de hosszú távú flottája magas, „várakozáson felüli” (Karl-Ulrich Garnadt) kihasználtságán nem csak a Garnadt szerint kedvező árak segítenek, hanem, hogy az európai járatok ráhordanak. A csomag megy tovább a csatlakozó gépre, a jegy a teljes útra szól.

A cég új európai járatai jellemzően a mediterrán térségbe közlekednek; Madeira, Várna, Rodosz vagy a Törökországi Samsun szerepelnek a listán. Mindez nem jelenti, hogy a Eurowings nyaraló légitársaság lenne, de kétségkívül erős a télen is meleg úti célokban, amit megtámogat a honlapján összeállítható nyaralócsomagokkal. A fejlesztés egy következő lépcsője a teljes Lufthansa csoport terveivel egyezően a fedélzeti szórakoztató elektronika és a internetes kapcsolat fejlesztése lesz.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai