hirdetés
hirdetés

Rekordévet zár a debreceni repülőtér

Míg legnagyobb nemzetközi repülőterünket, a Ferihegyet az ág is húzza, de leginkább a drámai utaslétszám-csökkenés illetve a XVII. kerület csillagászati összegű telekadója, addig a keleti végen az Airport Debrecen (AD) már augusztus végére jóval meghaladta tavalyi egész éves forgalmát - tízezres nagyságrendekről beszélünk.

hirdetés

Vigyázó szemünket a volt szovjet légi bázisból lett polgári reptérre vetve az látjuk, hogy 2011-ben a 2010-es számokhoz képest még jó pár százalékot esve 19 ezer utast szolgált ki az AD. 2010-ben 26, 2009-ben 21 ezren fordultak meg a reptéren. Az utasok zöme charterrel érkezett, vagy távozott. Elenyésző számban magán gépek utasai érkeztek, ugyanakkor a teherforgalom 250%-kal nőtt tavaly. Ehhez képest idén augusztus 31-ig 26 426 utast szolgáltak ki a cívisváros légikikötőjében - tudtuk Meleghegyi Tamástól az AD ügyvezető igazgatójától.

A jelentős növekedésben döntő szerepet játszik a június 18-tól repülő Debrecen-London Luton járata, mellyel az AD ismét felkerült a menetrend szerinti közlekedés térképére. Az ügyvezető elmondása szerint 90% körüli kihasználtsággal üzemel a járat. Ez heti három járattal számolva mintegy 10 ezer londoni utast jelenthet.

A charter utasok száma is nő még a szezon végéig, ami akár télig is eltarthat. Megtudtuk, hogy a Tatarstan által augusztus óta üzemeltetett moszkvai járat szeptember végéig biztosan közlekedik, de további 3 hónap hosszabbítás várható; a járat közel telt házzal közlekedik. December 18-án debütál szintén a Wizz Air színeiben az eindhoveni és milánói járat, melyekre a foglalások eddig biztatóan alakulnak - tájékoztatott az ügyvezető.

Év végéig 47 ezer utassal számol a repülőtér vezetése. Ez azonban még messze elmarad a 2006-ban schengeni feltételek szerint felújított utasforgalmi épület legnagyobb kapacitásától; bővíteni egyelőre nem szükséges az évi 300 000 utast kiszolgálni képes terminált. Ez napi 35 járatot jelentene. Optimista számítások szerint 2013-ban 100 ezer utasa lehet a debreceni repülőtérnek.  Az utasok egyre jelentősebb része érkezik a határon túlról. Elsősorban a szomszédos Romániából, de Ukrajnából is érkeznek a menetrend szerinti járathoz.  

Idén is fejlődött a cargo. Átadták azt a hatezer négyzetméteres csarnokot, melynek párja is megépül majd hamarosan. A létesítmények hiánypótlóak - ismerte el Meleghegyi -, mivel a cargo fejlődésének eddigi gátja a tárolókapacitás hiánya volt.

2012-ben a Tailwind és a Travel Service repül Antalyába, az utolsó járat október 2-án indul. Szeptember 8-ig repüli a Bulgarian Air Charter a Debrecen-Burgasz útvonalat. Idén már nem száll fel az Air Arabia Hurghada felé. A Nouvelair gépe még szeptember 18-ig repül pár kört Monastirba. A Drezdába, Lipcsébe és Erfurtba közlekedő, Germania által üzemeltetett charterek szeptember 27-ig járnak.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai