A tajvani légügyi hivatal által felügyelt továbbképzések miatt a légitársaság 90 járatot törölt. A TransAsia közleményében azt írta, mind a hetvenegy pilótájuknak kötelező a négynapos képzésen és az azt követő vizsgán megjelennie. Thomas Wang, a tajvani repülésbiztonsági hivatal szóvivő a szaklapnak megerősítette, hogy bár a figyelmeztető jelzést a jobb oldali hajtóműről kapták, a pilóták a bal oldalit állították le, nem követték az előírt eljárásrendet.
A TransAir Tajpejből Kinmenbe tartó, GE235-ös számú járata 53 utassal és 5 fő hajózó személyzettel a fedélzetén Tajpejben egy folyóba zuhant 3 perccel a felszállás után, negyvenen vesztették életüket. A járatot egy turbólégcsavaros ATR 76-600-as teljesítette, az alig egy éves gépen legutóbb január 26-án végeztek műszaki ellenőrzést.
{youtube|id=8mf1plaaS4I}
A vizsgálat eddigi adatai szerint a felszállás után a pilóták központi hibajelzést kaptak, a bal hajtómű teljesítménye csökkent, majd a jobb hajtómű légcsavarja vitorlába állt és átesésre figyelmeztető jelzést kaptak. A pilóták többször megpróbálták újraindítani a hajtóművet, az pedig már később derült ki, hogy tévesen a jól működő hajtóművet állították le.
A tajvani polgári légiközlekedési hivatal (CAA) pénteken közölte, hogy a gépnek tavaly áprilisban gondja volt a hajtóművel, amikor a délnyugat-franciaországi Toulouse-ból a gyártótól a megrendelőhöz repült Ázsiába. Az egyik hajtómű veszített a teljesítményéből, és a gyártónak, a kanadai Pratt and Whitneynek le kellett cserélnie.
Forrás: MTI