Mint írják, az ismert szálláskereső portálokon pl. a korábban üdülést foglalt (és legtöbbször bankkártyájukkal már kifizetett) fogyasztók egyes esetekben a portálok hivatalos üzenőfelületén újabb értesítést kapnak vendéglátójuktól.
A sürgető, a foglalás törlésével fenyegető üzenetek szerint „kártyaadataik nem egyeznek”, „tranzakciójuk gyanús”, „hiba történt”, ezért – bizalmas kártyaazonosítóik, illetve a kétfaktoros ügyfélhitelesítés kódjainak megadásával – állításuk szerint a foglalást ismét meg kell erősíteni.
Fotó: Depositphotos
Azonban ennek elküldése után az azonosítókkal pénzt emelnek le az ügyfél számlájáról – figyelmeztet az MNB.
Az MNB szerint az ilyen típusú kibercsalások ellen érdemes korlátozni a bankkártya vásárlási-, készpénzfelvételi limitjeit, illetve egyszer használatos virtuális kártyával fizetni a szállásfoglalást.
Célszerű igénybe venni a kártyás tranzakciókat azonnal jelző sms vagy felugró ablakos banki értesítési szolgáltatást, gyanús tranzakció(k) észlelése esetén pedig azonnal letiltatni a kártyát.
Az online vagy telefonon megkötött utasbiztosításoknál
a legtöbb jogvita oka, hogy a biztosítottak szerint a biztosító jogtalanul utasítja el a kártérítési igényt vagy sokkal kevesebbet – pl. váratlan betegség, sérülés miatti – fizet ki számukra a kártérítési igényüknél.
A vita elkerülhető, ha az utasbiztosítási díjak mellett előzetesen alaposan ellenőrzi a póruljárt nyaraló a biztosítók által kínált szolgáltatások feltételeit, kifizetési limitjeit és a szerződéses tartalmakat. Az egyes konstrukciók kiválasztásánál célszerű figyelni a nyári utazás módjára (eltérhetnek az autós vagy repülőgépes utazás ajánlati feltételei); az utazás céljára (pl. búvárkodás vagy városnézés); illetve saját egyéni adottságokra (pl. egészségi állapot, van-e a csomagban drága elektronikai cikkek), olvasható az MNB közleményében.