Fő célkitűzések:
- járatok: 30 százalékos emissziócsökkentés a legújabb generációs repülőgépek használatával, a flotta folyamatos megújításával
- üzemanyag: 53 százalékos emissziócsökkentés a fenntartható forrásból származó üzemanyag (SAF) használatával
- lábnyom: 4 százalékos csökkentés a légiforgalmi irányítás modernizálásával.
Mint kifejtik, az akcióterv a légiközlekedés szempontjából kritikus időszakban született meg, mivel
a 2050-re elérni tervezett nettó karbonsemlegességhez vezető útról láthatóan letért az iparág, amelynek versenyképességét rontja a szigorodó szabályok miatti költségnövekedés.

Fotó: Wizz Air
A klímaváltozás továbbra is jelentős pénzügyi és üzleti kockázatokat jelent. Ezért a kihívások kezelése iránti elkötelezettség nem csak környezetvédelmi követelmény a légitársaság számára, hanem a hosszútávú fenntarthatóság, a versenyképesség és az európai légiközlekedési szektor ellenállóképessége szempontjából is elengedhetetlen.
A “Flying Towards Net Zero” akcióterve öt emissziócsökkentő alappilléren alapul:
- 53 százalékos dekarbonizáció a SAF minél nagyobb arányú használatával
- 21 százalékos dekarbonizáció a legújabb hajtóművek és repülőgépek alkalmazásával
- 7 százalékos dekarbonizáció a flotta folyamatos megújításával
- 4 százalékos dekarbonizáció a légiforgalmi irányítás megreformálásával
- 2 százalékos dekarbonizáció az üzemelés hatékonyságának növelésével.
Yvonne Moynihan, a légitársaság vállalati és ESG vezetője:
Az ütemterv megvalósíthatósága tele van bizonytalanságokkal. A legjelentősebb kihívások túlmutatnak a tudományos kérdéseken. Politikai döntésekre, beruházási stratégiákra, a piaci dinamikát és az alapvető intézkedések időben történő végrehajtására van szükség. A tudományos fejlődés akadályokba ütközik a költségek, az infrastruktúra és a szabályozás miatt.