Üzleti utaztatókkal spórolhatnának a hazai középvállalkozások

A magyarországi kis- és középvállalkozások többsége nem tervezi csökkenteni az üzleti utazásokra fordított költségeit, ugyanakkor szeretnének spórolni a külföldi kiküldetéseken, ezért szívesen használnak internetes foglalási oldalakat, de hajlandóak lennének együttműködni utazási irodával is – derül ki az Amadeus friss felméréséből.

Átfogó kutatást végzett a vállalati utazások szervezéséről Magyarországon és Közép-és Kelet-Európában az Amadeus globális utazási technológiai szolgáltató vállalat. A társaság magyarországi vezetője Szula Márk mutatta be az elemzés legfontosabb eredményeit.

A felmérést 2016. második felében készítette a társaság megbízásából a Kantar TNS hazánk mellett Csehországban, Lengyelországban, Lettországban, Litvániában és Romániában. Összesen 1002 vállalattól gyűjtöttek be információkat a kérdezőbiztosok, a mintába kerülés feltétele minimum 50 alkalmazott, minimum 50000 euró éves utazási kiadás vagy minimum 250 üzleti út volt évente.

Az adatok összesítése után az derült ki, hogy a közép- és kelet-európai cégek többnyire rendelkeznek üzleti utazásra vonatkozó szabályzattal (62%). Az üzleti utazásokat leggyakrabban átutalással (66%), illetve vállalati hitelkártyával (36%) fizetik ki. A vállalatok több mint fele (53%) nem alkalmaz informatikai megoldást az üzleti utazások foglalásához, illetve az utólagos elszámoláshoz. Több mint egyharmaduk weboldalon (HRS, Booking.com, Skyscanner) foglalja le az utazási szolgáltatásokat.

Biztató, hogy a vállalatok többsége (54%-a) nem tervez költségcsökkentést 2017-ben az üzleti utak tekintetében. Többségük érdeklődik az üzleti utazások menedzselésére és szervezésére alkalmas megoldások iránt (49%).

Az ilyen megoldások akkor érdekes számukra, ha megvan bennük a szolgáltatások összehasonlításának lehetősége (36%), egy helyen érhetők el és foglalhatók a szolgáltatások (39%), egyszerű és átlátható az üzleti út tervezése (28%) és végül, ha hatékony az utólagos elszámolás a munkavállalóval (25%). Az Amadeus szerint több előnnyel is jár a profi üzleti utaztató igénybevétele a cégek számára. A kiszervezés előnye az üzleti utak költségvetésének optimalizálása (25%), a vállalati igényekhez igazított ajánlatok (29%), az átlátható kifizetések, a rejtett költségek (27%) eltüntetése, a megtakarítási lehetőségek az üzleti utak szervezésével és kezelésével kapcsolatban (25%), valamint a hét minden napján, 24 órában elérhető szolgáltatás.

Magyarországi helyzetkép

A felmérés Magyarországra vonatkozó adatai alapvetően nem különböznek a regionális megállapításoktól, azonban van néhány érdekes magyar jelenség. Jól állunk például az üzleti utakra vonatkozó szabályzat tekintetében: a magyar vállalatok 60%-a már kialakított ilyet. Lengyelországban csak a cégek 57, Romániéban pedig a 48%-a rendelkezik hasonló szabályzattal. A fizetési módok tekintetében még mindig az átutalás áll messze az élen, a vállalati hitelkártyát jóval ritkábban használják erre a célra. Arra a kérdésre, hogy használnak-e informatikai megoldásokat az üzleti utak foglalásához, illetve a kiküldetések elszámolásához, a cégek 52%-a válaszolt igennel.

Örvendetes tény, hogy a megkérdezett hazai cégek 70%-a nem tervezi az üzleti utazásokra fordított kiadások csökkentését, míg máshol a régióban alacsonyabb ez az arány. A cégek 71%-a hajlandó lenne együttműködni utazási irodával az üzleti utak megszervezése terén, amennyiben látnák, hogy ez nyereséget jelentene számukra.

Egy utazási iroda esetleges megbízásával kapcsolatban a cégek számára a szolgáltatók ajánlatainak összehasonlíthatósága a leginkább vonzó szempont (41%). Szintén előnyösnek tűnik számukra, hogy a szolgáltatások egy helyen elérhetők (26%) illetve az egyszerűség és az átláthatóság (25%). Akkor vennék többen igénybe egy utazási iroda szolgáltatásait, ha ezzel az üzleti utakra vonatkozó költségeket tudnák optimalizálni (28%), a vállalat egyéni igényeihez igazított ajánlatokat (24%) kapnának és végül ha a kifizetések ezáltal átláthatóbbak lennének, eltűnnének a rejtett költségek (21%).

Az Amadeusról

Az Amadeus az utazási iparág vezető technológiai szolgáltatója. Több mint 190 országban van jelen, több mint 14000 alkalmazottal. 2016-ban 595 millió feldolgozott foglalás történt az Amadeus disztribúciós felületén¸ és 1.4 milliárdan utaztak 2016-ban az Amadeus megoldásaival.


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?