Kevesebb vendégéjszaka, magasabb bevétel

Az friss TrendRiport szerint januárban - bár a bel- és a külföldi vendégéjszakák száma is kissé elmaradt a tavalyitól - szállodáink mégis jól kezdték az évet. Bevételeik országos szinten 9,5%-kal, budapesten 9,1%-kal, a fővároson kívüli szállodákban 9,9%-kal, a balatoni régióban 8,2%-kal múlták felül a 2018 januárit. A belföldi vendégéjszakák száma 0,6%-kal, a külföldieké 1,3%-kal volt kisebb a tavalyinál.

A kevesebb belföldi vendégéjszaka ellenére a szép kártya forgalom 7,8%-kal nagyobb volt a múlt évinél.

Legfontosabb beutazó piacainkról növekedés mutatkozott romániából (+14,7%), franciaországból (+9,5%), az egyesült királyságból (+9,2%), izraelből (+8,8%) és csehországból (+8,5%). Visszaesés történt németországból (-10,5%), ausztriából (-10,4%), oroszországból (-10%), és olaszországból (-15,2%).

A szállodákban országos szinten jelentkező bruttó 14.423 milliárd Ft szobaárbevételből 5.735 milliárd Ft (39,8%%) kapcsolódik hazai, 8.688 milliárd Ft (60,2%) külföldi vendégekhez. Az előbbi 8%-kal, az utóbbi 8,7%-kal nőtt a múlt évhez képest. A magyarországi szállodákban jelentkező külföldi vendégéjszakák 81,1%-a európából, 13,1%-a ázsiából, 4,8%-a amerikából, 1%-a ausztráliából és afrikából érkezett. Az európai országokból 3,2%, az európai unióból 1,8% volt a vendégéjszakák számá nak csökkenése. Ezzel szemben ázsiából 11,8% volt a növekedés. Ez főleg a 22,3%-os kínai, 35,9%-os dél koreai, 8,8% -os izraeli vendégéjszaka szám bővülésnek köszönhető.

Budapesten a szállodák átlagos kihasználtsága 53,7% (a bázisnál 0,5%ponttal kisebb), bruttó átlag szobaára 22.000 Ft (b.index: 107,8%), bruttó REVPAR mutatója 11.823 Ft (index: 107%) volt. A fővárosban a REVPAR mutató a 4* kategóriában 10.876 Ft (b.index: 111,9%), a 3* kategóriában 6.150 Ft (b.index: 94%) volt.
A fővárosi szállodák 7.291 millió Ft bruttó szállásdíj bevételt (b.index: 109,2%), illetve 12.044 millió Ft bruttó összes forgalmat (index: 109,1%) értek el.
A bruttó 7.291 millió Ft szoba árbevételből 845 millió Ft kapcsolódik hazai, 6.446 millió Ft külföldi vendégekhez. Az előbbi 3%-kal, az utóbbi 10,1%-kal nőtt a múlt évhez képest.

Fel kell hívni a figyelmet arra, hogy a hazaiszállodákban jelentkező összes vendégéjszaka 42,3%-a, a belföldi vendégéjszakák 13,4%-a, a külföldi vendégéjszakák 67,3%-a, az összes szállodai árbevétel 44,9%-a, szoba árbevétel 50,6%-a budapesti hotelekben realizálódott, miközben a szállodai kapacitás – szobaszám – kb. 34%-a volt Budapesten.

A szállodai kategóriák között revparban – egy kiadható szobára jutó szállásdíjbevétel – országos szinten a 4*-os hotelek teljesítettek a legjobban +11% növekedéssel.

A szállodai vendégéjszakák száma az észak - magyarországi, az észak - alföldi, a budapest közép - dunavidéki, a közép – dunántúli, a tisza tavi régióban nőtt. A dél–dunántúli, a balatoni, a nyugat dunántúli, a dél alföldi régiókban csökkent.

Januárban magyarországon nem nyílt meg új szálloda.

A részletes elemzések ide kattintva, vagy a mellékletben érhetik el.


A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?