Mintaszoba mutatóba 2. rész

Folytatjuk sorozatunkat, amelyben mintaszobákon keresztül mutatunk be megvalósult és meg nem valósult álmokat, magyarországi házakat, kisebb-nagyobb szálláshelyeket, luxusszállodákat, három-négy csillagos hoteleket, panziókat, magánszállásokat.

Most az ország nyugati csücskébe, Sopronba látogatunk el, ahol ugyan most nem vendégektől zajos a ház, hanem a földszinten dolgozó építőmunkások lepik el a recepció és a fogadótér mögötti konferenciaterem területét, amelyet épp felújítanak a megürült házban, a négy csillag besorolású, a városra néző, csodálatos panorámával rendelkező Hotel Sopronban.

A felújítási munkák közepette beszélünk az átalakítást végig személyesen kísérő, a szállodában jelen lévő igazgatónővel, Szarjas Tímeával. Tőle tudjuk meg, hogy az 1983-ban megnyitott, a GYSEV tulajdonában lévő szállodában a szobákat addig még nem újították, alakították át, amíg ők 2017-ben hozzá nem kezdtek. Ez az első emeleten 38 szoba teljes felújítását jelentette, amelyek közt voltak családi szobák, a többi pedig standard besorolású.

  • Mivel a házban adottság, hogy minden szoba elég kis alapterületű – 21 nm2-esek a fürdőhelyiséggel együtt -, ezért Józsa Dávid főépítésznek, és a Varga Panna-Bakonyi Bea belsőépítész duónak elég nagy kihívás volt olyan tervet letenni az asztalra, amely a kis alapterületű helyiségeket nagyobbnak, tágasabbnak tünteti fel – ezt kérték tőlük hangsúlyosan a megrendelők.
  • Amúgy minden egyéb területen szabad kezet kaptak, igaz, folyamatosan egyeztettek végig az átépítés során.
  • A másik elvárás a funkcionalitás szem előtt tartása volt – ezt is maximálisan figyelembe vették a tervek elkészítésekor. Hogy az ágyaknak legyen bőven hely, mellé elférjenek a kisasztalok, beférjen az öltözőszekrény, a kisebb pakolós és a bőröndtartó se szoruljon ki a helyiségből.
  • Helyet különben úgy spóroltak, hogy a szobai nagytükör a szekrények ajtajára került, nem a falra, ennek eredményeként a tér is kissé tágasabb benyomást kelt.
  • Színvilágban elfogadta az igazgatónő és a ház tulajdonosi köre, amit a szakemberek ajánlottak: így lett a szobák alapszíne juharfa-narancs-arany kombinációja, a függönyök, ágysálak ekrű, bézs változatú, zöldes levélmintákkal.
  • Ami változott a tervekhez képest az átépítés során: a fürdőszobában nem volt jó a tükör, az adagolók, a szárító magassága – ezeket átméretezték. Ahogy az eredeti tervekben szereplő csempe sem szerepel a megvalósítás során. Ugyan fehér lett, de nem az a változat, ami a belső építészek terveiben szerepelt – ott egy markáns mintájú volt -, hanem egy jóval visszafogottabb, geometrikus alapmintájú lett végül felragasztva a fürdőhelyiségekben, és a szobákban a szövetek színvilága kicsit vidámabb lett, mint ahogy az eredeti tervekben szerepelt.

Az igazgató külön kiemeli azt is, a teljes első emelet átöltöztetése – a falak betonig való lebontásától kezdve az utolsó függöny és ágysál felhelyezéséig – 3,5 hónap alatt valósult meg, közben egy percre sem zárták be a szállodát, végig fogadták a vendégeket – a felújítást érintő első emelet lezárásával természetesen.

Íme, a tervek:

És átépítés után a valóságban a szobák:

 

 

 


A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?