hirdetés

Nincs meglepetés: itt az MSZÉSZ új vezetősége

Kényszerű, másfél éves covid-szünet után, július 14-én találkozhattak végre ismét egymással a hazai szállodásokat tömörítő Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) tagjai, valamint a leköszönő és a következő időszakra jelölt vezetőség, hogy megtartsák soron következő, 53. közgyűlésüket, ahová előzetesen 340-en regisztráltak.

 

hirdetés

Az MSZÉSZ közgyűlések egyik hagyománya, hogy a vendéglátó város képviselője köszönti a megjelenteket. Ez alkalommal Faix Csaba, a Budapest Brand Zrt. vezérigazgatója ki is használta a remek alkalmat, hogy a hazai szállodások krémjével hozta össze a jósors, és bemutatta, csapatával miképp képzelik el és építették fel Budapest turisztikai marketingjét annak érdekében, hogy minél több turista látogasson a fővárosba. 

 

Három hívószó, és talán lesz karácsonyi vásár is

Sokszínűség, fenntarthatóság, biztonság – e három hívószóra alapozzák koncepciójukat, azt azonban külön hangsúlyozta, hogy a belföldi vendégek fővárosba csábítása sosem fogja betölteni azt az űrt, amit a külföldről érkezők tömeges elmaradása okoz immár az első hullám óta. 

Egységes Budapest brand-ről beszélt, ahol élmények várják a turistákat (egyik példaként említette Samut, az Állatkert nemrég született kiselefántját is), és külön kitért arra, hogy fontosnak tartják, ne csak a belső négy kerületbe érkezzenek a vendégek, hanem turisztikai stratégiája alapján kiszélesítik a területet, reményeik szerint hamarosan mind a 23 kerületre.

Faix Csaba
Faix Csaba

Megjegyezte azt is, az elkövetkezőkben nem azok az idők járnak,  amikor kényünkre kedvünkre válogathatunk a hozzánk érkezőkben, hanem „abból főzünk, ami van”, azaz az angol bulituristáknak éppúgy örülni kell, ha visszatérnek, mint a bárhonnan máshonnét érkezőknek.

„Az idei nyárnak annyi”, összegezte az idei főszezont, és hozzá tette még, nincs az a Forma 1, vagy pápalátogatás, ami az idei nyári számokat megmentené.

Végül, biztatásképp hozzátette, volt Budapesti Tavaszi Fesztivál, Rakpart, épül a Pop-up Park, és reményeik szerint lesz télen karácsonyi vásár is – feltéve persze, ha nem sodorja el az előkészületeket a közelgő negyedik hullám.

 

Otthon már behűtve a pezsgő, nem is csoda

A posztjáról leköszönő elnök, Flesch Tamásutolsó elnöki beszámolójában többek közt azzal vigasztalta kollégáit, hogy a szomszédos országok fővárosainak adatait vizsgálva feketén fehéren kiderül, másutt sem jobb a helyzet, mint nálunk, azaz ugyanolyan brutál visszaesést mutatnak a szobafoglalási adatok ez év első negyedét vizsgálva, akárcsak a budapesti szállodák esetében:

-      Budapest, Bécs és Varsó 60-60 százalékos,

-      Pozsony 52 százalékos,

-      Prága pedig 64 százalékos visszaesést produkált az említett időszakban.

Flesch Tamás
Flesch Tamás

Majd hangsúlyozta, nem lehet alternatíva a fővárosi szállodák esetében még egy lezárás, mert nincs számukra korlátozások esetén B-alternatíva, csak az, hogy sorra bezárnak, hiszen egytől egyig felélték a tartalékaikat.

Pályázatokról, az elkövetkező időszak céljairól, és a negyedik hullámról is beszélt Flesch Tamás, majd elköszönt hallgatósága előtt a kényszerűségből plusz fél évvel megtoldott pozíciójától, megköszönve MSZÉSZ-es kollégáinak, valamint saját csapatának a hátuk mögött lévő, embert próbáló időszakot. És, ezt már csak külön tette hozzá, otthon felesége már behűtötte a pezsgőt, ami nem is csoda, alaposan rászolgált az ünneplésre: nem akármi, amit végigvitt az elmúlt másfél év alatt – erre az embert próbáló, iszonyúan nehéz időszakra senki álmában sem gondolt volna a covid betörése előtt.

A szavazás eredménye pedig a következő...

A közgyűlés záró eseményeként a Felügyelőbizottság tagjainak, a két alelnök – Általános és Gasztronómiai – valamint az új elnök megválasztására került sor.

Az új vezetőség (balról jobbra) Kovács Balázs (vezérigazgató, Danubius Hotels), Gendur András (igazgató, La Perle Noire Restaurant & Lounge) és Baldauf Csaba (igazgató, Kolping Hotel Spa & Family Resort)
Az új vezetőség (balról jobbra) Kovács Balázs (vezérigazgató, Danubius Hotels), Gendur András (igazgató, La Perle Noire Restaurant & Lounge) és Baldauf Csaba (igazgató, Kolping Hotel Spa & Family Resort)

A Választmány által javasolt szakembereket a tagság nagy többséggel elfogadta, így az elkövetkező másfél évre a következő vezetőséggel dolgozik tovább a szállodások érdekképviseleti szerve:

Felügyelőbizottsági tagok: Maráczi Gábor, Mészáros Attila, Turbucz Ádám

Általános alelnök: Kovács Balázs

Gasztronómiai alelnök: Gendur András

Elnök: Baldauf Csaba

Mi is gratulálunk és sok sikert kívánunk az új, most megválasztott vezetőségnek, valamint covid-mentes időszakot a teljes MSZÉSZ-tagságnak a túlélés érdekében.

Vágó Ágnes, főszerkesztő
a szerző cikkei

(forrás: Turizmus Online / Fotó: MSZÉSZ / Csárdás Ferenc)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Készül-e korlátozásokra a 4. hullám kapcsán?

Kiadónk társoldalai