5 új tengeren túli járat idén télen a KLM-től

Idén télen, október 30-tól kezdődően a KLM öt új tengerentúli járatot és egy európai járatot vezet be.

A KLM továbbra is fenntartja a legutóbbi nyári menetrend során bevezetett menetrend-szerkezetet. Ugyanakkor javították az európai és tengerentúli járatok közötti csatlakozást, és így az utasok több választási lehetőséggel rendelkeznek. A Hét hullám – új egyensúly elnevezésű új menetrend-szerkezetnek köszönhetően a KLM terjeszkedik a dél-amerikai és ázsiai úticélok irányába. Ez a menetrend-kialakítás ugyanakkor megfelelő rugalmasságot biztosít többek között az észak-afrikai új politikai és gazdasági körülményekhez való hozzáigazodásra is.

Európa: A KLM folytatja járatai gyakoriságának növelését

A KLM folytatja a járatai gyakoriságának nyáron elkezdett növelését Európában. A korábbi téli időszakhoz képest a KLM napi 15 menetrend szerinti járatot vezet be, ezek közül nyolcat Nagy-Britanniában, Dániában, Norvégiában és Svédországban a KLM hagyományosan erős piaci pozíciójának megtartásának céljából ezekben a régiókban. A KLM továbbra is üzemelteti a nyáron sikeresen bevezetett Amszterdam–Aalborg járatot.

A KLM erős terjeszkedést mutat Svájcban a Zürichbe és Genfbe tartó új járat bevezetésével, és napi két járat átvételével Bázel/Mulhouse-ba a CityJet-től, az Air France leányvállalatától. Németországban a KLM növeli járatai gyakoriságát Frankfurt és Berlin irányába. Kelet-Európában a KLM egy újabb járatot vezetett be Prágába, és megerősíti együttműködését a partner légitársaságokkal (Aeroflot, Bulgaria Air, Belavia, Georgian Airways és Olympic Air), és nagyobb kapacitású repülőgépek alkalmazásával Budapest, Bukarest, Varsó és Moszkva irányába.

Észak-Amerika: a közös vállalkozás optimalizálása

A Delta Air Lines társasággal, a transzatlanti közös vállalkozás partnerével a KLM hozzáigazítja kapacitását a kereslet szezonális változásához és a transzatlanti piaci szegmensen tapasztalható túl nagy kapacitás kezeléséhez. Ennek keretében nyárig felfüggesztik a Dallas–Forth Worth járatot.

A most következő téli szezonban heti négy alkalommal indítják a Miamiba tartó közvetlen járatot, mert Miami fontos floridai célállomás a holland piac számára. Houston esetén a teljes business osztállyal felszerelt napi második járatot helyettesíti a KLM Airbus 330-200-as repülőgéppel, vagyis a KLM növeli a kínált férőhelyeket Houston irányába az economy szegmensen. A Vancouver-be tartó járat is Airbus A330-200-as repülőgéppel üzemel majd. A WestJet partner légitársasággal való kódmegosztás keretében a KLM 12 új járatot kínál Kanadában.

Továbbra is indulnak a korábbi járatok a Delta Air Lines fő csomópontjai irányába az Egyesült Államokban, hogy a lehető legjobb csatlakozásokat biztosítsák az amerikai piacon: napi két járat Atlantába, két járat Minneapolisba és három járat Detroitba. A Delta Air Lines-szal közösen a KLM összesen 26 járatot kínál hetente New Yorkba, amiből napi három járatot a John. F. Kennedy repülőtérre és heti öt járatot Newarkba.

Dél-Amerika: fontos növekvő piac

Dél-Amerika fontos növekvő piacot jelent a KLM számára. A KLM jelentős mértékben növeli a járatait a turista és üzleti utazók számára is, és ugyanakkor javítja járatai menetrendjét.
A KLM felvette Rio de Janeiro (Brazília) és Buenos Aires (Argentína) célállomásokat hálózatába. Heti három közvetlen járatot indít ezen metropoliszok felé Boeing 777-200-as repülőgéppel. Így a KLM visszatér ezekre a célállomásokra a járatok átmeneti felfüggesztése után. A Sao Paulo-i kapacitását tovább növeli Boeing 777-300-as repülőgép használatával egyes napokon. A Gol és Aerolineas Argentinas kódmegosztási partnereivel nagyszámú másodlagos célállomást kínál Dél-Amerikában Sao Paulo, Rio de Janeiro és Buenos Airesen keresztül. Az utazási idő csökkentése és járatai hatékonyságának növelése céljából az idei téli szezonban közvetlen járatokat vezet be Quito/Guayaqui irányába a Bonaire-i átszállás nélkül.

Közép-Amerika: jelentős kapacitásnövelés

A KLM növeli kapacitását a Karib-térségben. Az újonnan bevezetett célállomásokkal Havanna (Kuba) és Punta Cana (Dominikai Köztársaság) a KLM most már hat különböző járatot kínál a Karib-térségben. Összesen heti három járatot üzemeltet Havannába, amiből kettő Punta Canával kombinálva.

A Holland Antillákra tartó járatok továbbra is nagy népszerűségnek örvendenek. Ezért növelik a járatok gyakoriságát: A Curacao járat heti hét alkalom helyett kilencszer indul, míg az Aruba-i járat három helyett öt alkalommal, és a Bonaire-i járat hat helyett heti hét alkalommal indul.
A KLM napi rendszerességű járatot kínál Panamába. Emellett tovább javítja a csatlakozásokat más közép-amerikai célállomások irányába a csatlakozási idő csökkentésével a Copa Airlines partner légitársasággal együttműködve. Ez újra igazolja a Copa Airlines társasággal való sikeres együttműködést.

Afrika: a KLM pozíciójának megerősítése

A KLM felvette hálózatába Angola és Luanda olaj érdekeltségű célállomásokat. Luandába heti két járat indul Boeing 777-200-as repülőgéppel. A KLM emellett növeli a fokvárosi járata gyakoriságát heti ötről hét alkalommal, hogy eleget tegyen a szezonális kereslet-növekedésnek.

A téli időszakban a KLM megtartja járatai gyakoriságát Afrikában az olyan célállomások vonatkozásában, mint Kigali, Entebbe, Lagos, Accra és Johannesburg, és a Kenya Airways közös vállalkozási partnerrel számos másodlagos célállomást is kínál Nairobin keresztül.
Az észak-afrikai instabil politikai helyzet miatt a KLM módosította kapacitását Tripoli és Kairó irányába. A KLM továbbra is napi járatot üzemeltet Kairóba 737-700-as repülőgéppel. A Tripoliba tartó járat újraindul, amint a körülmények azt lehetővé teszik.

Közel-Kelet: szelektív terjeszkedés

A KLM célja a hálózata stabilizálódása és szelektív növekedése a Közel-Keleten. Ennek keretében heti ötről hatra növeli a menetrend szerinti járata gyakoriságát Damman és Doha irányába, valamint növeli kapacitását Teherán vonatkozásában 777-200-as repülőgép üzemeltetésével. A Dubaiba tartó járat továbbra is vonzó marad a turista és üzleti utazók számára egyaránt a reggeli és délutáni menetrend fenntartásával.

Ázsia: a piaci pozíció erősítése

Idén télen a KLM tovább erősíti pozícióját Kínában. A Pekingbe, Hong Kongba és Shanghaiba tartó napi járatok mellett (heti 12 járat) a KLM idén télen heti három járatot üzemeltet Chengdu, Hangzhou és Xiamen fele is. Chengdu esetén ez a járatsűrűség növelését jelenti heti kettőről három alkalomra a korábbi téli időszakhoz képest. A Xiamen szolgáltatás múlt nyáron indult, és továbbra is megmarad. A China Southern Airlines, a KLM partner légitársasága továbbra is üzemelteti járatát Amszterdam és Guangzhou között (heti három alkalommal) szoros együttműködésben a KLM-mel.

Japán esetén a KLM hozzáigazítja kapacitását a kereslet szezonális változásához. Így a KLM heti tízről hétre csökkenti Tokióba tartó járata gyakoriságát, és újabb járatot vezet be Oszakába. Így a KLM napi rendszerességű járatot kínál mindkét célállomásra.
Dél-Kelet Ázsiában a KLM heti négyről öt alkalomra növeli járatai számát a Denpasar (Bali, Indonézia) sikeres célállomás irányába szingapúri átszállással.
A Delta Air Lines-szal közösen növeli kapacitását Mumbai (India) irányába Airbus 330-300-as repülőgép használatával idén télen.

Repülőgép-flotta

A KLM további befektetéseket végez a tiszta és hatékony repülőgépekbe, hogy ügyfeleinek optimális szolgáltatásokat nyújtson. Az idei téli időszaktól kezdődően a teljes középtávú hálózata új generációs Boeing 737-es repülőgépekből áll majd. A hosszútávú flottát két Airbus 330-300-as repülőgép egészíti ki.


Megszólalt a hitelminősítő a Boeing-ügyben

Megszólalt a hitelminősítő a Boeing-ügyben 

A Moody's hitelminősítő közölte, hogy fontolóra veszi a Boeing minősítésének lerontását.
Különleges jármű futott be Szentendrére - érdemes megnézni!

Különleges jármű futott be Szentendrére - érdemes megnézni! 

Az április 1-jén, hétfőn újra megnyitó szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum legújabb kiállítási darabja egy egykori Margitszigeti Sétajárat.
Útlezárások a reptér felé április 2-től

Útlezárások a reptér felé április 2-től 

A Budapest Airport Zrt. tájékoztatása az április 2-án kezdődő útfelújítások kapcsán.
A Stadler lenyúlná a spanyol vonatgyártót a magyarok elől

A Stadler lenyúlná a spanyol vonatgyártót a magyarok elől 

A háttérben a madridi kormány állhat, amely a magyar konzorciumtól félti a Talgo vonatgyártót.
Személyi változás a Budapest Airportnál

Személyi változás a Budapest Airportnál 

Az általános és fejlesztési vezérigazgató-helyettes 17 év után, március 31-én távozik a vállalattól.
Guiness-rekorder a Flirt H2 motorvonat

Guiness-rekorder a Flirt H2 motorvonat 

A világrekorder vonat részben a Stadler szolnoki kocsiszekrény-üzemében készült.
Távozik posztjáról a Boeing vezérigazgatója

Távozik posztjáról a Boeing vezérigazgatója 

Dave Calhoun 2020 elején vette át a vezérigazgatói tisztséget, miután az elődjét, Dennis Muilenburgot leváltották.
A Lufthansa Technik tovább növekedne

A Lufthansa Technik tovább növekedne 

A Lufthansa Technik Budapest ügyvezető igazgatója áttekintést adott a magyar leánycég tavalyi teljesítményéről és idei terveiről.
Boeing-elkerülő weboldal indult

Boeing-elkerülő weboldal indult 

Pár kattintással kideríthető, hogy egy repülőjáratot pontosan milyen géptípussal teljesít majd a légitársaság.
Már közlekedik a Tisza-tó sebesvonat

Már közlekedik a Tisza-tó sebesvonat 

Egynapos túrához is ideális a menetrendje.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.