hirdetés
hirdetés

Álomhatár feletti cargoforgalom Ferihegyen

A rekord féléves forgalomnak köszönhetően a 12 hónapra vetített légiáru-mennyiség is soha nem látott magasságokba ugrott: a júniustól júniusig tartó egy év alatt 157 402 tonna árut kezelt a Cargo City, mellyel a repülőtér átlépte a 150 000 tonnás álomhatárt - tájékoztatta lapunkat a Budapest Airport.

hirdetés

Hónapról hónapra dőlnek meg az áruszállítási rekordok a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, a BUD Cargo City által kezelt áruk mennyisége mind a 2020-as, mind pedig a 2019-es évhez képest folyamatos emelkedést mutat. 2021 júniusában 15 233 tonna légi árut kezelt a repülőtér, amely 52,6%-os növekedést jelent a 2020-as év és 41,2%-os növekedést a 2019-es év azonos hónapjához képest. Az egymást követő, kimagasló cargoadatokat elkönyvelő hónapoknak köszönhetően az idei év első féléves árumennyisége is soha nem tapasztalt szintet ért el: a 2021. januártól júniusig terjedő időszakban 86 798 tonna áru fordult meg a budapesti repülőtéren, ami 35,9%-kal több, mint a tavalyi év első hat hónapjában. A dinamikusan növekvő cargo azonban nem csupán rekord félévet, de rekord 12 hónapot is eredményezett: a repülőtér a 2020. június és 2021. július közötti időszakban átlépte a bűvös 150 ezer tonnás álomhatárt, és ezzel további hatalmas lépést tett afelé, hogy a régió légi áruszállítási elosztóközpontjává váljon.

Chris Dinsdale, a Budapest Airport Zrt. vezérigazgatója az eredményekkel kapcsolatban hangsúlyozta: „A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér fennállása óta most először érte el a 150 ezer tonnás határt. Az elmúlt 12 hónap eredménye ismét megerősít minket abban, hogy a cargo üzletág kiemelkedően fontos számunkra, és a tavaly átadott Cargo City valóban képes energizálni és arra ösztönözni a szállítmányozó cégeket, hogy a budapesti repülőteret használják a légi szállítmányozásra, amely rendkívül vonzó megoldás a régióban történő légi áru gyűjtésére, elosztására.” Hozzátette: „Ugyanakkor a cargoért tett sokéves erőfeszítéseink is beértek, learathatjuk annak a tudatos munkának a gyümölcsét, amelyet a kollégáink és a cargoközösség közösen letett az asztalra. A cargo azonban nem csupán a repülőtérről, hanem a nemzetgazdaság egészéről is szól, hiszen munkahelyteremtő, befektetésösztönző és a helyi vállalkozásokat támogató képessége mellett stabil és biztonságos szállítási lehetőséget nyújt minden vállalkozás számára.”

A Budapest Airport légi áruszállítási tevékenysége hozzávetőleg 1800 direkt munkahelyet teremt a repülőtéren és még további 10 000 munkahelyet a hozzá kapcsolódó ökoszisztéma révén. A kelet-közép-európai régió repülőterei között a Budapest Airport cargoforgalmának növekedése az elmúlt 2 évben is rendre az élmezőnyben szerepelt, stratégiai szerepe pedig egyre inkább megkérdőjelezhetetlen, amit tovább erősít az elmúlt hónapok kiemelkedő áruforgalma Kína és Magyarország között.

Kossuth József, a Budapest Airport Zrt. cargo vezetője kiemelte: „Egyik legnagyobb idei sikerünknek tekintjük, hogy Kína egyik legnagyobb e-kereskedelmi cége, az Alibaba Group és logisztikai vállalata, a Cainiao a budapesti repülőtérre telepítette régiós légi elosztóközpontját.” Hozzátette: „Rendkívül örülünk és büszkék vagyunk rá, hogy az Alibaba minket választott, ami óriási eredmény, hatalmas növekedési potenciállal és további üzleti lehetőségekkel, nemcsak a repülőtér, hanem a hazai logisztikai szolgáltatási iparág számára is. A cég budapesti jelenléte már most hozzávetőleg havi 2,5 millió küldemény érkezését jelenti légi úton, ami az elkövetkező hónapokban intenzíven tovább bővül majd.”


hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai