Beérőben a Ryanair új koncepciója?

„Kedvesebbek vagyunk az utasainkhoz” - állította Klaudia Kalazna, a légitársaság régiónkért felelős értékesítési és marketing menedzsere sajtósa kedden, Budapesten, a Ryanair jövő évi terveit bemutató esemény alkalmával.

Valóban, az utóbbi évben látványos változások mentek végbe a kék-sárga fapados háza táján. Hogy ez a kedvességre is kiterjed-e vagy sem, azt döntsék el az utasok maguk. A webes kiszolgálás azonban rengeteget egyszerűsödött, illetve mintegy versenyre kelve az easyJettel, O'Learyék is nyitottak az üzleti utazók felé egy sor - plusz pénzért vásárolható - kényelmi szolgáltatással. Kalazna szerint ez beérni látszik; elmondása szerint utasaik 27%-a fizeti meg az extra bánásmódot. A bő negyednyi arányhoz hozzájárult a GDS-szolgáltatókkal - Amadeus, Worldspan, Galileo - kezdett együttműködés is. Ezen is felbuzdulva 2024-ig a légitársaság 22 milliárd dolcsiból 520-ra növelné flottáját. A rendelést Boeing 737-800 és a 737 Max típusokra adták le. Különösen utóbbira büszke a cég; a fapadosan 197 utasra székezett keskeny törzsű gép 18%-kal kevesebb üzemeanyagot pöffent el elődeinél és még csendesebb is. A gigaméretű flottával 2024-re már évi 150 millióra tervezi növelni utasforgalmát a fuvaros. Ja, a 737 Maxokon eltűnik a vegyes érzelmeket kiváltó sárga szín a kabinból.

Budapest bár remekül hozza a számokat a cégnek, és még növekszik is, azért mégsem váltotta be maradéktalanul a Malév csődje idején iránta táplált reményeket. Ezt talán jól illusztrálja az itt állomásoztatott gépek számának csökkenése; 2014-ben és jövőre is voltaképpen 2,5 gép - nem mindig éjszakázik itt mindhárom - látja el a ferihegyi bázist. A gépparkkal jövőre 15 célállomást repülnek, köztük egy újat, Athént, hetente négyszer, március 31-től. Több útvonalon lesz járatsűrítés: Bristol és Pisa heti 3 az eddigi 2 helyett, Brüsszel, Dublin, Milánó és Róma a nyári menetrendtől naponta repül, London naponta háromszor, Madrid heti ötször, Treviso/Velence dupláz a heti négy járattal. A terv: 2015-ben az ideinél 100 ezerrel több, 1,3 millió utast szállítani Budapestről. Kihívás lehet a bő két géppel feladat, ha a légitársaság azon számítását vesszük alapul, hogy egy gép évente 300 ezer utast visz.

Utóbbi időkben felmerült a Ryanair esetleges transzatlanti nyitása. Kalaznától szerint erre még 3-5 évet várni kell, egyben cáfolta, hogy az Azori-szigeteki bázist félúton lévő megállóként iktatták volna a hálózatba, hogy a jelenegi típusokkal repülhessenek. „A tengerentúlra teljesen más típust állítanánk üzembe, kétosztályos elrendezésben” - tette hozzá.


Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?