hirdetés
hirdetés

Eltűnt a Malaysia Airlines utasszállítója 239 emberrel

Cikkünk írásakor még nem találták meg a Malaysia Airlines Boeing 777-200-as gépét, amelynek a fedélzetén 239 ember utazott. A repülő a felszállás után 2 órával vesztette el a kapcsolatot a légi irányítással.

hirdetés

Március 8-án kora reggel a Malaysia Airlines Boeing 777-200-as típusú, MH370 járatszámú gépe Kuala Lumpurból Pekingbe tartott, amikor a légitársaság közleménye szerint 2 órával a felszállás után megszűnt a légi irányítók összeköttetése a repülőgéppel. A gép ekkor már Vietnám légterében, Tho Chu szigetéhez közel volt, de sem a vietnámi, sem a kínai légi irányítással nem vette fel a kapcsolatot. A fedélzeten 239 ember utazott, ebből 12 a személyzet részét képezte. A Boeingen a legtöbb utas – 154 – kínai, magyar állampolgár nem volt a gépen. A Malaysia Airlines weboldalán közzétette az utaslistát.

Feltételezések szerint a gép a tengerbe csapódhatott, azonban cikkünk írásakor a repülőt még nem találták meg, és egyértelműen a Boeingről származó roncsdaraboknak sem lelték nyomát - emiatt sokan arra következtetnek, hogy a gép felrobbanhatott a levegőben. A keresés során a tenger felszínén olajfoltokat találtak, illetve egy, a vízen lebegő tárgyra is bukkantak, ami akár az eltűnt gép ajtaja is lehet, ám egyelőre semmit nem erősítettek meg. Frissítés: időközben kiderült, hogy az olajfoltok egy hajóból származnak, és a fotón látható tárgy sem az MH370-es járat ajtaja.

A Civil Aviation Authority of Vietnam által közzétett fotó az esetleges roncsdarabról, amiről azonban időközben kiderült, hogy nem az eltűnt repülő ajtaja.
A Civil Aviation Authority of Vietnam által közzétett fotó az esetleges roncsdarabról, amiről azonban időközben kiderült, hogy nem az eltűnt repülő ajtaja.


Mivel a repülőről és az utasokról már régóta nincs hír, Pekingben a kínai utasok több mint száz hozzátartozója várja egy szállodában, hogy tájékoztassák őket.

A mirror.co.uk cikke szerint a fedélzeten utazó egyik kínai férfinek kicsengett a mobiltelefonja, amikor testvére próbálta őt hívni a repülőgép eltűnését követően, de senki nem vette fel a telefont. A kínai média arról is hírt adott, hogy több utas mobilja is kicsengett.

A Malaysia Airlines Boeing 777-200-as gépe (Forrás: Wikipedia)
A Malaysia Airlines Boeing 777-200-as gépe (Forrás: Wikipedia)


Két utas lopott útlevéllel utazott

Sokan összefüggést vélnek felfedezni a gép eltűnése és aközött, hogy a repülőn két személy biztos, hogy lopott útlevéllel utazott: a 30 éves osztrák Christian Kozel útlevelét 2012-ben lopták el Thaiföldön, és ezzel az okmánnyal szállt fel valaki a gépre. Kozel jelenleg Ausztriában tartózkodik. Szintén Thaiföldön lopták el az útlevelét a 37 éves olasz Luigi Maraldinak, aki most is ebben az országban tölti a szabadságát, a gépre felszálló egyik utas az ő útlevelével utazott. Így az utaslistán Kozel és Maraldi neve is szerepel, azonban ők nem voltak a gép fedélzetén.

Nagy erőkkel keresik a Boeinget

A kínai parti őrség első hajója vasárnap a déli órákban ért a baleset feltételezett helyszínére, és az első hat órában nagyjából 200 négyzetkilométert vizsgált át eredménytelenül. A már ott lévő hajók is hiába kerestek nyomokat, eddig a tenger felszínén úszó, bizonyíthatóan a Boeingről származó roncsokat sem találtak.

A térségbe újabb kínai mentőhajók tartanak búvárokkal, és két hadihajót is a területre vezényeltek. Az egyik egy jól felszerelt kétéltű partraszálló, két helikopterrel, csónakokkal, valamint 52 tengerésszel, egészségügyi egységgel és víz alatti mentésre kiképzett tízfős búvárcsapattal.

Kínai hadihajó is indult az eltűnt repülőgép keresésére (Forrás: CCTVNEWS Twitter)
Kínai hadihajó is indult az eltűnt repülőgép keresésére (Forrás: CCTVNEWS Twitter)


A szállítási tárca a térségben lévő összes kínai hajónak felhívta a figyelmét arra, hogy jelentse, ha értékelhető jeleket, nyomokat, esetleg roncsdarabokat lát. A kínai tengeri mentők kapcsolatban vannak malajziai és vietnámi kollégáikkal. Korábbi jelentések szerint az Egyesült Államok, Szingapúr és a Fülöp-szigetek is jelezte, hogy részt vesz a kutatásban.

A kínai központi televízióban állandó, az online fórumokon a legolvasottabb téma a Boeing 777-200-as repülőgép rejtélyes eltűnése. A kínai szakértők, akik a legkülönbözőbb lehetőségeket felvázolva keresik a magyarázatot a történtekre, megjegyezték, hogy a nemzetközi gyakorlatban a légitársaságoknak 30 másodpercen belül be kell jelenteniük, ha elveszítik a kapcsolatot egy gépükkel. A szóban forgó, Kuala Lumpurból Pekingbe tartó járat "eltűnését" öt órás késéssel tudatta a Malaysia Airlines, ami azt jelenti, hogy a kutatás szempontjából értékes időt vesztettek el – fogalmaztak jogi szakemberek.

A csillaggal jelölt helyen volt utoljára összeköttetés a légi irányítók és a Malaysian Airlines repülőgépe között (Forrás: Wikipedia)
A csillaggal jelölt helyen volt utoljára összeköttetés a légi irányítók és a Malaysian Airlines repülőgépe között (Forrás: Wikipedia)


Korszerűek a Boeing 777-esek

Repülési szakértők a gép technikai adottságainak ismeretében egyelőre nem találnak elfogadható magyarázatot arra, hogy miként "veszhetett el" nyomtalanul a Boeing 777-es.

A Malaysia Airlines órákkal a repülő eltűnését követően tartott sajtótájékoztatót, ahol közölték, hogy a gép – ami ekkor 11,5 kilométer magasságban repült – a malajziai Kota Bharu városától 220 kilométerre tűnt el a radarképernyőkről. A CNN beszámolója szerint ekkor nem voltak szélsőséges időjárási viszonyok a térségben.

A kínai külügyminiszter-helyettes, Hszia Hang-seng találkozott Malajzia ideiglenes ügyvivőjével és Vietnám nagykövetével, és a hozzátartozók időben történő tájékoztatását kérte, valamint támogatásukat a mentéshez.

Pham Hien, a vietnámi kutatóközpont vezetője elmondta, hogy nincs olyan berendezésük, amellyel meg tudnák határozni a repülőgép által esetlegesen leadott jel forrásának hollétét, ezzel cáfolta azt a korábbi hírt, hogy ilyen jelet észleltek volna.

A repülőt vezető kapitányt, az 53 éves Zaharie Ahmad Shah-t rendkívül tapasztalt pilótának tartják, aki 1981 óta áll a Malaysia Airlines szolgálatában, és több mint 18 ezer órát repült eddig. Ráadásul ezek a típusú Boeingek biztonságosak és korszerűek, amelyet kimondottan jól ismernek a malajziai pilóták.

(forrás: MTI, hirado.hu, Turizmus Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai