A projekt jelenleg a közbeszerzési szakaszban tart, ahol négy pályázó jutott tovább az ajánlattételi fázisba, akikkel a következő hetekben folytat egyeztetéseket a BKK.
Mindez a Fővárosi Közgyűlés klímavédelmi, közlekedési és városfejlesztési bizottságának hétfői ülésén hangzott el, derült ki a telex.hu cikkéből.
Mint olvasható, 3.0-ás rendszerről az ülésen Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója bemutatta a BKK terveit és elmondta:
„Ha minden jól megy augusztus végén, szeptember elején szerződni tudunk, reményeink szerint 2026 első negyedévében indulhat az új rendszer.”
Fotó: MOL Bubi közbringa-szolgáltatás Facebook oldala
Nemcsak több, hanem korszerűbb típusú kerékpárok is forgalomba állnak, jönnek az elektromos rásegítésű biciklik, illetve tesztelésre kerülnek gyereküléssel felszerelt és teherkerékpárok is.
A tervek szerint a rendszer 3300 biciklivel indul, amit fokozatosan 5000-re bővítenének, de megfelelő finanszírozás esetén akár 8000 darabos flottává is válhat. Ebből körülbelül 1000 kerékpár lesz elektromos rásegítésű.
A legfontosabb újítás a jelentősen megnövelt lefedettség: az a cél, hogy ne csak a belváros, hanem valamennyi sűrűn lakott városrész és fontos közlekedési csomópont is elérhető legyen a rendszerrel.
A korábbi Bubi-dokkolók még az idei évben eltűnnek, helyüket egyszerűbb, az utcákon már ismerős kerékpártámaszok veszik át.
A Fővárosi Közgyűlés még februárban döntött úgy, hogy a BudapestGO-ban vásárolt bérletekhez a Bubi 3.0-ban automatikusan járjon havi 10 alkalom díjmentes bubizás, legfeljebb alkalmanként 30 percig. Az árazás további részleteit a BKK a szerződéskötés után, várhatóan 2025 végén mutatja be, írja a cikk.