A személyszállító vasúttársaság szolgáltatásfejlesztésének célja a vasúti pénztárak előtti sorbanállási idő csökkentése, és az érkezési sorrend által meghatározott, folyamatos előrehaladás elősegítése.
Az új rendszer alkalmazása során az utas nem egy előre kiválasztott pénztárhoz tartozó sorba áll be, hanem egy általános várakozási sorba, amelynek az elejéről a soron következő vásárló mindig az éppen felszabadult pénztárhoz megy. A módszer további előnye, hogy a pénztár és az általános várakozási sor között kialakított távolság lehetővé teszi az utasok számára a zavartalan vásárlást, hiszen nem áll harmadik személy közvetlenül a vásárló vagy érdeklődő ügyfél mögött.
Az egysoros sorbanállás rendszerét a különféle szolgáltatók számos országban alkalmazzák, köszönhetően annak, hogy bizonyítottan csökkenti a várakozásra fordított időt. A személyszállító vasúttársaság elsőként tavaly a Keleti pályaudvar belföldi pénztáránál vezette be a rendszert, amelynek hatékonyságát az utasok pozitív visszajelzései is igazolják.