hirdetés
hirdetés

A Mahart PassNave többségi tulajdonosa lett az állam

Megvásárolta a Mahart PassNave Személyhajózási Kft. 51 százalékos részesedését a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. - jelentette be Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter és Márton Péter, az MNV vezérigazgatója szerdán sajtótájékoztatón Budapesten.

hirdetés

A társaság többségi részesedésének megvásárlásával az állam egy versenyképes cégben szerzett döntő tulajdonhányadot, és ezzel a dunai személyhajózás további növekedésének nyertese lehet - közölte a nemzeti fejlesztési miniszter. Hozzátette: a tranzakció illeszkedik a 2010-ben megkezdett vagyonpolitikai fordulattal elindult folyamatba, az állami vagyon gyarapításába.

A hajózási és kikötői fejlesztések állami részvétellel hatékonyabban valósíthatók meg - fejtette ki Németh Lászlóné.

Budapestre mintegy 200 ezer turista érkezik üdülőhajóval. Meg kívánják teremteni annak lehetőségét, hogy a turistautak ne csak a fővárosba koncentrálódjanak, hanem bekapcsolják a vidéki turisztikai célpontokat - mondta a miniszter.

Németh Lászlóné szerint a tranzakció lehetőséget teremt arra is, hogy jobban bevonják a hajózás adta lehetőségeket a közösségi közlekedésbe.

Az MNV és a Mahart PassNave közötti együttműködést tavaly ősszel kezdeményezte a cég többségi tulajdonosa, a Masped Zrt., ezután kezdték meg a tárgyalásokat.

Az MNV vezérigazgatója elmondta: a vételár 750 millió forint, amit négy részletben, négy év alatt fizetnek ki. Az első a jövő évben lesz esedékes, az 51 százalékos tulajdonrészre jutó nyereséghányad fedezi a részletek összegét.

A Mahart Passnave 2011-ben, illetve 2012-ben 400 millió forint körüli mérleg szerinti eredményt ért el. A 2013-2015 közötti időszakban éves szinten félmilliárd forint feletti mérleg szerinti eredménnyel kalkulálnak, ami 2017-től várhatóan meghaladja majd a 600 millió forintot - ismertette Márton Péter.

A társaság flottája jelenleg 22 hajóból áll, éves szinten 110 szállodahajót fogad budapesti és vidéki kikötői hálózatában.

Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára elmondta: a Duna a transzeurópai hálózat része, így a dunai hajózás európai kitekintésű feladat és lehetőség.

Az államtitkár kifejtette: az unióval vannak kisebb viták a folyó használatáról, kezeléséről, mert Magyarország erőteljesebben veszi figyelembe az ökológiai szempontokat, de a személyszállítás az a terület, ahol találkozhatnak az elképzelések.

Völner Pál kiemelte: a cégvásárlás segítségével szeretnék elérni a különböző közlekedési módok turisztikai célú összehangolását, illetve erősíteni a nemzetközi hajózási személyszállításban szeretnék Budapest szerepét.

(forrás: MTI)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai