Akbar Al Baker ezt Washingtonban mondta az Air Transport World légügyi szaklap csütörtöki tudósítása szerint. Az American Airlines, a US Airways és a Delta korábban azzal vádolta a három fő öböl-menti légitársaságot (a Qatar Airways-t, az Emirates-et és az Etihadot), hogy összesen 42 milliárd dollár tiltott állami támogatást kaptak, emiatt torzítják a versenyt.
Az amerikai légicégek kormányközi tárgyalásokat sürgetnek az Egyesült Államok, Katar és az Egyesült Arab Emirátusok között, hogy az országok közötti Nyílt égbolt egyezményről tárgyaljanak, mivel ezt az amerikai cégek szerint sérti a tiltott állami támogatás és a túlzott kapacitásbővítés.
Keleten és Afrikában nem hatékonyak az amerikai légitársaságok
Akbar Al Baker elmondta még, hogy az Egyesült Államok fő légitársaságai soha nem szolgálták ki megfelelően az indiai szubkontinenst, Afrikát és a Közel-Keletet, amelyet viszont a Qatar Dohán keresztül megtesz. Hozzátette, hogy az American, a Delta és a US Airways ezeket a piacokat átengedte európai szövetséges légitársaságainak, akik túlzsúfolt repülőtereken keresztül szolgálják ki a többi régiót. Szerinte kormányközi tárgyalásokra sincs szükség, mivel működésük a Nyílt égbolt egyezmény keretein belül van és tagadta, hogy tiltott állami támogatást kaptak volna. "Az állami tulajdonú légitársaság tőkét kapott, ez viszont nem tiltott" - mondta.
Megjegyezte továbbá, hogy a Qatar Airways 19 milliárd dollár értékben az amerikai Boeingtől vett gépeket és további 50 milliárd dollár értékű megrendelése van az everetti gyártó felé.
Tovább folyik a harc az öböl-menti és amerikai légitársaságok között
A Qatar Airways vezérigazgatója szerint a nagy amerikai légitársaságok csökkenteni akarják a versenyt és szűkíteni akarják a piacot.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala
Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé
2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt
Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő
A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom.
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton
Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra
Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága
Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat
Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről
Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Interjú
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal
Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”
A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban
A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?