Akbar Al Baker ezt Washingtonban mondta az Air Transport World légügyi szaklap csütörtöki tudósítása szerint. Az American Airlines, a US Airways és a Delta korábban azzal vádolta a három fő öböl-menti légitársaságot (a Qatar Airways-t, az Emirates-et és az Etihadot), hogy összesen 42 milliárd dollár tiltott állami támogatást kaptak, emiatt torzítják a versenyt.
Az amerikai légicégek kormányközi tárgyalásokat sürgetnek az Egyesült Államok, Katar és az Egyesült Arab Emirátusok között, hogy az országok közötti Nyílt égbolt egyezményről tárgyaljanak, mivel ezt az amerikai cégek szerint sérti a tiltott állami támogatás és a túlzott kapacitásbővítés.
Keleten és Afrikában nem hatékonyak az amerikai légitársaságok
Akbar Al Baker elmondta még, hogy az Egyesült Államok fő légitársaságai soha nem szolgálták ki megfelelően az indiai szubkontinenst, Afrikát és a Közel-Keletet, amelyet viszont a Qatar Dohán keresztül megtesz. Hozzátette, hogy az American, a Delta és a US Airways ezeket a piacokat átengedte európai szövetséges légitársaságainak, akik túlzsúfolt repülőtereken keresztül szolgálják ki a többi régiót. Szerinte kormányközi tárgyalásokra sincs szükség, mivel működésük a Nyílt égbolt egyezmény keretein belül van és tagadta, hogy tiltott állami támogatást kaptak volna. "Az állami tulajdonú légitársaság tőkét kapott, ez viszont nem tiltott" - mondta.
Megjegyezte továbbá, hogy a Qatar Airways 19 milliárd dollár értékben az amerikai Boeingtől vett gépeket és további 50 milliárd dollár értékű megrendelése van az everetti gyártó felé.
Tovább folyik a harc az öböl-menti és amerikai légitársaságok között
A Qatar Airways vezérigazgatója szerint a nagy amerikai légitársaságok csökkenteni akarják a versenyt és szűkíteni akarják a piacot.

Forgalomkorlátozások vasárnap a fővárosban
Vasárnap egy futóversenyt és az Élet Menete rendezvényt tartják Budapesten.

SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség
A Singapore Airlines (SIA) Csoport megállapodásokat írt alá a Fenntartható Repülési Üzemanyag (SAF) beszerzéséről.

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná
Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja
A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.

Ismét robog a Jégmadár expressz
Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés
A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér
Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában
Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme
A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom
Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.