Ausztria optimistán néz a szezon elé

Két új reklámszpottal, új szlogennel, és a hamisítatlan osztrák értékekkel készülnek a szezonra. Az Österreich Werbung szezonnyitó sajtótájékoztatóján jártunk.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Senkinek sem kell már bemutatni, hogy a világ országai turisztikai szempontból milyen két évet tudhatnak maguk mögött. Természetesen Ausztria háta mögött is viszontagságos két év áll. 2019-ben az utolsó békeévben azonban még nagyon jó vendégforgalmi adatokkal büszkélkedhettünk ami a magyar küldőpiaci adatokat illeti. A vendégérkezések száma 4,5 százalékkal 650 ezerre, a vendégéjszakáké 2,8 százalékkal 2,1 millióra emelkedett – mondta el az Österreich Werbung marketing menedzsere, Kaufmann Ildikó kedden a Normafa Club House-ban rendezett sajtótájékoztatójukon és hozzátette, a körülményekhez képest a tavalyi nyár is jó mutatókat hozott a Magyarországról érkező vendégforgalomban, ennek oka az is volt, hogy nyáron enyhébbek voltak a beutazási feltételek. A pandémia egyébként kedvező változásokat is hozott az utazási szokásokban. Míg Ausztria hagyományosan télen népszerűbb a magyarok körében, a járvány alatt inkább nyáron utaztak oda honfitársaink, ráadásul hosszabb időre. Az átlagos tartózkodás 2,7-3 vendégéjszakáról az elmúlt két év során 3,5-3,7 vendégéjszakára nőtt. A magyarok kedvenc régiója továbbra is stabilan Stájerország, az úti célok között pedig hagyományosan Bécs áll az élen.

Felmérték az utazási kedvet

Mint megtudtuk, az Österreich Werbung bizakodó az előttünk álló szezont illetően. 10 országban mérték fel a lakosság terveit a nyári szezonra tervezett utazásaikkal kapcsolatban, a tanulmány eredményeit hivatalosan jövő héten mutatják be. Annyit azonban már elárultak, hogy beigazolódott a sejtésük, miszerint a háború okozta bizonytalan helyzet és a gazdasági recesszió némileg óvatossá teszi az embereket a tervezés terén. Ezzel együtt kiderült, hogy majd' minden küldőországban, köztük hazánkban is 50-60 százaléka szeretne utazni az embereknek, legtöbbjüknél az anyagi feltételek is adottak. Az emberek jelentős része Ausztriában és Magyarországon egyaránt belföldi üdülést tervez. A magyar lakosság emellett a tengerparti üdülésre fókuszál, de úgy tűnik, a hegyvidéki pihenés sem szorul háttérbe, mivel a felkeresni tervezett célországok listáján az ötödik helyen szerepel Ausztria.


Új korszak, új szlogen
A járvány pozitív hozadéka, hogy megnőtt az igény az aktív turizmusra, a természetben mozgással eltöltött időre, amihez Ausztria ideális választás. Az ország turisztikai marketingjéért felelős Österreich Werbung két reklámszpotot készített a nyárra, az egyik a pihenést és a kikapcsolódást keresőket szólítja meg, a másik pedig kimondottan az aktív időtöltés szerelmeseit a magashegyi túrázást bemutató képekkel. Idei mottójuk: Igazi Ausztria, valódi üdülés. Hátterében az áll, hogy míg a pandémia alatt az utazási korlátozások idején - ahogy számos más ország - nyugati szomszédunk is virtuális élményeket kínálva igyekezett fenntartani az utazók érdeklődését, most Ausztria arra buzdít, hogy újra a valóságban ismerjük meg az osztrák élménykínálatot, életérzést. Ennek emblematikus elemei a természeti vonzerők, köztük a lenyűgöző szurdokok, hegyi patakok, vízesések. Az Ausztria-márkához tartoznak még a hegytetőkön egy kiadós túra után elköltött alpesi reggelik, amelyek a helyi gazdaságokban szívvel-lélekkel termelt, tápanyagdús finomságokból állnak össze a vendégek asztalára. Az osztrák vendégszeretet is a brand része. A vidéki szálláshelyeket, falusi vendégasztalokat, vendéglátóhelyeket évtizedek óta ugyanazok a családok üzemeltetik, apáról fiúra száll az alpesi vendégszeretet csínja-bínja. Van, ahol egyszerre négy generáció munkálkodik együtt a gazdaság és a szállóvendégek kiszolgálásában.

A Krimmli-vízesés

Fürödj meg az erdőben!
És hogy mi az a kincs, amely teljesen egyedülálló Ausztriában, és amelyre büszkén támaszkodhat mint egyediségre az osztrákok turisztikai marketingje? Európában egyedülálló módon az ország közel felét erdők borítják. A 40 ezer négyzetkilométernyi erdő 5,5 millió futballpályának felel meg, 3,4 milliárd fa található benne 65 különböző fafajjal. Az erdőkből, fákból pedig nemcsak fizikailag, hanem mentálisan is lehet töltekezni. A japán shinrin-yoku (ejtsd: sinrin-joku) módszerre épülő úgynevezett erdőfürdő hazánkban is egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Ausztria erdeiben is elérhetők ezek a programok, a sajtóesemény résztvevői pedig a hazai erdőfürdőzés egyik képviselőjétől, Györffy Évától kaphattak ízelítőt a témában. „Az erdőfürdőzés olyan, több érzékszervet is bevonó élményprogram a természetben, amely során elmerülünk az erdő atmoszférájában, mintegy átitatódunk vele. Felfedezzük a valódi, élő kapcsolatunkat a bennünket körülvevő természetvilággal és a bennünk élő természettel. Az erdőfürdőzésnek ez a formája egy rendkívül hatékony stresszoldó, egészségvédő és közérzetet javító vezetett relaxációs technika, amely mögött egy folyamatosan kutatott, ma már tudományosan is sztenderd módszertan áll” – magyarázza a szakember.

A két idei reklámszpot:

{youtube|id=dD3ilpfuNV8}

{youtube|id=IJoDleDe1iU}

Ausztria a szezonra még fenntartja a 3G eljárást a határátlépésnél, amely azt jelenti, hogy csak az oltottak, a betegségen átesettek, vagy a negatív teszttel rendelkezők utazhatnak be az országba. Ha már egyszer bejutottunk azonban, a maszkviselésen túl nem érint bennünket semmilyen korlátozás. Lehetséges, hogy a járványügyi adatok kedvező alakulásával a jelenlegi beutazási feltételek is lazulnak még a nyár folyamán – hangzott el a tájékoztatón.




Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban

Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban 

A tavaly meghirdetett és szuper sikeres Kids Go Free promóció idén is elindult és már 56 dubaji szálloda ad lehetőséget a 12 éves kor alatti gyerekkel utazóknak, hogy kedvezményes áron nyaraljanak idén.
Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból

Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból 

Topdesigner termékek készülnek újrahasznosított kávézaccból.
Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek

Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek 

A veronai Al Condominio étterem tulajdonosa azt mondja, hogy a kezdeményezés pozitív fogadtatásra talált.
Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén

Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén 

Május közepétől Ausztria további hat hónappal meghosszabbítja a belső határellenőrzést Szlovéniával és Magyarországgal.
Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben

Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben 

Svájc legrégebbi egyetemvárosa a magyarok körében olyannyira népszerű, hogy a Svájcba irányuló repülős forgalmat a Budapest-Bázel útvonal vezeti.
Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont

Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont 

A számok alapján 2024-re is új látogatói rekordra számítanak.
A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat

A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat 

Az ingyenes utalványok május 31-ig, illetve az őszi szezonban lesznek érvényesek.
Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják...

Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják... 

Idén nyáron 65 napon át tartó kedvezmény-fesztivállal várja Dubaj a magyar látogatókat.
Összefogás Ausztriában a turizmus jövőjéért

Összefogás Ausztriában a turizmus jövőjéért 

A Schönbrunni-kastélyban tartott prezentációval debütált Ausztria legnagyobb magánkezdeményezésű szakmai összefogása.
Van, aki forrón szereti - de Borneón a hőség minden határon túlmegy

Van, aki forrón szereti - de Borneón a hőség minden határon túlmegy 

Nincs rá jobb szó, dögletes meleg van Borneón – de túl lehet lendülni rajta.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.