Fókuszált támogatás a városi- és üzleti turizmusnak

Az ÖW idén minden idők legnagyobb marketingbüdzséjét, a teljes reklámköltésük harmadát, - 6,4 millió eurót - költi a kongresszusi- és városi turizmus élénkítésére - írja a GD Consulting.

A járványhelyzetből való kilábalás érdekében nagyobb figyelmet és támogatást igényel a városi turizmus, amelynek felfuttatása főleg Bécs esetében komoly kihívás. Nagyjából így foglalható össze annak a kerekasztal-beszélgetésnek a tanulsága, amelyen Elisabeth Köstinger turisztikai miniszter, Karl Mahrer, Bécs város tanácsnoka, valamint Lisa Weddig, az Österreich Werbung (ÖW) vezérigazgatója vett részt. A tanácskozás a kölcsönös eszmecserén túl konkrét intézkedések kidolgozásához is hozzájárult. Megállapításra került, hogy a míg a szabadidős látogatókra épülő vidéki szálláshelyek Ausztriában is gyorsabban visszanyerik korábbi forgalmukat, addig a városi szálláshelyek és rendezvénypiac piac esetében nehezebb a visszatérés.

Különösen nehéz a helyzet a „különutas politikát folytató” Bécs esetében, amely a szövetségi szabályozásnál szigorúbb járványügyi szabályokat követ: a vendéglátóhelyek látogatása továbbra is csak oltási-, vagy gyógyultsági igazoláshoz kötött (2G eljárás). A következetesség a járványügyi szabályok terén serkentőleg hatna Bécs turizmusára is – húzta alá a beszélgetésen Elisabeth Köstinger turisztikai miniszter.

Az osztrák kormány a nehéz helyzetben lévő turisztikai vállalkozások esetében további két hónappal (a jelenlegi 24 hónapról 26 hónapra ) meghosszabbítja a Kurzarbeit-modell keretében járó támogatásokat. A munkaerő-hiány okozta kihívások kezelésre az Osztrák Turizmus Bank a közeljövőben egy 2 millió eurós aktivizáló csomagot állít össze, jelenleg dolgoznak ennek a „mintaprojektnek” a részletein.

A turizmus-vendéglátás területéről Bécsben két év alatt negyvenezer munkavállaló tűnt el: 2019-ben még 50 ezren dolgoztak ezen a területen, a rákövetkezendő évben már csak alig 10 ezren. Lisa Weddig, az ÖW vezérigazgatója bejelentette, hogy idén minden idők legnagyobb marketingbüdzséjét, a teljes reklámköltésük harmadát, - 6,4 millió eurót - költik a kongresszusi- és városi turizmus élénkítésére.


Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.
Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet

Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet 

A hétfő éjszakai és keddi esőzések nyomán a Korond-patak vízhozama másodpercenként 50 köbméterre nőtt.
Turisztikai fejlesztés Afrikában

Turisztikai fejlesztés Afrikában 

A győri székhelyű, nemzetközi médiavállalat, a Flying Media Hungary tovább erősítette pozícióját a globális turizmus- és légiközlekedési szakmában.
Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban?  – itt a toplista

Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban? – itt a toplista 

A nyaralók többsége saját autóval kel útra, és a klasszikus, 7 éjszakás vakáció a legjellemzőbb, csaknem minden harmadik foglalás esetén.
Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk

Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk  

Idén is leginkább Horvátországba utaznak a magyarok.
Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon

Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon 

Közel 250 ezer érdeklődő ismerhette már meg hazánkat a pavilon nyújtotta egyedi látogatói élményen, valamint a gazdag kulturális programkínálaton keresztül.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.