Norvégia fellép a tömegturizmus ellen

Az elmúlt években, hogy rekordmennyiségű turistát fogadó Norvégiában új marketingstratégiával igyekeznek terelgetni a hozzájuk érkező turistákat. Egyre kisebb csoportokban viszik el a látogatókat a népszerű helyekre, és törekszenek rá, hogy időben és térben is eloszlassák a tömeget.

A látogatók főleg a nyári hónapokban érkeznek, hogy megcsodálják a fjordokat és az északi fényt. Az ilyen nagymértékű turizmus azonban megviseli a természetet, különösen a gleccservidékeket, amelyek a klímaváltozás következtében amúgy is veszélybe kerültek. A turisták pedig, akiknek minden vágyuk, hogy a saját szemükkel és a telefonjuk kamerájával lássák ezeket a természeti csodákat, többek között azért rohannak ész nélkül a gleccserekhez, mert tisztában vannak azzal, hogy belátható időn belül az olvadásuk miatt ezekből semmi nem marad. Ám, hogy az ördögi kör teljes legyen, az egyre növekvő látogatószám csak felgyorsítja a környezet pusztulásának folyamatát.

„All of Norway, All Year Around”

Éppen ennek a lassítására vezették be egyfelől azt, hogy egyre kisebb csoportokban viszik el a látogatókat ezekre a különleges helyekre. Norvégia egyik legismertebb gleccserére, a Nigardsbreenre például régebben egyszerre ötven fővel mentek az idegenvezetők, ma azonban már inkább hatos csoportokban látogatható – derül ki az AdWeek cikkéből. Azonban a norvégok nem csupán a szabályozásban hisznek, hanem abban is, hogy megfelelő kommunikációval magukat a turistákat is rá tudják venni az ésszerűbb, megfontoltabb, tudatosabb utazásra. Ennek érdekében az ország hivatalos turistainformációs oldala, a Visit Norway, ráfeküdt arra, hogy átadja az üzenetet: „All of Norway, All Year Around”. Vagyis abba az irányba próbálják terelgetni a látogatókat, hogy legyenek nyitottak az ország legtöbbet instázott látványosságain túli szépségeire is, valamint ne csak a nyári időszakra tervezzék az utazásaikat.

A mondanivalójukat pedig elsősorban online terjesztik. Nagyban támaszkodnak a Facebookra, blogposztokra és videós tartalmakra, míg korábban inkább kifejezetten utazós oldalakon és különböző klasszikusabb platformokon hirdettek, mint például a National Geographic magazinban.

„Persze ez által kisebb közönséget érsz el, de lehetőséged van sokkal személyesebben kommunikálni – mondta az új stratégiáról Beate Christin Gran az Innovation Norway marketingese. „Mindenképp el szeretnénk oszlatni a forgalmat és át akarjuk adni az üzenetet, hogy nem muszáj júliusban látnod a fjordokat. Szeptemberben ugyanolyan gyönyörű a táj, csak vegyél fel egy kabátot” – egészítette ki a szavait a munkatársa, Hege Vibeke Barnes.

A turizmusban dolgozók, például az idegenvezetők készülnek a változásra. Steinar Bruheim, aki több mint harminc éve visz csoportokat a Nigardsbreenre azt mondja, már tervezi, hogyan fogja a turistákat a gleccserek felől Norvégia egyéb gyönyörű vidékei felé irányítani. Sőt, ő azon az állásponton van, hogy a marketing célközönségét Európára kellene szűkíteni, hogy ezzel is támogassák a hosszú távú repülőutak ritkítását, így csökkentve ezek ökológiai lábnyomát. Hiszen Bruheim és sok más norvég idegenvezető is pontosan tudja, hogy bár sok pénzt hozhat a hirtelen jött turistatömeg, ha ez végül tönkreteszi a látványosságokat, nekik sem lesz hova vinniük a látogatókat.

Forrás: Kreatív Online


Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon?

Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon? 

Az egyik biztosításközvetítő adatai szerint adatai a szerződések száma 9 százalékkal, az átlagdíj pedig 6 százalékkal emelkedett.
Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt

Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt 

Európa perzselő nyara – hol érzik a hőséget a legnagyobb mértékben a turisták?
Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében

Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében 

Az Amazon-alapító luxusesküvője nemcsak látványosság volt, hanem komoly bevételi forrás is, amelyet tüntetések és kritikus hangok kísértek.
Hőségriasztás Franciaországban

Hőségriasztás Franciaországban 

A legmagasabb szintű hőségriasztás lép életbe kedden Párizsban és környékén is.
Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!

Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!  

A Horvát Köztársaság Turisztikai és Sportminisztériuma, valamint a Horvát Idegenforgalmi Közösség óriási forgalomra figyelmeztet július 4-én, 5-én és 6-án.
Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak

Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak 

Egy új, most elindított nemzetközi kezdeményezés új szintre emeli a turisztikai promóciót.
Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca

Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca 

Az olasz főváros nevezetességei egymás után kapnak új díszkivilágítást.
Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot

Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot 

Bajorország szíve, ahol a sétahajót Keplernek hívják, és ahol XVI. Benedek pápának három bronzszobra is van a városban.
Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között

Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között 

A Német Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) stratégiai együttműködésről állapodott meg.
Nyár, szünidő és Dubaj

Nyár, szünidő és Dubaj 

A városban számos lehetőség van kulturális, aktív, sőt akár extrém programok kipróbálására.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.