Újabb kényelmi szolgáltatást tesz elérhetővé a Budapest Airport az utasok számára, az ún. gyorsító sávot. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az utasok választhatnak a hagyományos utasbiztonsági folyosó és a gyorsító sáv között, az utóbbi minimális sorban állást és gyors utasbiztonsági ellenőrzést jelent. A gyorsító sáv bevezetése nem jelenti azt, hogy bármiben is könnyítenének a biztonsági ellenőrzés szigorúságán, de annyiban mindenképpen előnyös, hogy az utasok gyorsabban átjuthatnak a SkyCourtba és élvezhetik a vásárlás vagy bárok nyújtotta előnyöket, illetve gyorsabban eljuthatnak a repülőgépek beszállító kapujához.
A gyorsító sávot valamennyi prémium szolgáltatásra jogosult utas igénybe veheti, ha a légitársaság erről tájékoztatja a Budapest Airportot, a korábbi Priority Lane szolgáltatáshoz hasonlóan, amit június 30-ával megszüntet a repülőtér. A gyorsító sáv hozzáférhető valamennyi turista osztályú jeggyel vagy a diszkont légitársaságoknál vásárolt jeggyel utazók számára is, ha – hasonlóan a fapadosoknál bevezetett elsőbbségi beszállításhoz – megvásárolják ezt a szolgáltatást július 1-től a 2A és a 2B Terminálon lévő három eladóhelyen vagy az interneten. Akár a késésben lévők, vagy olyanok, akik egyetlen percet sem szeretnének sorban állni az utasbiztonsági ellenőrzésnél, mindkét terminálban az indulási szinten vásárolhatnak gyorsító sáv vouchert. A SkyCourt utasbiztonsági területein, mind a két oldalon egy-egy folyosót nyit meg a Budapest Airport a gyorsító sávon haladók számára, egy-egy folyosót pedig a légitársaságok személyzete, a pilóták és az utaskísérők, illetve a többi repülőtéri dolgozó számára. A fennmaradó 9 folyosót a többi utas veheti igénybe.
„A Budapest Airportnak is reagálnia kellett a légitársaságok megváltozott összetételére és a folyamatosan változó utazási igényekre. Ezért vezetjük be a gyorsító sáv névre keresztelt új szolgáltatásunkat” – hangsúlyozta Kam Jandu. A Budapest Airport légiközlekedési igazgatója hozzátette: „Jelenleg személyes találkozókon tájékoztatjuk a légitársaságokat ennek az új, minőségi szolgáltatásnak a részleteiről, amit július 1-től vezetünk be. Jelenleg folyik a repülőtéri munkatársak felkészítése, hogy mely légitársaságok kívánják ezt a szolgáltatást biztosítani utasaiknak. Május 30. óta valamennyi légitársaság a 2 Terminálról indul és nem tapasztaltuk, hogy nőttek volna a sorok az utasbiztonsági ellenőrzésen. Ezzel együtt, biztos vagyok abban, hogy a nyári csúcsforgalom idején az utasaink hamar megkedvelik ezt az új lehetőséget, különösen azt követően, hogy már az internetes jegyvásárlás menüjébe is bekerülhet ez az opció több légitársaságnál.”