hirdetés
hirdetés

A kocka el van vetve!

Négy perc alatt Európa körül

A londoni World Travel Market kiállításon mutatták be Európa új turiszti- kai promóciós kisfilmjét, amelyet az ETC megbízásából készített a Screen South ügynökség. A négyperces spotot az EuroShorts Európa – egy vég- telen utazás című filmes pályázat nyertes alkotói rendezhették.

hirdetés

A két fiatal belgrádi filmes szakember, Benoit Detalle és Marija Jacimovic összesen húszezer eurót és egy-egy első osztályra szóló InterRail bérletet kapott, hogy a nyertes forgatókönyv alapján el tudják készíteni a filmet. A Roll the Dice (Vesd el a kockát) című kisfilm rendezői alapötlete, hogy az ellenkező irányba induló főszereplők két dobókocka segítségével döntenek a következő úti célról, hogy később összetalálkozva együtt folytassák az utazást. Az így felfűzött cselek- ményszál szerint a kisfilm véletlenszerűen mutatja be Európa országait, mindenhonnan kiragadva egy-egy hangulatot, apró emléket. A magyarországi forgatás során a Magyar Turizmus Zrt. nyújtott szakmai segítséget a film készítőinek. Az MT Zrt. aktív közreműködésének köszönhetően a tervezetthez képest jóval több magyarországi képkocka került a filmbe, ugyanis olyan témákat is hazánkban vettek fel, amelyeket más országokban terveztek feldolgozni. Az alkotók szemén keresztül Európa nem más, mint egy felfedezésre váró, hatalmas játszótér, és meghódításának minden perce remek mulatság. Az Európai Turisztikai Bizottság – amelynek a Magyar Turizmus Zrt. is tagja – tevékenységének célja Európa mint turisztikai desztináció népszerűsítése a tengerentúli küldőpiacokon. Az ETC és az Európai Bizottság Destination Europe 2020 elnevezésű közös kezdeményezése is azt a célt szolgálja, hogy felhívja a figyelmet az európai utazási célpontokra. A program egyik akciójának keretében a film utazásra ösztönző hatását kívánták kiaknázni: az ETC nemzetközi rövidfilmpályázatot hirdetett tehetséges, fiatal filmkészítők számára. A verseny cél- ja egy olyan három-négy perces kisfilm elkészítése volt, amely megragadja a „EUROPE – A Never-Ending Journey” (Európa – Egy végtelen utazás) alapgondolatot – tájékoztatott a Magyar Turizmus Zrt.

További információ a filmről és maga a film el- érhető itt: http://www.euroshorts-films.com

ORSZÁGIMÁZS MÁSKÉPP: TOP 5 BUDAPESTEN FORGATOTT VIDEOKLIP

 

A hazánkat népszerűsítő, nemrégiben be- mutatott imázsfilm hatására gyűjtöttük össze a számunkra legszimpatikusabb, Budapesten forgatott videoklipeket. Számos világsztárt ihletett meg fővárosunk szépsége.

Az utóbbi néhány év egyik legsikeresebb popdalát Katy Perry szállította a zenesze- rető rajongóknak. A Firework című dalhoz 2010. szeptember 28-án forgatott video- klipet Budapesten. A kisfilm legfontosabb jelenetei a budai Vár falai között zajlottak. A rendezői szerepet Dave Meyers vállal- ta magára, aki korábban olyan előadókkal dolgozott együtt, mint P!nk, Rihanna vagy Britney Spears. A Firework a 2011-es MTV Video Music Awardson elnyerte az év videója díját. A Youtube VEVO csatornáján közel 400 milliós nézettségével a világ egyik legnézettebb videoklipje jelenleg ez a dal. Gwen Stefani, a No Doubt énekesnője 2007- ben járt nálunk, és forgatta le The Sweet Escape című albumának ötödik európai kisle- mezéhez (Early Winter) videoklipjét. A rende- ző Sophie Miller választása a Nyugati pálya- udvar dísztermére esett. További jeleneteket vettek fel Prágában és Milánóban is.

Az egykor a csapból is folyó Sarah Connor legnagyobb slágerét köszönheti From Sarah With Love című dalának. A dal sike- réhez a videoklip is hozzájárult, amelyet a Keleti pályaudvaron forgattak. Hetekig vezette a kislemezlistát Németországban.

Nálunk a bronzérmes pozícióban tetőzött 2001 karácsonyán. Michael Jackson, a pop egykori kirá- lya History című videoklipjét forgatta Bu- dapesten, a Hősök terén. Az emlékezetes kisfilm, amely második kislemezként jelent meg az énekes Blood on the Dance Floor: HIStory in the Mix remixalbumáról, 1997-ben debütált az MTV zenecsatornán.

A lista végére a tinisztár Selena Gomez Round and Round videoklipje került, amelyben többek között a Halászbástya és az Astoria Szálló is felbukkan. A színész-énekesnő egyúttal Monte-Carlo című filmjéhez is felvett néhány jelenetet fővárosunkban. A videoklip 77 milliós nézettséggel büszkélkedhet a Youtube-on.

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai