hirdetés
hirdetés

Mecsek, az ország gasztrolábnyoma

Helyi gasztronómiára alapozott kínálatával a Mecsek Zöldút Egyesület nyerte a "Magyarország legízletesebb vendégváró úti célja" díjat, melyet szeptember 26-án dr. Ruszinkó Ádám turizmusért felelős helyettes államtitkár jelentett be az OMÉK-on. A pályamű címe: "Íme itt a Föld, egy lepedőnyi zöld"...S egy terítéknyi csoda, Mecsek, az ország gasztrolábnyoma.

hirdetés

Az Európai Bizottság (EB) új Kiváló Európai Desztinációk pályázata keretében minden évben kiválasztanak tagállamonként egy kiváló úti célt, amely egyebek mellett promóciós és szakmai jellegű támogatásban részesül. Fontos cél a kiváló minőségű, de még kevésbé ismert turisztikai célpontok népszerűsítése és az adott célterületen tevékenykedő kis- és középvállalkozások versenyképességének növelése is.

Az EB 2014-2015-ben kilencedik alkalommal írta ki a pályázatot, amelyen Magyarország a maximális, 75 százalékos uniós támogatást nyerte el "Egy csipet Magyarország" című projektjével. A projekt témája a helyi gasztronómia, mint turisztikai motiváció volt, lebonyolítását 50 ezer euróval támogatta az EB.

A magyarországi kiírásra 19 pályázat érkezett, a döntőbe öten kerültek. A végleges döntést az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) keretében rendezett szakmai záró konferencián hozta meg a turisztikai szakemberekből és turisztikai szakmai szervezetek képviselőiből álló döntőbizottság.

Mecsek (Forrás: eden.itthon.hu)
Mecsek (Forrás: eden.itthon.hu)

Az elismerő címet elnyert magyarországi térség marketingeszközeinek fejlesztéséhez a Magyar Turizmus Zrt. nyújt segítséget. A nyertes térség részt vehet továbbá a 2015. évi Európai Turizmus Fórumon, ahol európai társaival átveheti a ,,Kiváló Európai Desztináció'' díjat. A nemzetközi piacokon való promóciót a közös európai portálon való megjelenési lehetőség (www.edenineurope.eu) segíti. A pályázat győztese részt vehet továbbá az Európai Bizottság kezdeményezésében megvalósuló, az európai nyertes desztinációk szakmai együttműködését elősegítő hálózatfejlesztési projektben. A nyertesről magyar és angol nyelvű szakmai összefoglaló készül, továbbá megjelenési lehetőséget kap a Magyar Turizmus Zrt. micro-site-ján, az eden.itthon.hu honlapon. A pályázaton nem csak a nyertes, hanem a további helyezettek és résztvevők is többszintű promóciós hozzájárulást nyerhetnek a Pályázati Útmutatóban leírtak szerint.

Az Európai Bizottság 2006-ban indította útjára a Kiváló Európai Desztinációk nevű projektjét, amely az európai kontinens természeti, kulturális és szellemi örökségének sokszínűségét hivatott bemutatni a turisták számára. Az EDEN egy angol mozaikszó (European Destinations of ExcelleNce).

(forrás: Turizmus Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

A legnagyobb versenytársak ma a turizmusban azok az ágazatok, amelyek elhalásszák az értékes munkaerőt. Ebben a versenyben a képzés a legnagyobb fegyver. Ez őszi lapszámunk egyik fókusztémája.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk