Sikeres volt az MTÜ belföldi főszezon-kampánya

A felmérések szerint 4,3 millió honfitársunkat érte el az MTÜ 2017. július 17. és szeptember 10. között zajlott, belföldi utazást népszerűsítő, „Itt kell lenned, hogy elhidd!" kampánya. A kampány alapvető célja volt, hogy jelentősen emelje a belföldi utazások presztízsét, és kedvező irányba mozdítsa el a belföldi utazásra vonatkozó hajlandóságot.

A reprezentatív kutatás eredményei szerint közel minden második megkérdezett válaszolta azt, hogy várhatóan többet vagy többször fog utazni belföldön turisztikai céllal a kampány hatására.

A nyári belföldi kampány értékelését az MTÜ több hatásvizsgálattal végezte. Személyes megkérdezéssel készült reprezentatív, kvantitatív kutatásában többek között a kampány ismertségét, fogadtatását, üzeneteinek célba érését, valamint annak belföldi utazási hajlandóságra való elmozdulását vizsgálta az ügynökség.

A felmérés eredményei szerint a kampány teljes ismertsége 53 százalékos volt, azaz üzeneteivel a júniusi indulástól eltelt alig több mint 2 hónap alatt 4,3 millió embert ért el. Fogadtatása is különösen pozitív: a megkérdezettek 96 százalékának tetszettek a kampány elemei.

Az eredmények alapján elmondható, hogy a kampányanyagok a válaszadók jelentős többségéből pozitív érzéseket váltottak ki, azaz a kampány hatékonyan tudta átvinni azokat az üzeneteket, hogy Magyarország és rejtett kincsei vonzóak, érdekesek, és személyesen is látni kell őket.

 A kutatás alapján a kampány által sikeresen elért célcsoport 59 százalékának, azaz mintegy 2,5 millió embernek kedvezően változott a véleménye a belföldi turizmusról, így a kampány jelentősen emelte a belföldi utazások presztízsét, és kedvező irányba mozdította a belföldi utazásra vonatkozó hajlandóságot is.

A legnagyobb pozitív elmozdulás a jövőbeli belföldi utazási tervek és a belföldi utazási gyakoriság dimenzióiban voltak.

A megjelenített látványosságok közül a tihanyi Őslevendulás és a balatonboglári Gömbkilátó számára hozta a kampány a legtöbb új látogatót, de a többi úti cél esetében is pozitív irányú elmozdulás történt az elmúlt hetekben. A kampány sikerrel rajzolt fel korábban alacsonyabb ismertségű helyszíneket a magyarok érzelmi térképére.

A kapcsolódó social kommunikáció is kiemelkedő eléréseket produkált, az ügynökség Facebook-követőinek száma a kampány ideje alatt majdnem megduplázódott, frissen indított Instagram csatornája a kampány ideje alatt több mint 10 ezer követőt szerzett.

Az MTÜ kampányfilmjének megtekintése csak a Youtube-on 1,17 milliónál jár, az ügynökség Youtube-tartalmak elé beillesztett, ún. preroll hirdetéseit 2,7 millió alkalommal nézték meg, kiemelkedő, 96 százalékos végignézési aránnyal.

Az MTÜ kampányweboldalán több mint 190 ezer egyedi látogató 332 ezer oldalletöltést generált a belföldi kampány ideje alatt, üzenetei az online médiafelületeken tízmilliós nagyságrendben jelentek meg.


A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum

A közlekedés napját szimulátorral és élménykamionnal ünnepli a szentendrei múzeum 

A BKV – a Magyar Autóklubbal együttműködve – az idén is csatlakozik a közlekedési kultúra napja programsorozathoz.
Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál

Új feladatkörök és bővülő csapat a Kartago Tours-nál 

Új értékesítési vezető érkezett a német hátterű utazásszervezőhöz.
Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén

Új vizuális megoldások a Szabadság Szigetén 

Új fejezet nyílik a Sziget életében, megőrizve a különleges atmoszférát és a változatos programokat, miközben látványos újításokkal is várják a látogatókat.
Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán

Befutóékszer és kávés pezsgés – izgalmas párosítás a 30. ALDI Női Futógálán 

„Ez Magyarország legszebb szabadidősport-rendezvénye”, hallhattuk az ALDI Futógála beharangozó eseményén május 8-án, a Cafe Frei BudaParton lévő egységében.
75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest

75 helyszín, 300 program, világsztárokkal – jön a SopronFest 

Idén Sopronban indul a fesztiválszezon.
Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon

Különleges ereklyék a veszprémi Gizella-napokon  

Az idei Gizella Napok keretében, május 10-én és 11-én vezetett sétákon fedezhetjük fel a Szent Mihály Főszékesegyházat, ahol Szent István király hitvesének két ereklyéjét is őrzik.
Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában

Szipál 101: programsorozat a fotóslegenda nyomában 

Hamarosan az ország több pontján is megtekinthető a Szipál-univerzum.
TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket

TKI: az ágazat szereplői negatívan látják helyzetüket 

Bár a turizmus bizalmi mutatói még így is kedvezőbbek, mint a nemzetgazdasági átlag vagy más ágazatok indexei, a szálláshely-szolgáltatás, a vendéglátás és az egyéb turisztikai szektor is visszaesést mutat.
Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért

Együttműködési megállapodás az erdő és a természet védelméért  

Célja, hogy a terület ökológiai, klímavédelmi és turisztikai szempontból is megújulhasson.
Új szakember a HotelPremio Group csapatában

Új szakember a HotelPremio Group csapatában 

Senior event szakember érkezett az ügynökséghez.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.