Váratlan helyről érkezett segítség a budapesti beutazó turizmushoz

Váratlan helyről érkezett segítség a budapesti beutazó turizmushoz 

A brit nézők körében közel két évtizede töretlenül népszerű BBC-műsor, "A Gyakornok" versenyzői legutóbb a magyar főváros turisztikai kínálatát is népszerűsítve versenyeztek egymással.
MTÜ: arattak Budapest és a fürdővárosok szálláshelyei az idei első hosszú hétvégén

MTÜ: arattak Budapest és a fürdővárosok szálláshelyei az idei első hosszú hétvégén 

Erős forgalom jellemezte a turisztikai szezonnyitónak is tekinthető március 15-i hosszú hétvégét, írták friss közleményükben.
Brillíroztak a vidéki szálláshelyek az elmúlt évben

Brillíroztak a vidéki szálláshelyek az elmúlt évben 

A hazai turisztikai forgalom kétharmada a vidéki szálláshelyeken jelentkezett 2023-ban, ahová a vendégek 74%-a belföldről érkezett.
MTÜ: rangos nemzetközi turisztikai díjak  a kínai újév idején Magyarországnak

MTÜ: rangos nemzetközi turisztikai díjak a kínai újév idején Magyarországnak 

A kínai National Geographic Travel a legminőségibb úti célok között ajánlja Magyarországot, a Voyage Magazine pedig az Év új feltörekvő desztinációjának választotta hazánkat.
MTÜ: teltházat hozott a busójárás a mohácsi szálláshelyeknek

MTÜ: teltházat hozott a busójárás a mohácsi szálláshelyeknek 

A héten zárult busójárás idén is látogatók tízezreit vonzotta a Duna-parti városba, a szálláshelyek februári bevételeik közel 60 százalékát tavaly ennek a rendezvénynek köszönhették.
Mit kerestek fel legszívesebben Magyarországon az utazók?

Mit kerestek fel legszívesebben Magyarországon az utazók? 

Az NTAK-adatok alapján Zánkán, Visegrádon és Zalakaroson fogadták a teljes lakosság számához képest a legtöbb vendéget.
Nagyon jó évet vár a turizmusban az MTÜ vezérigazgatója

Nagyon jó évet vár a turizmusban az MTÜ vezérigazgatója 

A Magyar Turisztikai Ügynökség új vezetője beszélt a turisztikai csúcsszerv előtt álló feladatokról.
MTÜ-évértékelő: a 2019. évi rekordév közelében 2023 hazai turizmusa

MTÜ-évértékelő: a 2019. évi rekordév közelében 2023 hazai turizmusa 

2023-ban nemcsak a 2022-es év eredményeit szárnyalta túl a turizmus, de elérte, sőt olykor meg is haladta a 2019-es rekordévi számokat.
MTÜ: többen utaztak a téli szünetben, a kétfős foglalások voltak a leggyakoribbak

MTÜ: többen utaztak a téli szünetben, a kétfős foglalások voltak a leggyakoribbak 

A téli vakáció alatt 6 százalékkal többen indultak pihenni, mint ilyenkor egy évvel korábban.
NTAK-adatok a SZÉP-kártya töltésekről

NTAK-adatok a SZÉP-kártya töltésekről 

A tavalyi évben a munkavállalók SZÉP-kártyáira feltöltött összegek infláció felett, 25 százalékkal növekedtek 2022-höz képest, és elérték a 445 milliárd forintot.

MTÜ: óévbúcsúztató vendégéjszaka-számok 

Több mint ötödével magasabb szálláshelyi forgalom volt 2023 legvégén, mint 2022 azonos időszakában.

Budapest a világ egyik vezető turisztikai magazinjában 

A világ legjobb úti céljai közé sorolta Budapestet a Condé Nast Traveler.

Új MTÜ-vezetés - új célkitűzésekkel 

Minőségi turisták a fókuszban.

A szilveszteri utazások legtöbbje két éjszakára szól 

MTÜ: az év utolsó hétvégéjére 11 százalékkal több előfoglalás érkezett, mint tavaly ugyanebben az időszakban.

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.

MTÜ: októberi vendégéjszakaszámok 

A külföldi és a belföldi vendégéjszakák száma is emelkedett az idei ősz második hónapjában a tavalyi, ugyanebben az időszakban mért adatokhoz képest.

Adventre programhegyeket kínálnak a Tourinform irodák 

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) felhívására 41 Tourinform iroda csatlakozott ahhoz a kezdeményezéshez, amelynek keretében a négy adventi hétvégén 114 programmal várják az érdeklődőket.

2019-et idézték az indián nyár eredményei 

2022 szeptemberéhez képest az ősz első hónapjában közel 10%-kal többen fedezték fel Magyarország tájait.

Ezek a legnépszerűbb vidéki konferenciahelyszínek 

Budapesten mellettt egyre növekszik a kereslet a vidéki üzleti hivatásturisztikai úti célok iránt. Mutatjuk, mely városokat keresik fel leginkább a tavaszi és őszi csúcsidőszakban az üzleti utazók.

Váltás az MTÜ élén: visszatér Könnyid László 

Adatalapú országmarketing, értékesítés, erősebb szabályozási környezet – ezek a következő időszak kulcsszavai a Magyar Turisztikai Ügynökség élére visszatérő Könnyid László szerint.

MTÜ-vezér: "Soha rosszabb nyarunk ne legyen" 

Rendhagyó sajtótájékoztatót tartott október 4-én a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ), amelynek során közösen értékelték és elemezték az idei nyár turisztikai eredményeit.

MTÜ-adatok a cseh, lengyel és a román beutazásról 

Mint írják, látványosan bővült a TOP3 közeli küldőország beutazása idén július végéig. Mind a bázisévnek számító 2019-hez, mind a 2022-höz viszonyítva több vendég kereste fel hazánkat. A tavalyi azonos időszakhoz képest Lengyelországból 31 százalékkal, Csehországból 25 százalékkal, Romániából 23 százalékkal többen látogattak Magyarországra, de Románia esetében még a 2019-es rekordév adatait is több mint 10 százalékkal szárnyalták túl az idei vendégforgalmi adatok.

MTÜ-felmérés: több ezer hazai szálláshely bajban a Booking miatt 

A Magyar Turisztikai Ügynökség megállapítása szerint több ezer szálláshelyet lehetetleníthet el a Booking késedelmes fizetése.

A rendezvényszakma Oscarját kapta ez a programsorozat 

Tekintélyes nemzetközi szakmai elismerésében részesült a Magyar Turisztikai Ügynökség 2022. évi Szent István Nap ünnepségsorozata a 13. Global Eventex Awards szakmai versenyen.

Húzóágazat félidőben – jó szezonra számít a magyar turizmus 

Jó évet és nyári turisztikai szezont vár Horváth Péter, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója.

A hazai strandokért indul a nyári kampány 

A hazai strandok eredményes főszezonjához a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vízparti feltöltődésre invitáló nyári kampánya is hozzájárulhat, amelyet most indítanak el.

Ez a hazai cég nagyot ment az idei IMEX-en 

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szervezésében a Budapest Convention Bureau (BUD CB) 24 hazai társkiállító számára biztosított részvételi lehetőséget az idei IMEX Frankfurt szakvásáron. A rendezvényen több mint 3 000 rendezvényszervező találkozott közel 2 500 nemzetközi szolgáltatóval.

Rangos díjat kapott Magyarország az amerikai utaztatóktól 

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), nyerte az Amerikai Utazási Tanácsadók Szövetségének (ASTA) Év Nemzetközi Desztinációs Partnere díját. A szakmai elismerés azért is különösen jelentős, mert a Szövetség tagjaihoz köthető az egyesült államokbeli utazási irodai értékesítés 80 százaléka.

Vízparti üdülőhelyeket népszerűsít az MTÜ 

A vízparti üdülőhelyek népszerűsítésére a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) elindította legújabb kampányát belföldön és külföldön egyaránt, például Csehországban, Németországban, Lengyelországban, Izraelben és Ausztriában.

A főváros és a fürdők voltak a nyerők Pünkösdkor 

Pünkösdkor a főváros és a fürdővárosok csábították utazásra a legtöbbeket. A Magyar Turisztikai Ügynökség által létrehozott Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint a májusi utolsó hosszú hétvégén a külföldi vendégek a fővárosban legnagyobb részt britek, németek és amerikaiak voltak, míg a vidéki vízpartokat és fürdőket zömmel a németek, az osztrákok és a csehek töltötték meg. A családok legnagyobb számban a Balatont választották. A legidősebb vendég pedig két százéves hölgy volt.

Felkészülten várják a főszezont a Tourinformok 

A Magyar Turisztikai Ügynökség szakmai koordinálásával működő turisztikai információs irodák már az utazás megkezdése előtt inspiráló kiadványokkal és személyre szabott ajánlatokkal segítik az utazni vágyókat. Az évi közel kétmillió megkeresést kezelő irodahálózat munkatársai emellett pihenésük helyszínén több, mint 30 féle szolgáltatással teszik teljesebbé a vendégek élményeit, ezzel akár hosszabb tartózkodásra ösztönözve őket. A május végén megrendezett Országos Tourinform Találkozó kiemelt témája volt az új szolgáltatások bemutatása, a helyi szolgáltatókkal való még szorosabb kapcsolattartás, valamint a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ bővítésével kapcsolatos tájékoztatás fontossága - tájékoztatta lapunkat az MTÜ.

MTÜ: haladékot kapna számos vállalkozás az NTAK-adatszolgáltatásra 

A vendéglátó üzletek és turisztikai attrakciók kötelező adatszolgáltatásának szakaszos bevezetését javasolja a Kormánynak a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ). A javaslat szerint 2023. július 1-től az évi 100 millió forint nettó árbevétel felett teljesítő vállalkozások számára lépne életbe a kötelezettség, az ennél alacsonyabb árbevételű szolgáltatók adatszolgáltatásának kezdete pedig későbbi időpontra módosulna, hosszabb felkészülési időt biztosítva így számukra. Az NTAK regisztráció továbbra is minden vendéglátó üzlet és turisztikai attrakció számára kötelező, ennek elmulasztása szankcionálható - tájékoztatta lapunkat az MTÜ.

Adatvezérelt marketing a turizmusban 

Ahogy Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke fogalmazott a szövetség csütörtöki ülésén, ma az adatoknak, a tényeknek van a legnagyobb szerepe a turisztikai döntésekben. Ezt a gondolatot támasztotta alá és fejtette ki az Adatvezérelt marketing a turizmusban című előadás, Jakab Zsófiának, a Magyar Turisztikai Ügynökség marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettesének tolmácsolásában.

MICE-deszinációként is bemutatkozott Magyarország Kínában 

Négy kínai nagyvárosban népszerűsítette hazánk megújult turisztikai kínálatát április közepén a Magyar Turisztikai Ügynökség annak érdekében, hogy segítse a kínai vendégforgalom növekedését. Az MTÜ a világ első számú küldőpiacán törekszik arra, hogy Magyarországot nemcsak vonzó szabadidős, hanem hivatásturisztikai desztinációként is pozícionálja.

Ingyenes szoftverek az MTÜ-től az új adatszolgáltatóknak 

Az NTAK-ba regisztrált minden vendéglátó üzlet és turisztikai attrakció számára ingyenesen elérhetőek a Magyar Turisztikai Ügynökség által biztosított VENDÉGEM szoftverek. A VENDÉGEM Vendéglátás és a VENDÉGEM Attrakció amellett, hogy automatikusan továbbítja a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ felé a statisztikai, forgalmi adatokat, az alapvető értékesítési funkciókat is ellátja. A szoftverek internetkapcsolat mellett számítógépen, valamint okostelefonon, vagy táblagépen is használhatóak. Mindezek nagyban segíthetik azoknak a vállalkozásoknak a fejlődését, amelyek eddig nem használtak vendéglátó, vagy jegykezelő szoftvert. Az egyszerűen kezelhető programok igényléséhez nincs szükség személyes ügyintézésre, a felhasználókat pedig 0-24 órás ügyfélszolgálat, online segédletek és a szoftverek kezelését részletesen bemutató kisfilmek is segítik. Továbbá országszerte közel 100 Tourinform irodában is kérhetnek felvilágosítást és segítséget a szolgáltatók személyesen - közölte lapunkkal az MTÜ.

MTÜ: informatikai szállítókat szólít meg  

Mintegy 1200 hazai informatikai szállító kérheti mától blokknyomtatóinak tesztelését a Magyar Turisztikai Ügynökségtől. Az MTÜ a Modern Vállalkozások Programban résztvevő társaságok eszközeit tesztelve azt vizsgálja, hogy azok megfelelően működnek-e az Ügynökség új, VENDÉGEM szoftvercsaládjával.

MTÜ-vezér: idén ismét rekordév jöhet a turizmusban 

Horváth Péter vezérigazgató egy csütörtöki rádióinterjúban hozzátette, ezt a várakozást erősítik a januári adatok is. Jól hajrázott a turisztikai ágazat 2022 végén, és ezt sikerült átmenteni 2023 elejére is, januárban 1,9 millió vendégéjszakát töltöttek Magyarországon az utazók, ami 15 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest, mondta.

Az MTÜ-nél a nemzetközi konferenciaturizmus területe 

Ezentúl a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) látja el a nemzetközi konferenciaturizmussal kapcsolatos ágazati irányítói feladatokat. Eddig ezt a feladatot a Kongresszusi Iroda látta el.

MTÜ-vezér: jó számokat hozott 2022 a turizmus területén 

14,2 millió vendég közel 40 millió vendégéjszakát töltött a magyarországi szálláshelyeken, csaknem negyven százalékkal többet, mint 2021-ben, hangzott el azon az évértékelő sajtótéjékoztatón, amit Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) igazgatósági elnöke tartott hétfőn a pesti Hard Rock Hotelben, ahol csak úgy záporoztak a számok, adatsorok, összehasonlító százalékok.

Közel kétszáz vendégváróhely igényelt eddig energetikai támogatást 

A pályázati lehetőség jóvoltából mintegy 21 ezer turisztikai vállalkozás kaphat segítséget a brutálisan megemelkedett költségei mérsékléséhez.

Új tulajdonos felügyeli a hazai bormarketing területét 

Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter a Miniszterelnökséget jelölte ki az újonnan létrehozott Magyar Bormarketing Ügynökség Zrt. tulajdonosi jogainak gyakorlójaként.

MTÜ: jelentős támogatás érkezett a turisztikai szektor számára 

Ezzel kapcsolatos közleményük szerint 2022.12.23-tól a turisztikai szolgáltatók számára is elérhető a korábban 150 milliárd forintos kerettel meghirdetett Feldolgozóipari KKV Energiaköltség és Beruházás Támogatási program. A döntés értelmében közel 21 ezer szálláshely-szolgáltató és vendéglátóhely üzemeltető kaphat segítséget az energiaválság miatt megnövekedett rezsiköltségek mérsékléséhez.

Forgalomélénkítő kampánnyal segíti az MTÜ a hazai fürdőket 

„Kikapcsol, gyógyít, feltölt" − ezzel a szlogennel indította el a napokban a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) legújabb, hazánk gyógyfürdőit a középpontba állító belföldi és nemzetközi kampányát. A témaválasztás nem véletlen: az MTÜ marketingkommunikációs eszközeivel az energiaválság miatt nehéz helyzetbe került turisztikai szolgáltatókat támogatja. A reklámkampány célja, hogy a forgalomélénkítés által növekedjen a szolgáltatók bevétele, ami hozzájárulhat az energiaköltségek kigazdálkodásához- tájékoztatta lapunkat az MTÜ.

Így tekint a szakma a 30 milliárdos mentőcsomagra 

Az intézkedések részleteit, valamint az ágazatra gyakorolt hatásait Horváth Péter, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója, Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) tiszteletbeli elnöke és Ruprecht László, a Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT) elnöke ismertette a keddi sajtótájékoztatón.

Az MTÜ üdvözli a kormányinfón bejelentett segítséget az ágazatnak 

A szektor támogatása érdekében a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) kezdeményezésére a kormány egy átfogó csomag keretében hat olyan intézkedésről is döntött, amely nagymértékben enyhíti a turisztikai vállalkozások terheit, javítja gazdasági helyzetüket és egyúttal segíti napi működésüket is.

Még nem késte le a Múzeumok Őszi Fesztiválját 

Hazánk turisztikai termékei közül kiemelten fontos a kulturális turizmus. Ebből a célból évente 4,5 millió vendég érkezik, akik 13 millió vendégéjszakát töltenek el Magyarországon.

Várakozáson felül nő a nemzetközi előfoglalások száma 

 A Magyar Turisztikai Ügynökség nagyszabású őszi forgalomélénkítő kampányt indított szeptemberben, amelynek a fókuszában az épített örökség, a bor és gasztronómia, valamint a kulturális programok állnak. Az adatvezérelt kampány első négy hete után az előzetes várakozáshoz képest jelentősen nőtt a nemzetközi előfoglalások száma, különösen látványos az emelkedés az Egyesült Államokból, Spanyolországból és az Egyesült Királyságból.   

Mostantól elérhető az NTAK Iránytű 

Mint a keddi szakmai tájékoztatón bejelentették, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) az ágazati igényeket figyelembe véve fejlesztette tovább a szálláshely-szolgáltatók számára létrehozott visszamutató felületet a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban (NTAK). 
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére

Álláshirdetések

Munkatársat vagy munkát keres?

Adja fel hirdetését a Turizmus Online portálon, a turisztikai szakma honlapján! Leendő kollégái is minket olvasnak - válasszon csomagjaink közül!