Újabb fapados a ferihegyi 2-es terminálról

Budapestre született - kezdte ismertetőjét Alfons Claver, a cég kommunikációs igazgatója. Valójában Barcelona-ba, de a bázisa Velence Marco Polo repülőtéren lesz annak a spanyol alapítású légitársaságnak, mely június elsejétől Budapest-Velence között indít járatot.

Tehát nem április 25, ahogy eredetileg tervezték és nem heti két járat, hanem heti három hétfőn, szerdán és pénteken. A társaság azonban nem a Velencétől kb 50 kilométerre fekvő Treviso egykori katonai repterét adja el Velenceként, hanem a lagúnákra épült város repülőterét, Marco Polo-t. Ahova egykor a mára repüléstörténetté vált Sky Europe is repült, majd a problémái halmozódásával ők is átpártoltak az olcsóbb Treviso-ba. Velencét repülte a Malév is.

Joggal merül fel a kérdés, hogy egy teljesen új szereplő, mely alig egy hónapja debütált az európai légi piacon, hogyan fog teljesíteni ezen a többször megpróbált útvonalon. Claver ugyan a miérteket nem kereste a fapadosok és Malév velencei sikertelenségére, hanem bizakodva tekint a Volotea szereplése elé. Bizalma oka lehet, hogy a Volotea alapítói Európa negyedik legnagyobb fapadosának, a spanyol Vuelingnek is alapítói egyben. A pénzügyi hátteret egyrészt két spanyol pénzügyi alap biztosítja, másrészt az egyesült államokbeli CCMP, melynek vezetője korábban a Continental légitársaság vezérigazgatói székében ült, a pénzügyi alap pedig kiveszi részét a Jet Blue és a Continental finanszírozásából is.

Lényeges a pénzügyi háttér, de

utas is kell. A Magyarországhoz legközelebb eső olasz tartomány, Friuli–Venezia–Giulia és eggyel odébb Veneto a magyarok által leglátogatottabb részei Olaszországnak, itt „hagyjuk” a legtöbb vendégéjszakát. A tartományok azonban közvetlen légi összeköttetésben nem állnak Budapesttel. Lehet Rómán keresztül „backtrackelni” sokért, Münchenben, Bécsben átszállni és repülőtéren időzni - vázolja Claver, aki a budapesti járat kihasználtáságát átlagosan 75-80 százalék körülire becsli, de hozzáteszi: a nyári szezonban teltház lehet az amúgy tervek szerint egész évben közlekedő járaton. Olasz részről biztató Claver szerint, hogy az 5-6 milliós velencei régióban igen komoly vásárlóerő halmozódott fel. Jóllehet, a velencei utazási kedv szezonális, csúcsideje az ősz - teszi hozzá.

A légitársaság biztató jövőjének alapja lehet, hogy bázisát megnyitva a Volotea a Marco Polo „házi” légitársaságává válhat, melynek eddig Velence híján volt. Ez összességében jó hatással lehet a térség turizmusát, gazdaságára Claver szerint.

Egy szelet a tortából

Budapest-Velence azonban csak egy azon a mintegy 70 európai várost érintő 500 útvonal közül, ahol közvetlen összeköttetés nincs, át kell szállni. Az Európán belül átszállással utazók száma évi 300 millió, ebből a tortából hasítana magának a Volotea. Bár üzleti modellje alapján low-cost-ként határozza meg magát a légitársaság, de a fapdosok magasabb kategóriájába sorolja magát. Mint kiderült: úticéljaikon központi repülőterekre üzemelnek kisebb és közepes városokban, a nagy gyűjtő-elosztó reptereket elkerülik. Szintén nem kérdés az ülőhely biztosítása, a nagyobb lábférőhely.

A légitársaság 4 gépes flottájával

indulásként 18 városba repül velencei bázisáról. A flottát az Európában szokatlannak számító Boeing 717-esek alkotják. A T-vezérsíkos gép a már nem gyártott McDonell Douglas típusok Boeing általi továbbfejlesztése, újjáélesztése. A 4 egyenként 125 fős gépet hosszú távú lízingszerződés keretében üzemelteti a társaság. Tervek szerint 3 gépet forgatnak folyamatosan, a negyedik akkor áll forgalomba, amikor egy gépük kidől. Aki kevesli a gépek számát annak a Volotea üzeni: tervbe van véve a flottabővítés - forgalom függvényében. Persze korai még erről beszélni, ahogy korai előre jelezni a Budapest-Velence között utazók összetételét, illetve, hogy lesznek-e Budapestről egyéb járatok. Szintén tervezik, hasonlóan más fapadosokhoz, az üzleti utazók megcélzását, bár felár ellenében jelenleg is lehetőség van emelt szintű kiszolgálásra a fedélzeten.


Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen!

Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen! 

Tudnivalók, ha autóval indul útnak, és szeretné elkerülni a kellemetlen meglepetéseket.
Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban

Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban 

Sűrűbben járnak a repülőtéri BKK-járatok júliusban és augusztusban.
Emirates: nyári-téli újdonságok

Emirates: nyári-téli újdonságok 

A légitársaság újabb útvonalakon vezeti be a Prémium Turistaosztályt, és tovább bővíti menetrendjét a téli időszakra.
airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség

airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség 

A lett nemzeti légitársaság előzetes adatokat tett közzé a 2025 első féléves időszaki eredményeiről.
Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest

Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest 

A diszkont légitársaság vezére ezt a minap jelentette be.
Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása

Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása 

Mostantól elegendő a gyermek diákigazolványának másolatát bemutatni – akár nyomtatott, akár digitális formában – a díjmentes jegyváltáshoz és az életkor igazolásához.
Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.