TKI index 2024. áprilisban +5 ponton állt (-100 és +100 közötti skálán értelmezve), mely azt jelenti, hogy az ágazat szereplői helyzetüket pozitívnak érzékelték. Az index legutóbb 2022 júniusában állt ennél magasabb szinten. Értéke 7 ponttal nőtt az év negyedik hónapjában, ezzel 3 ponttal haladja meg az egy évvel ezelőtti értékét. A szálláshely-szolgáltatásban és a vendéglátásban éppen a márciusi visszaesést dolgozta le az index, míg az egyéb turisztikai szektorban is emelkedett, március után immár második hónapja.
A szolgáltatási szektor és benne a turizmus konjunktúrája pozitív irányban egyre jobban elválik a gazdaság többi szektoráétól. A TKI index áprilisban jelentősen meghaladta a nemzet-gazdasági átlagot képviselő GKI üzleti bizalmi indexet (-8 pont). Magasabb volt ugyanakkor az ipar (-10 pont) és a kereskedelem (-13 pont), valamint jóval magasabb az építőipar (-22 pont) indexénél.
Amennyiben a 2024 áprilisi TKI indexet összevetjük az egy évvel korábbival (2023. április), növekedést tapasz-talunk. Az alszektorok közül az egyéb turisztikai szektor indexe javult jelentősen éves összehasonlításban, míg a vendéglátásé megegyezik a tavalyival, a szálláshely-szolgáltatásé pedig kissé alacsonyabb. Minden méretcsoportban javulás következett be 2023 áprilisához képest, míg a TKI alindexei közül négy javult, egy pedig romlott az elmúlt egy év alatt
Az elmúlt három hónapban nem változott a kereslet a turisztikai ágazatban igényelt munkaerő iránt (az előző év azonos időszakához képest). A következő három hónapra vonatkozóan +12 pontot mértünk, mely azt jelenti, hogy a cégek dinamikusan bővítik állományukat.
Az üzleti tevékenység eredményének indexe az elmúlt negyedévben magas szinten hullámzott, mely azt jelenti, hogy a cégek képesek alkalmazkodni a bevételüket, illetve a költségeiket érintő változásokhoz. Márciushoz képest a szálláshely-szolgáltatásban 5 ponttal +26 pontra csökkent, míg a vendéglátásban 6 ponttal +20 pontra, az egyéb turisztikai szektorban 19 ponttal +26 pontra nőtt az eredményességi index.