A fürdőknek is jól jött a SZÉP kártya

Az OTP SZÉP kártya a belföldi turizmus egyik fontos szegmensében, a hazai fürdők népszerűsítésében is fontos szerepet vállalt. A Magyar Fürdőszövetség szerint a magyar családok szívesen pihennek, töltődnek fel fürdőkben, uszodákban vagy olyan szállodákban, ahol fürdőhelyi szolgáltatás is van. Mindezt bizonyítja az is, hogy az elmúlt tíz év alatt az OTP SZÉP kártyabirtokosok közel 44 milliárd forint értékben költöttek rekreációs, főként fürdőhelyi szolgáltatásra - tudtuk meg a társaságtól.

Amikor az OTP Pénztárszolgáltató 10 éve a piacon elsőként vezette be a SZÉP-kártyát, a nemzetközi szinten is elismert magyar fürdők a hazai lakosság számára a korábbinál még elérhetőbbé váltak. A SZÉP-kártya felhasználási körébe ugyanis a kezdetektől beletartozott a fürdőbelépő. A magyar munkavállalók az elmúlt 10 év alatt összesen több mint 1000 milliárd forintnyi feltöltést kaptak OTP SZÉP kártyáikra, ebből mintegy 44 milliárd forint értékben költöttek fizikai közérzetet javító szolgáltatásokra, főként fürdőkben. Azt, hogy a SZÉP-kártya a pandémia idején a turizmus egyik legfontosabb szövetségese, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy csak az idei év első 8 hónapjában az OTP SZÉP kártyabirtokosok több mint 9 milliárd forintot költöttek szolgáltatásokra.

A rendkívül sok és változatos összetételű gyógyvíz, illetve az arra épült infrastruktúra a magyar turizmus egyik legegyedibb, nemzetközi szinten is kiemelkedő szolgáltatása. A fürdőzés belföldön is egyre népszerűbbé vált az elmúlt 10 év során, legyen az akár egy vidéki wellness hétvége, akár valamelyik budapesti történelmi fürdő felkeresése. A tendenciát nagyban erősítette a SZÉP-kártya. Eleinte csak a szabadidő zsebről lehetett a fürdőkben fizetni, majd 2013 nyarától egy jogszabályváltozásnak köszönhetően már mindhárom zsebből megvásárolható a fürdő- és strandbelépő.

„Az a döntés, hogy mindhárom zsebből megvásárolhatóvá vált a fürdő- és strandbelépő is jelezte, hogy a fürdők kiemelt szerepet töltenek be a magyar turizmusban, a SZÉP-kártya kibocsátóknak pedig szerepet kellett vállalnia ezek népszerűsítésében. Büszkék vagyunk arra, hogy amellett, hogy többszázezer család minőségi pihenéséhez járulhattunk hozzá, a hazai turizmus egyik igazán nagy múltú kikapcsolódási formájának, a fürdőzésnek is új lendületet adtunk” - mondta el Lendvai Mónika, az OTP SZÉP kártya üzletágvezetője.

A jogszabályváltozással járó keresletnövekedést a Magyar Fürdőszövetség tapasztalatai is visszaigazolják:

„A Magyar Fürdőszövetség tagsága nagy örömmel támogat minden olyan kezdeményezést - így a Széchenyi Pihenőkártya rendszerét is - mely a belföldi turizmus élénkítését segíti elő” – mondta el Zámbori Péter, a Magyar Fürdőszövetség elnökségének tagja. „A fürdők egyre növekvő népszerűségét igazolja, hogy ezeken a helyeken 2013 óta évente átlagosan 21%-kal többet költöttek a magyar munkavállalók az előző évhez viszonyítva, illetve kiemelném a 2013-as és 2019-es éveket, mikor az átlagosnál is nagyobb növekedést tapasztaltunk a fürdők SZÉP-kártya forgalmában” – zárta gondolatait Zámbori.

A szövetség adatai szerint a 2019-es esztendőben 30-40 %-kal nőtt a fürdőhelyek SZÉP-kártyás forgalma, de van olyan kelet-magyarországi fürdő, ahol 64%-os volt a növekedés az előző évhez képest. A Magyar Fürdőszövetség tapasztalatai szerint főként azon fürdőknél váltanak be SZÉP-kártyás juttatásokat, amelyeknél a belföldi vendégkör számít elődleges célcsoportnak, valamint ahol szálláshely szolgáltatás is kapcsolódik a fürdőhelyi szolgáltatáshoz. A fürdők visszajelzései alapján a

vendégek szeretik, ha SZÉP-kártyával is fizethetnek a szolgáltatásokért, főként, ha az adott helyen egyszerre több zsebből, sokoldalúan tudják felhasználni juttatásaikat (fürdőszolgáltatás, szállásdíj, vendéglátás).


Holttestet találtak a Balatonban

Holttestet találtak a Balatonban 

Egész éjszakába nyúló kutató tevékenységet folytatott a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatának egyik mentőegysége.
Nem lesz többet Balaton Sound?

Nem lesz többet Balaton Sound? 

A rendezvény esetleges megszűnéséről már korábban is felreppentek pletykák.
Így kerülhetőek el a nyári balesetek

Így kerülhetőek el a nyári balesetek 

A nyári szabadságok veszélyeire figyelmeztetnek a szakértők.
Itt az elmúlt időszakot elemző, legfrissebb Turizmus Konjunktúra Index

Itt az elmúlt időszakot elemző, legfrissebb Turizmus Konjunktúra Index 

A VIMOSZ szakmai társszervezetekkel közösen havi gyakorisággal méri a turizmusban a konjunktúra várható alakulását és publikálja a Turizmus Konjunktúra Indexet.
Sétáló Utca Zene programsorozat Keszthelyen

Sétáló Utca Zene programsorozat Keszthelyen 

A keszthelyi sétálóutcán felállított színpadon keszthelyi és keszthelyi kötődésű zenészek mutatják be produkcióikat a júliusi és augusztusi estéken.
Kulturális turizmus díj  pályázat - hazai településeknek

Kulturális turizmus díj pályázat - hazai településeknek 

Megnyílt a jelentkezési és jelölési lehetőség a 6. Art is Business Díjra.
Zendaya beköltözött a Madame Tussauds-ba

Zendaya beköltözött a Madame Tussauds-ba 

Zendaya egy igazán különleges teremben kapott helyet...
 Látványos Disney szökőkút-show érkezik Budapestre

Látványos Disney szökőkút-show érkezik Budapestre 

A Disney idén nyáron egy különleges műsorral örvendezteti meg a közönséget, kicsiket és nagyok egyaránt elrepítve egy kalandokkal, varázslattal és felejthetetlen hősökkel teli világába
Egyedi koncepció, festői környezet - ez a Váralja Akusztik

Egyedi koncepció, festői környezet - ez a Váralja Akusztik 

Boldogkőváralja kivételes helyszínén, a Téka tábor festői környezetében jön idén is a rusztikus könnyűzenei fesztivál 2024 augusztus 9-10-11 között.
Beindult a koncertszezon a fertődi kastély falai között

Beindult a koncertszezon a fertődi kastély falai között 

A fertődi Esterházy-kastély csodálatos Apolló-terme ad otthont az immár hagyományosnak számító nyári programsorozatnak.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.