„A hazai turizmusnak, mint a gazdaság egyik hajtómotorjának versenyképessége nagyban függ a szektor infokommunikációs technológiai fejlettségétől. Manapság amelyik szálláshely nincs a világhálón, nem is létezik. Magyarországon ennek ellenére gyerekcipőben járnak az informatikai fejlesztések, beruházások a turizmus területén. Kutatások is alátámasztják azt a tényt, hogy a digitális eszközök hiánya miatt jelentős a versenyhátrány a hasonló jellegű európai uniós vállalkozásokhoz képest. A digitalizációban rejlő potenciált mutatja annak a friss felmérésnek az eredménye is, mely szerint azon vendégházak, ahol online felületen is lehetett bankkártyával szállást foglalni, 40 %-kal nagyobb vendégforgalmat realizáltak, mint ott, ahol csak készpénzben történt a fizetés.” – ismertette Koleszár Péter, a Modern Vállalkozások Programjának vezető IKT tanácsadója.
A Modern Vállalkozások Programja tavaly tavasszal azzal a céllal indult, hogy szakértői támogatással segítse a hazai mikro-, kis és középvállalkozások vezetőit abban, hogy felismerjék az infokommunikációs megoldásokban rejlő lehetőséget, nyitottá váljanak az informatikai korszerűsítésen, digitális megújuláson keresztül a hatékonyabb és gazdaságosabb működésre.
„A fejlődés gátja az, hogy a cégvezetők sok esetben tartanak az átláthatóságtól, ellenőrizhetőségtől, ami a turizmus, vendéglátás területére fokozottan igaz. Emellett a szállodák, vendéglátóhelyek üzemeltetői jellemzően a szezonalitásból eredő kiszámíthatatlanság miatt aggódnak az informatikai befektetések rövidtávú megtérülését illetően. Számukra a Modern Vállalkozások Programja lehet a megoldás. A program egyedülálló a maga nemében, mert 28 fős országos tanácsadó hálózattal cégre szabottan felméri a vállalkozások digitális helyzetét, mindenkinek egyéni lehetőségeihez mérten javaslatot tesz a digitális fejlesztésekre, mindezt teljesen ingyen. Az idén márciusban megnyílt GINOP-3.2.2 pályázat ráadásul akár 24 millió forint vissza nem térítendő támogatást is biztosít hardver- és szoftverbeszerzésekhez.” – folytatta Koleszár Péter.
A szakember ezt követően átadta Tóth Rolandnak, a debreceni Kerekerdő Élménypark kommunikációért és marketingért felelős vezetőjének a 3000. Digitálisan Felkészült Vállalkozás minősítő oklevelet.
A debreceni Turisztikai Szezonnyitó 2017 rendezvényen Hajdú-Bihar megye turisztikai attrakcióinak fejlesztései mellett a nyári turisztikai szezonnal kapcsolatos célkitűzésekről is eszmecserét folytattak a jelenlévő szakemberek.
Forrás: Turizmus Online