A készpénzes fizetés végnapjai a vendéglátós szektorban

A készpénzes fizetés végnapjai a vendéglátós szektorban 

Milyen irányba tart a vendéglátás, és milyen szerepe van a digitalizációnak? Erről beszélgetett Gerendai Károly (Costes), Magyar Balázs (Bizpay), Boldizsár Máté (SALT), Szász Ferenc (Mastercard®), Klekner Péter (Kifli.hu) és Szórád Gábor (Tadam), a hazai gasztro- és pénzügyi élet ismert szereplői egy szakmai kerekasztal alkalmával.
Egyedülálló digitális megoldás tesztje a reptéri buszon

Egyedülálló digitális megoldás tesztje a reptéri buszon 

A Budapesti Közlekedési Központ újabb lépésre készül a digitalizáció területén. A társaság a Mastercarddal, a Monet+-szal és a K&H-val közösen egy olyan technikai megoldás tesztelésébe kezd, amely még gyorsabbá és egyszerűbbé teszi a közösségi közlekedés használatát. Az ügyfeleknek a próbaidőszak során a 100E reptéri busz vonalán nem lesz másra szükségük, csupán egy érintésmentes fizetési funkcióval ellátott fizikai, vagy digitalizált bankkártyára.
Megtöltöttek egy szállodát szállodásokkal

Megtöltöttek egy szállodát szállodásokkal 

A Bitport csütörtöki szakmai konferenciáján a turizmus és a szállodaipar digitalizációját, a technológia legjobb üzleti felhasználásait mutatta be a turisztikai iparág képviselőinek.
Sok szállodás dinoszaurusz a digitalizáció világában

Sok szállodás dinoszaurusz a digitalizáció világában 

Erről is szó esett a Bitport csütörtöki Futourism névre keresztelt konferenciáján, amelynek fókusztémáját a turizmus és a szállodaipar digitalizációja adta, és amelyre lapunk is meghívást kapott.
Ezek a legújabb megoldások a turizmus digitalizációjára

Ezek a legújabb megoldások a turizmus digitalizációjára 

Futourism címmel új, egynapos szakmai konferenciát szervez a turizmus digitalizációs lehetőségeiről a Bitport.hu. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége, a Szallas Group és az Informatikai Vállalkozások Szakmai szervezete támogatásával megvalósuló eseményre 2022. május 5-én várják a szállodai és turisztikai szakembereket a budapesti Aquaworld Resortban - tájékoztatták lapunkat a szervezők.
A digitalizációé a jövő a szállodaiparban is

A digitalizációé a jövő a szállodaiparban is 

Amíg mi azzal foglalkozunk, hogyan élednek újra a szállodák a Covid miatt, vagy mennek ismét tönkre a háború következtében, Amszterdamban a szakma jövőjéről tanácskoztak a turisztikai szakemberek. A jövő egyértelműen a digitalizációé, és tudomásul kell venni, hogy az a fajta az alázatos, mégis baráti, személyes stílus, amely Agatha Christie Marple kisasszonyának kijutott, vagy éppen a Halál Velencében című filmben Aschenbach professzor kapcsolatáról szólt a recepcióval, a múlté. A digitalizációé a jövő, akár tetszik, akár nem.
Alakuló cégeknél prioritás a fenntarthatóság és a digitalizáció

Alakuló cégeknél prioritás a fenntarthatóság és a digitalizáció 

Esetükben hatalmas szerepet játszik a fenntarthatóság és a digitalizáció, legalább egy fenntarthatósági szempontot figyelembe vesznek működésük során, derül ki a K&H felméréséből. 
Ha új munkatárs érkezik, ezekre figyeljen!

Ha új munkatárs érkezik, ezekre figyeljen! 

Egy újonnan belépő munkatárs integrációjának hatékony megoldása rendszeres dilemmát okoz a cégeknek, mivel a munkavállalók igényei folyamatosan változnak. A technológiai fejlődés és a digitalizáció adta lehetőségek új helyzetet és szélesebb eszköztárat jelentenek a szakemberek számára, viszont a dolgozók elvárása minden esetben meghatározó jelentőséggel bír – írja a HRFeed. Milyen akadályokba ütközhet egy munkavállaló bevonása a szervezetbe, és hogyan tudja egy vállalat ezeket a kihívásokat leküzdeni, megoldani?
A dolgozók harmada HO-ban marad

A dolgozók harmada HO-ban marad 

Év végére globálisan az alkalmazottak csaknem harmada távmunkában végzi el a feladatait, arányuk pedig a közeljövőben sem csökken jelentősen. Ez arra kényszeríti a szervezeteket, hogy legalább öt, egyes szektorokban akár tíz évvel is előrehozzák a digitális átalakítási terveiket. Ennek megfelelően a vállalatoknak az IT rendszereik védelmét is ehhez kell igazítani, s erre tekintettel kell kialakítani — hívja fel a figyelmet a Maxvalor Hungary, a dán Heimdal™ Security magyarországi forgalmazója.
Digitalizáció áll a DZT helyreállító stratégiájának középpontjában

Digitalizáció áll a DZT helyreállító stratégiájának középpontjában 

A  Német  Turisztikai  Hivatal (DZT) helyreállító stratégiájában a beutazás terén célzottan veti be  a  digitális  eszközöket az ügyfelekkel való intenzív kommunikáció érdekében.

Ósdi viszonyok a légi cargo üzletágban 

Meg kell újítani a légi áruszállítás folyamatait, mivel azok az elmúlt 20 évben nem változtak, el kell kezdeni az iparág digitalizációját - hangzott el a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) és a Budapest Airport közös, légi áruszállítási konferenciáján Budapesten, csütörtökön.

A digitalizáltság Magyarországon erősen e-mail fókuszú 

A magyar kis- és középvállalkozások (kkv) fele szerint nem fontos a digitalizáció, 72 százaléka nem hajtott végre informatikai fejlesztést az elmúlt két évben - összegzi a T-Systems Magyarország csütörtökön Budapesten bemutatott reprezentatív kkv-kutatása, amely szerint ugyanakkor a digitális fejlesztés versenyelőnyt jelent.

Áprilistól indul a Bükki Nemzeti Park Igazgatóság új jegyrendszere  

Április 1-jétől új jegyrendszer lép életbe a Bükki Nemzeti Park Igazgatóság bemutatóhelyein: a lillafüredi Szent István-barlangban és Anna-barlangban, az Ipolytarnóci Ősmaradványoknál, a szilvásváradi Millenniumi kilátóban, valamint a felsőtárkányi Nyugati kapu Látogatóközpontban.  

Változik a szálláshely-szolgáltatás adatközlési rendszere 

Módosítaná a kormány a szálláshely-szolgáltatók adatközlési kötelezettségének szabályait adminisztrációs terheik csökkentése és egy korszerű informatikai szolgáltatás létrehozása érdekében az Országgyűlés honlapján kedden közzétett törvénymódosítási javaslat szerint. 

Digitális lehetőségek a turizmusban 

Ausztriai turisztikai körökben nagy érdeklődés ővezi az easybooking.com és az osztrák nemzeti turisztikai magketing-szervezet, az Österreich Werbung legújabb fejlesztését, amely a szobafoglalások világába enged valós idejű betekintést– tájékoztatta szerkesztőségünket Kovács Balázs a GD Consulting ügyvezetője.

Átadták a 3000. Digitálisan Felkészült Vállalkozás minősítést 

Debreceni turisztikai vállalkozás kapta meg a Modern Vállalkozások Programjának 3000. Digitálisan Felkészült Vállalkozás minősítő oklevelét, melyet a térség „Turisztikai Szezonnyitó 2017” rendezvényén ünnepélyes keretek között adtak át a Kerekerdő Élménypark képviselőjének.

Digitalizál és testre szab a Lufthansa 

Az emberek hozzászoktak, hogy egyéni preferenciáik szerint szervezzék életüket. Erre reagálva a Lufthansa Csoport jelentős beruházásokat hajt végre termékei testre szabása és digitalizálása terén.

Megérkezett az internet a Lufthansa és az Austrian rövid- és középtávú járataira 

Szívesen küldene e-mailt 10 ezer méter magasságból? Az Alpok felett repülve intézné bevásárlásait? Ráadásul mindezt szélessávú minőségben? A Lufthansa és az Austrian Airlines utasai mindezt hamarosan megtehetik, mivel a két légitársaság a Lufthansa nagy távolságú járatai után a rövidebb utakon is elérhetővé teszi az internetet. 

Digitalizációs díjat nyert a BKK 

A Budapesti Közlekedési Központ elnyerte a Siemens Digitalizációs díjat, mellyel azoknak a vállalatoknak az érdemeit ismerik el, akik látják a digitalizáció fontosságát és tesznek is azért, hogy a tevékenységük minél inkább digitális alapokon nyugodjon. Az elismerést Dr. Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója vette át.

Áfacsökkentés és digitalizáció a szállodaiparban 

A Magyar Szállodaszövetség idei közgyűlésén a német társszervezet vezérigazgatója, Markus Luthe a digitalizációról és a pár évvel ezelőtti németországi szállodai áfacsökkentés pozitív hatásairól tartott előadást.

Így lehet versenyképes egy szálloda a digitális világban 

A hotelfoglalások több mint 50 százaléka immár digitális csatornákon keresztül történik. A Roland Berger és az Osztrák Szállodaszövetség (ÖHV) új, „Szállodaipar 4.0 – Erőfölényben a digitális megoldások a vendégek megszerzésében, és a szállodai működés hatékonyságának növelésében” című tanulmányában a nemzetközi szállodák és a turisztikai, illetve szállodaipari start-upok online tevékenységét vizsgálta. A kutatás főbb megállapításai szerint az európai online foglalások 18 százalékát a vendégek útközben hajtják végre. 2020-ra az európai lakosság 44 százaléka digitális bennszülöttnek nevezhető majd, ami még lényegesebbé teszi a digitális foglalási eszközök használatát. A szállodák több mint kétharmada gyűjt rendszeresen adatokat a vendégekről, azonban kevesebb, mint felük használja fel ezeket tudatosan, személyre szóló ajánlatok készítése céljából.

115 millió forint az Iparművészeti Múzeum digitalizálására 

Száztizenöt millió forint állami támogatást kap idén az Iparművészeti Múzeum Transzparencia Programja, amelynek célja az intézmény műtárgyainak adatait digitalizált formában közzétenni az interneten.
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére

Álláshirdetések

Munkatársat vagy munkát keres?

Adja fel hirdetését a Turizmus Online portálon, a turisztikai szakma honlapján! Leendő kollégái is minket olvasnak - válasszon csomagjaink közül!