Az észak-magyarországi régióban kuriózumnak számít

Átadták a természettudományos ismereteket játékos formában terjesztő Pegazus Élményközpontot szerdán Salgótarjánban; a beruházást a Nógrád Megyei Tudományos Ismeretterjesztő Egyesület (TIT) valósította meg a 330 millió forintból, a központ planetáriummal, virtuális és interaktív terekkel elsősorban a 6-24 éves korosztályt szólítja meg.

Pálinkás Sándorné, a TIT nógrádi elnöke az átadást megelőző sajtótájékoztatón elmondta: két szinten, csaknem 300 négyzetméteres alapterületen alakították ki az élményközpontot, amelynek rendszeres használatára már 33 iskolával kötöttek szerződést a salgótarjáni, bátonyterenyei és szécsényi tankerületből, és az eszközök egy részét a tanárok tananyagfejlesztési szempontjai szerint szerezték be.

Heti, havi szakköröket, versenyeket, komplex természettudományi napközis tábort, tematikus napokat is szerveznek majd a különböző korosztályoknak - tette hozzá. Mint az elnök ismertette, a beruházáshoz miniszterelnökség pályázatán nyertek 300 millió forintot, az épület belső felújítására saját erőből költöttek 31 millió forintot.

Gőz Gábor projektmenedzser elmondta, hogy a két szinten berendezett élményközpont alsó részén három szakköri terem, és egy nagy interaktív terem kapott helyet túlnyomórészt mechanikai játékokkal, lézerpuskával, okoshomokozóval, örvénygépes vizesteremmel, de akár víznyomásos ismereteket is szerezhetnek a gyerekek labdás játékokkal, vagy kerékpárral járhatnak be túraútvonalakat, képernyőn követve a tájat és a teljesítményt.

Az emeleti Virtual Reality teremben virtuális, térbeli programokban vehetnek részt a látogatók, bejárhatják a világ több nagyvárosát az épületek között sétálva, szimulátorokkal városi KRESZ-programmal futó autózást indíthatnak vagy valós időben kereshetnek fel repülőtereket.

Az optikai teremben van tükörlabintus, sötétszoba, ahol lézerfény segítségével lehet vizsgálni lencséket, fényvisszaverődést.

Arra törekedtek, hogy a tudásszerzés játékos alapú legyen, itt nem fizikai képletek révén, hanem tapasztalati úton lehet ismereteket szerezni - tette hozzá Gőz Gábor.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy mivel több mobil eszközzel rendelkeznek (mint a planetárium sátra), megyei rendezvényekre is ki tudnak települni, az ismeretterjesztés mellett pedig a salgótarjáni turizmus erősítését nevezték a második legfőbb célnak, hiszen a Pegazus Élményközpont az észak-magyarországi régióban is kuriózumnak számít.

Forrás: MTI


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.