Ezt dr. Salamon András utazási jogra specializálódott jogász is megerősítette. A szakember szerint a nemzetközi cég Svájcban van bejegyezve, így az európai uniós fogyasztóvédelmi jogszabályok nem érvényesíthetők teljes mértékben.
A szakember arra is felhívta a figyelmet, hogy abban az esetben, ha online módon foglal bárki utazást vagy szállást, érdemes nagyon alaposan eljárni, vagyis pontos információt kérni nemcsak az utazás és a szállás részleteiről, de a szerződés lemondásának lehetőségéről és a befizetett összeg visszaigényléséről is.
Egy pórul járt utas arról tájékoztatta az Indexet, hogy májusban lefoglalt és kifizetett augusztus 13-22-re tervezett nyaralásukat nem tudták megkezdeni, mivel a szállásközvetítő iroda emailben arról tájékoztatta őket, hogy nem tudnak elutazni, mivel a szállásukat nem rendezte a cég az ingatlantulajdonos felé, valószínűleg csődöt jelentenek, és a pénz visszafizetéséről sem tudnak információt adni. Az utas az Indexnek beszámolt arról is, hogy keresték az ingatlantulajdonost, hogy több információt kapjon a szállás lemondásáról, aki arról tájékoztatta őt, hogy a szállásszervező Adrialin már korábban e-mailben visszamondta a foglalást azzal az indokkal, hogy a pénzt nem tudják elutalni számukra, és a szállásadó nyugodtan próbálja meg kiadni másnak a szállást a megadott időpontra.
Egy másik magyar szállásközvetítő, a Szállás.hu is úgy véli, kellő alapossággal elkerülhetők a kellemetlen meglepetések. Javaslataik közt szerepel, hogy amennyiben előlegfizetési kötelezettség van beállítva, érdemes időben átutalni a szükséges összeget, ugyanis ennek hiányában a szállás elállhat a szerződéstől, vagyis kiadhatja a szobát másnak, illetve azt tanácsolják, hogy a foglalást követően vegyék fel a kapcsolatot a szállásadóval direktben, a részletek egyeztetése miatt e-mailben, telefonon vagy akár üzenetben, így jó előre megnyugodhat az utazó, hogy tényleges szállás várja-e.
Forrás: Index