Chatbotozás az Indexszel, pizzarendelés Jenőtől?

Fancy helyen, a Bazilika tőszomszédságában, az Aria Hotel tetőbárjában tartotta a Viber a legújabb termékbemutatóját. Pár hónapja is tartottak egy hasonló eseményt, akkor a matricacsomagokra fókuszáltak a Larousse-ban, most a nyilvános chatelés volt a fő téma. Akkor még csak három magyar szereplőnek volt saját fiókja, (Sziget, Blikk.hu, Glamour), mostanra összehoztak egy tucatnyi márkát.

Ez a chatbotok fejlesztésének köszönhetően elvileg túlmutathat azon, hogy egy új social media felülete legyen a Viber a márkáknak. A chatbotokkal lehet rendelni pizzát, válogatni az otthoni hozzávalókból előállítható sütik receptjei között, vagy épp minden hírt bekérni Gyárfás Tamásról. Tényleg itt az új világ?

Kezdjük a legérdekesebbel. Az Index reggel indította el a nyilvános fiókját, délután kettőig a 100 követő elérése volt a céljuk (94 lett belőle), egy hónap múlva pedig a Blikket szeretnék lehagyni (3200 követő). De tulajdonképp mit csinálnak itt, miről van szó? A Viber amellett, hogy ingyenes telefonálást biztosít, közösségi oldalként is funkcionál. Ez eddig leginkább egy újabb Facebook-hírfolyamnak tűnt, a Blikk ide is kipakolta a híreit, a Sziget adminjai képeket osztottak meg a napfelkeltés Budapestről, vagy, hogy hány napot kell aludni, hogy jegyet kapjunk a 2017-es fesztiválra.

Lehet vele például keresni

Most már chatbotokkal is lehet beszélgetni azoknál a márkáknál, akiknél van ilyen. A Viber mai eseményén főként ők, a chatbotot fejlesztő cégek, illetve márkák mutatkoztak be. Az Index december 7-én tervez üzenőfalról chatbotra váltani, ezt követően már a chatbotra mennek majd rá és csak alkalmanként váltanak vissza hírfolyamba, és osztanak meg mindenkit érdeklő, rendkívüli híreket. A viberes debüttel együtt indul a Facebookon is a chatbotjuk.

Itt persze nem arra kell gondolni, hogy elmerenghetünk egy mesterséges intelligenciával arról, hogy vajon megérdemelten kapott-e irodalmi Nobel-díjat Bob Dylan.  Sokkal inkább egyszerű masinák ezek, leginkább keresésre alkalmasak: ha beírjuk, hogy Trump, listázva megkapjuk a híreket az USA új elnökéről, de kérhetünk időjárás-jelentést, illetve küldhetünk be képet is egy balesetről. Utóbbit a chatbot észleli, és kérés esetén továbbítja is az újságírók felé. Külön személyiségjegyei, neve nem lesz a botnak, de a trollkodásra, vulgáris beszédre lesz füle, és Szabó Zoltán, az Index tartalomfejlesztési vezetője szerint ekkor „indexes stílusban” helyre is rakja a rendetlenkedőt. December elején emellett matricacsomagot is kidobnak a híroldalnál, az sem a szokványos happy vonalon fog mozogni, van benne például hózentrógeres gyíkember is. (Korábban már a Sziget és a Telenor is kijött a saját matricacsomagjával. Ha nem is a márkamatricákról, a márkaemojikról itt mutattunk be pár napja egy kutatást.)

Pizzát rendelni (telefonnal!)

A Netpincér is rákanyarodott a chatbotra, igaz még csak bétaverzióban működik. Ez annyit tud, hogy ha valaki bepötyögi, hogy Order George, akkor bejelentkezés után írhatja, hogy mit szeretne, honnan rendelni. Egyelőre angolul, de George, a pincér helyét hamarosan átveszi magyar kollégája, Jenő.

Egy magyar vállalkozás, a Talk-a-bot kifejezetten botokat fejleszt, az eseményen négy cégnek is ők adták a technikai hátteret. A Sziget és Index mellett a Nosalty és a Profession is velük dolgozott. A Nosaltynál, ha beírjuk, hogy pite, pite receptek ugranak fel, lehet cukormentes verziókat is keresni, gyorsított menüként megjelennek az egyes ételtípusok, és lehet hírlevélre is feliratkozni vagy napi recepteket kérni.

A Sziget is kap hamarosan egy új botot, neki Sziget Dávid lesz a neve, kérdésekre fog válaszolni, és neki van személyisége is: a sztori szerint ő a Sziget cégvezetőjének, Kádár Tamásnak az asszisztense, aki amúgy a Műegyetemre jár. A Profession.hu-nak van „interaktív toborzója”, a chatbot itt lényegében egy gyorsított menü feladatait látja el a „hol dolgozol, mit szeretnél dolgozni?” kérdésekkel.


TKI Index: vegyes képet mutat az ágazat

TKI Index: vegyes képet mutat az ágazat 

A következő három hónapban az előző év azonos időszakához képest a szállásadók 34 százaléka növekedést, míg 12 százalékuk visszaesést vár a vendégéjszakák számában.
Ömlik a pénz a Dunakanyar vízi turizmusának fejlesztésére

Ömlik a pénz a Dunakanyar vízi turizmusának fejlesztésére 

A fejlesztés középpontjában álló hét helyszín: Ipolydamásd, Szob, Nagymaros, Visegrád, Vác, Szigetmonostor és Göd.
Verssel is fizethet egy napig a Balatonnál és Budapesten

Verssel is fizethet egy napig a Balatonnál és Budapesten 

Április 11-én, a költészet napján, a Balatonnál és Budapesten is egy különleges akcióval tisztelegnek a magyar líra előtt.
Falusi húsvét Sóstón

Falusi húsvét Sóstón 

Húsvéti programok a Sóstói Múzeumfaluban.
MSZÉSZ: friss, ropogós trendriport

MSZÉSZ: friss, ropogós trendriport 

Februári trendriport a KSH adatai alapján.
MNG: ilyen a magyar plakátművészet első aranykora

MNG: ilyen a magyar plakátművészet első aranykora 

A szecesszió korszakának magyar plakátművészetét és tárgykultúráját bemutató tárlat péntektől látható a Magyar Nemzeti Galériában.
Tavaszi programok a Tisza-tónál

Tavaszi programok a Tisza-tónál 

A tavasz nemcsak a virágok édes illatát hozta el Tiszafüredre, hanem a jobbnál jobb programokat is.
Hamarosan startol a 40. Vivicittá

Hamarosan startol a 40. Vivicittá 

Április 12-én startol Budapesten a tavasz legnépszerűbb szabadidősport-eseménye, a negyvenedik, jubileumi Telekom Vivicittá.
 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
MSZÉSZ régiós ülések: fenntarthatósági gyakorlatok, osztrák piac jelentősége

MSZÉSZ régiós ülések: fenntarthatósági gyakorlatok, osztrák piac jelentősége 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.