„A Corvinus Turizmus Menedzsment mesterszakán a célunk az, hogy a komoly közgazdasági és turizmus menedzsment elméleti alapokat a kurzusok során azonnal gyakorlatba ültessük és ezért tudatosan keressük azokat a lehetőségeket, ahol valós feladatokban „gyakorolhatunk”.” – mondja Dr Sziva Ivett, a Vonzerő és attrakciómenedzsment kurzus vezetője. „Az Üveghegyen innen vagy túl? ” kérdéssel indult az együttműködés, amelynek középpontjában az Üveghegy elnevezésű pomázi régészeti központ fejlesztési koncepciójának megalkotása állt (http://glasshill.eu/hu/). A cél az volt, hogy a természetközeli (üvegfúvással is kapcsolatos) régészeti emlékek bemutatása érdekesen, célcsoport-specifikusan történjen. A hallgatók közös ötletelések és terepbejárások alkalmával ismerték meg a helyszín részleteit és a fejlesztési ötletek többkörös felülvizsgálata során alakították ki saját, kreatív megközelítésű koncepciójukat a látogatóközpont témáira és interpretációjára.
A visszacsatolások alapján a mesterszakos hallgatók nagyon szerették a feladatot, amely korántsem volt könnyű, de folyamatos segítséget kaptak mind oktatójuktól, mind Bőczén Árpádtól, a KÖME elnökétől. „A félév alatt a legnagyobb élményt – de egyben kihívást is számunkra – a pomázi régészeti projekt jelentette, ahol egy feltárás közepébe csöppentünk. (…) A munka nagyon érdekes, izgalmas és tanulságos volt, mivel az egész szemeszterben megszerzett elméleti tudás gyakorlatba ültetését kellett kiviteleznünk és aztán prezentálnunk.” (Kafka Nándor, a BCE turizmus-menedzsment mesterszakos hallgatója, Nyerges Hotel Termál Office Manager)
A KÖME értékelése szerint a hallgatók apró, kreatív ötletei voltak nagyon emlékezetesek "Igyekeztünk a hallgatók kezét minél kevésbé megkötni, és engedni a fantáziájukat szárnyalni a helyszín személyes megismerésére, saját benyomásaikra támaszkodva. „Megbízóként” izgalmas volt megtapasztalni, hogy az átfogóan kidolgozott koncepciók mellett milyen sok apró, de fontos és a gyakorlatban rövid távon is jól alkalmazható ötletet sikerült nyernünk az elkészült prezentációkból." (Bőczén Árpád, KÖME)
A hallgatók éles projektfeladatokban való részvételi lehetőségét a Budapesti Corvinus Egyetem Turizmus Tanszéke kiemelten fontos irányelvnek tartja, hiszen e feladatok révén a képzésben résztvevők valós tapasztalatokra és a későbbi munkájuk során is hasznos kapcsolatokra tehetnek szert. A Corvinus mesterképzése a desztinációk, illetve a profitorientált vállalkozások menedzsmentjére és marketingjére helyezi a hangsúlyt; utóbbiban az online és digitális média kiemelt szerepet kap. A 2017. februárjában induló, állami finanszírozású nappali turizmus-menedzsment képzésre jelentkezni november 15-ig lehet. Az oktatási programunkkal kapcsolatos kérdéseire választ kaphat egyetemi nyílt napunk keretében, 2016. november 10-én, 14.50-től a Corvinus főépületének IV. előadójában, illetve a Turizmus Nyílt Napon, november 10-én 16.00 órától, szintén a főépület E 311. termében. A Nyílt Napra regisztrálni itt lehet.