A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola 2014-ben új, Desztináció- és örökségmenedzsment szakirányt indított Turizmus Menedzsment mesterszakán. A képzés abban tér el a „megszokottól”, hogy – amint a főiskola megannyi szakán – a gyakorlatra és az aktuális trendekre helyezi a hangsúlyt, miközben biztos tudást nyújt a szakmai alapokkal kapcsolatban is. Az oktatók között olyan személyeket találunk, akik a turizmus területén dolgoznak vagy dolgoztak – legyen szó örökségkezelésről, utazásszervezésről vagy TDM-ekről. A képzést pedig tovább színesítik a szakértő vendégelőadókkal történő beszélgetések, akik konkrét példákon keresztül mutatnak be egy-egy projektet vagy adnak átfogó képet szakterületükről.
A szakirány hallgatói legutóbb projektmunkák keretében dolgozták fel az általuk kiválasztott desztinációk fejlesztési irányait – összesen öt csoport öt különböző világörökségi helyszín fejlesztési tervét dolgozta ki másfél év alatt, lépésről lépésre haladva, folyamatosan egyeztetve az oktatókkal és szakértőkkel. Ezáltal nem csak elméleti síkon ismerhették meg a tervezés folyamatát, hanem közvetlenül tapasztalták meg többek között azt, hogy a projektek során milyen lehetőségek és akadályok merülhetnek fel, és azokat hogyan lehet kezelni.
A tervezés folyamán sor került helyzetelemzésre és pozícionálási stratégia készítésére, a hallgatók saját kreativitásukat felhasználva élményeket találhattak ki a keresleti trendekhez igazodva, valamint egy konkrét élményt is megtervezhettek lépésről lépésre, a végén pedig márka- és marketingstratégián is ötletelhettek.
A hallgatók olyan helyszínek fejlesztései terveit készítették el a másfél év alatt, mint Hollókő ófalu és annak környezete, az ezer éves Pannonhalmi Bencés Főapátság és természeti környezete, a Hortobágyi Nemzeti Park, Pécs ókeresztény temetője, a Fertő / Neusiedlersee kultúrtáj és a Tokaj-hegyaljai történelmi borvidék, a projekteket pedig nemrég nagy sikerrel prezentáltak.
Dr. Sziva Ivett, a specializáció vezetője dolgozta ki a szakirány egyedi koncepcióját, melynek lényege, hogy a hallgatók az elméleti tudás megszerzése után azt azonnal a gyakorlatba ültetve ismerjék meg ugyanazon tantárgyon belül, hallgatói projektmunkák keretében.
Forrás: Turizmus Online