Hogyan üzemeltethetünk okosan webshopot világutazóként?

Egy laptoppal és koktéllal a kezünkben ücsörgünk a tengerparton, miközben a megrendeléseket teljesítjük és a profitot számoljuk. Jól hangzik, ugye? Szerencsére ez az életvitel ma már igenis lehetséges, azonban rendkívüli tudatosságot igényel. Hogyan üzemeltessünk sikeresen webshopot úgy is, ha minden héten máshol vagyunk? Alábbi cikkünkben pontosan ennek járunk utána!

1. Automatizáljunk minden folyamatot!

Ha egy bőrönddel a kezünkben járjuk a világot, akkor nem mindig jut időnk a számlázásra vagy éppen a vásárlói kérdések megválaszolására. Éppen ezért tanácsos mindent automatizálni, hogy nekünk már legfeljebb csak egy gombot kelljen megnyomni a rendelések teljesítéséhez. Egy átlagos webshop általában a rendelések visszaigazolását és a számlázást, illetve a chatet is automatizálja, hogy ezzel is kevesebb adminisztrációs teendőt kelljen végezni.

A legjobb az egészben, hogy ennek megvalósításához nem feltétlenül kell webfejlesztőnek lennünk, hiszen a számlázó programok és a logisztikai szoftverek már részletes útmutatókat nyújtanak az automatizálással kapcsolatban. Csak kövessük pontosan a lépéseket, és máris óriási terhet vehetünk le a vállunkról.

2. Szervezzük ki bátran a feladatokat!

Világutazóként a logisztika jelentheti a legnagyobb kihívást. Mivel nem tartunk fenn egy saját raktárt, ezért célszerű fulfillment mellett dönteni. A fulfillment lényege, hogy a saját termékeinket a logisztikai cég raktárába küldjük, akik rendelés esetén azonnal összecsomagolják és útjára is indítják az árukat. A webshopunkat összeköthetjük a rendszerükkel, így minden beérkező rendelésről azonnal értesülhetnek a logisztikai partnereink.

A marketinggel kapcsolatos teendőket, például a keresőoptimalizálást (SEO-t) és a hirdetéskezelést szintén szakemberekre bízhatjuk. Ez persze igényel némi befektetést, viszont számottevő időt és energiát spórolhatunk. Ha nem értünk a marketinghez, semmiképp ne próbálkozzunk saját kezűleg kampányokat készíteni, hiszen minden bizonnyal csak a pénzünket fogjuk égetni. Inkább kérjünk meg valódi profikat a feladatra, és monitorozzuk folyamatosan az elért eredményeket.

Idővel pedig mi magunk is megtanulhatjuk a SEO és a hirdetéskezelés rejtelmeit is. Így később már nem kell pénzt fordítanunk a külsős szakemberek munkájára, hanem már pontosan tudni fogjuk, hogy mit és hogyan kell csinálnunk a sikeres vevőszerzés érdekében. Persze ehhez viszonylag sokat kell tanulnunk, de hosszú távon garantáltan megtérülnek az erőfeszítéseink.

3. Fordítsunk kellő időt a munkára!

Tekintsünk valódi teljes állású munkaként a webshopunk üzemeltetésére. Habár a célunk lehet az, hogy a későbbiekben már csak a legfontosabb feladatokkal foglalkozzunk, de eleinte rengeteget kell tennünk a sikerért. Vágjunk bele minden nap valódi szenvedéllyel a munkánkba, és ne keseredjünk el, ha 1-2 hónap után még nem a várt eredményeket látjuk magunk előtt. Legyünk kitartók, és még akkor is dolgozzunk gőzerővel, ha a kirándulás vagy a tengerparti szórakozás csábítóbb elfoglaltság lenne.

4. Tervezzünk legalább 6 hónappal előre!

Rendszeres utazóként tervezzük meg fillérre pontosan a költségvetésünket. Számoljuk ki az utazásaink pontos költségeit és a webshopunk fenntartásához, illetve marketingjéhez szükséges kiadásaink mértékét is. Inkább kalkuláljunk kevesebb bevétellel, minthogy túlzottan optimisták legyünk és nem várt meglepetések érjenek minket.

Mindenképpen legyen vésztartalékunk is arra az esetre, ha az üzletünk nem a kívánt ütemben fejlődne. Ha szükséges, egy ideig fogjuk vissza az utazásainkat, és fordítsuk inkább a megtakarításunkat webshopunk fejlesztésére. Tűzzünk ki konkrét és reális célokat, amelyeket igyekezzünk minél hamarabb megvalósítani.

A fenti tippek segítségével akár világutazóként is sikeres webshopot üzemeltethetünk. Automatizáljunk minden lehetséges folyamatot, szervezzük ki a tőlünk távol álló vagy rengeteg időt felemésztő feladatokat, továbbá tervezzünk minden kiadásunkkal a lehető legprecízebben. Amennyiben ezekre odafigyelünk, és valóban kitartók maradunk, akkor a munkánk gyümölcse garantáltan beérik majd!


Turizmus Világnapja: szakmai előadások, díjátadás a Budapest Brand szervezésében

Turizmus Világnapja: szakmai előadások, díjátadás a Budapest Brand szervezésében 

Fővárosi Turisztikai Kerekasztalt és a Budapest Kártya Partner találkozót tartott a Budapest Brand a turizmus ünnepe alkalmából.
Hatalmas összefogással mentették a fecskéket - Videó

Hatalmas összefogással mentették a fecskéket - Videó 

Civilek, mentőszervezetek, nemzeti park és több önkéntes erőfeletti teljesítményének köszönhető, hogy sikerült megmenteni többszáz fecskét.
Túl hangos a környékbelieknek a legújabb zenélő út

Túl hangos a környékbelieknek a legújabb zenélő út 

Aláírásgyűjtésbe kezdtek a közelmúltban kialakításra került zenélő út megszüntetése érdekében.
Visit Hungary: Várakozáson felül teljesít a turizmus

Visit Hungary: Várakozáson felül teljesít a turizmus 

Turisztikai konjunktúra Magyarországon: rekordszámokkal ünnepli hazánk a Turizmus Világnapját.
Izgalmas városnéző programok a Turizmus Világnapján

Izgalmas városnéző programok a Turizmus Világnapján 

A BKIK idegenvezetői idén is izgalmas városnéző programokkal irányítják a figyelmet a szektorra.
Megfejtésre váró rejtélyek az Érseki Palotában

Megfejtésre váró rejtélyek az Érseki Palotában 

Különleges barokk mennyezet- és falképeket csodálhatnak meg a látogatók a veszprémi Érseki Palotában.
Elstartolt az izgalmas diákverseny - a legjobb befektetés lehet benevezni

Elstartolt az izgalmas diákverseny - a legjobb befektetés lehet benevezni 

Október 18-ig jelentkezhetnek a technikumokban és szakképző iskolákban tanuló diákok az immár kilencedik alkalommal zajló Legyél te is Pénzügyi Junior Klasszis! versenyre.
Zsiday Roy:  egy év türelmi idő kell az Airbnb-szabályok bevezetése előtt

Zsiday Roy: egy év türelmi idő kell az Airbnb-szabályok bevezetése előtt 

A Magyar Éttermi Szövetség (MÉSZ) javaslatokat is tett az ügy rendezése érdekében.
Balatonfüredre jön Európa legnagyobb kerékpáros turisztikai konferenciája

Balatonfüredre jön Európa legnagyobb kerékpáros turisztikai konferenciája 

Az Európai Kerékpáros Szövetség  így szeretné népszerűsíteni a kerékpározást.
Milyennek látják Budapestet a külföldi fiatalok?

Milyennek látják Budapestet a külföldi fiatalok? 

Budapest a fiatalokat szólítja meg leginkább, de kihívást is jelent a nagyvárosi pezsgés.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.