1. Automatizáljunk minden folyamatot!
Ha egy bőrönddel a kezünkben járjuk a világot, akkor nem mindig jut időnk a számlázásra vagy éppen a vásárlói kérdések megválaszolására. Éppen ezért tanácsos mindent automatizálni, hogy nekünk már legfeljebb csak egy gombot kelljen megnyomni a rendelések teljesítéséhez. Egy átlagos webshop általában a rendelések visszaigazolását és a számlázást, illetve a chatet is automatizálja, hogy ezzel is kevesebb adminisztrációs teendőt kelljen végezni.
A legjobb az egészben, hogy ennek megvalósításához nem feltétlenül kell webfejlesztőnek lennünk, hiszen a számlázó programok és a logisztikai szoftverek már részletes útmutatókat nyújtanak az automatizálással kapcsolatban. Csak kövessük pontosan a lépéseket, és máris óriási terhet vehetünk le a vállunkról.
2. Szervezzük ki bátran a feladatokat!
Világutazóként a logisztika jelentheti a legnagyobb kihívást. Mivel nem tartunk fenn egy saját raktárt, ezért célszerű fulfillment mellett dönteni. A fulfillment lényege, hogy a saját termékeinket a logisztikai cég raktárába küldjük, akik rendelés esetén azonnal összecsomagolják és útjára is indítják az árukat. A webshopunkat összeköthetjük a rendszerükkel, így minden beérkező rendelésről azonnal értesülhetnek a logisztikai partnereink.
A marketinggel kapcsolatos teendőket, például a keresőoptimalizálást (SEO-t) és a hirdetéskezelést szintén szakemberekre bízhatjuk. Ez persze igényel némi befektetést, viszont számottevő időt és energiát spórolhatunk. Ha nem értünk a marketinghez, semmiképp ne próbálkozzunk saját kezűleg kampányokat készíteni, hiszen minden bizonnyal csak a pénzünket fogjuk égetni. Inkább kérjünk meg valódi profikat a feladatra, és monitorozzuk folyamatosan az elért eredményeket.
Idővel pedig mi magunk is megtanulhatjuk a SEO és a hirdetéskezelés rejtelmeit is. Így később már nem kell pénzt fordítanunk a külsős szakemberek munkájára, hanem már pontosan tudni fogjuk, hogy mit és hogyan kell csinálnunk a sikeres vevőszerzés érdekében. Persze ehhez viszonylag sokat kell tanulnunk, de hosszú távon garantáltan megtérülnek az erőfeszítéseink.
3. Fordítsunk kellő időt a munkára!
Tekintsünk valódi teljes állású munkaként a webshopunk üzemeltetésére. Habár a célunk lehet az, hogy a későbbiekben már csak a legfontosabb feladatokkal foglalkozzunk, de eleinte rengeteget kell tennünk a sikerért. Vágjunk bele minden nap valódi szenvedéllyel a munkánkba, és ne keseredjünk el, ha 1-2 hónap után még nem a várt eredményeket látjuk magunk előtt. Legyünk kitartók, és még akkor is dolgozzunk gőzerővel, ha a kirándulás vagy a tengerparti szórakozás csábítóbb elfoglaltság lenne.
4. Tervezzünk legalább 6 hónappal előre!
Rendszeres utazóként tervezzük meg fillérre pontosan a költségvetésünket. Számoljuk ki az utazásaink pontos költségeit és a webshopunk fenntartásához, illetve marketingjéhez szükséges kiadásaink mértékét is. Inkább kalkuláljunk kevesebb bevétellel, minthogy túlzottan optimisták legyünk és nem várt meglepetések érjenek minket.
Mindenképpen legyen vésztartalékunk is arra az esetre, ha az üzletünk nem a kívánt ütemben fejlődne. Ha szükséges, egy ideig fogjuk vissza az utazásainkat, és fordítsuk inkább a megtakarításunkat webshopunk fejlesztésére. Tűzzünk ki konkrét és reális célokat, amelyeket igyekezzünk minél hamarabb megvalósítani.
A fenti tippek segítségével akár világutazóként is sikeres webshopot üzemeltethetünk. Automatizáljunk minden lehetséges folyamatot, szervezzük ki a tőlünk távol álló vagy rengeteg időt felemésztő feladatokat, továbbá tervezzünk minden kiadásunkkal a lehető legprecízebben. Amennyiben ezekre odafigyelünk, és valóban kitartók maradunk, akkor a munkánk gyümölcse garantáltan beérik majd!