Hogyan üzemeltethetünk okosan webshopot világutazóként?

Egy laptoppal és koktéllal a kezünkben ücsörgünk a tengerparton, miközben a megrendeléseket teljesítjük és a profitot számoljuk. Jól hangzik, ugye? Szerencsére ez az életvitel ma már igenis lehetséges, azonban rendkívüli tudatosságot igényel. Hogyan üzemeltessünk sikeresen webshopot úgy is, ha minden héten máshol vagyunk? Alábbi cikkünkben pontosan ennek járunk utána!

1. Automatizáljunk minden folyamatot!

Ha egy bőrönddel a kezünkben járjuk a világot, akkor nem mindig jut időnk a számlázásra vagy éppen a vásárlói kérdések megválaszolására. Éppen ezért tanácsos mindent automatizálni, hogy nekünk már legfeljebb csak egy gombot kelljen megnyomni a rendelések teljesítéséhez. Egy átlagos webshop általában a rendelések visszaigazolását és a számlázást, illetve a chatet is automatizálja, hogy ezzel is kevesebb adminisztrációs teendőt kelljen végezni.

A legjobb az egészben, hogy ennek megvalósításához nem feltétlenül kell webfejlesztőnek lennünk, hiszen a számlázó programok és a logisztikai szoftverek már részletes útmutatókat nyújtanak az automatizálással kapcsolatban. Csak kövessük pontosan a lépéseket, és máris óriási terhet vehetünk le a vállunkról.

2. Szervezzük ki bátran a feladatokat!

Világutazóként a logisztika jelentheti a legnagyobb kihívást. Mivel nem tartunk fenn egy saját raktárt, ezért célszerű fulfillment mellett dönteni. A fulfillment lényege, hogy a saját termékeinket a logisztikai cég raktárába küldjük, akik rendelés esetén azonnal összecsomagolják és útjára is indítják az árukat. A webshopunkat összeköthetjük a rendszerükkel, így minden beérkező rendelésről azonnal értesülhetnek a logisztikai partnereink.

A marketinggel kapcsolatos teendőket, például a keresőoptimalizálást (SEO-t) és a hirdetéskezelést szintén szakemberekre bízhatjuk. Ez persze igényel némi befektetést, viszont számottevő időt és energiát spórolhatunk. Ha nem értünk a marketinghez, semmiképp ne próbálkozzunk saját kezűleg kampányokat készíteni, hiszen minden bizonnyal csak a pénzünket fogjuk égetni. Inkább kérjünk meg valódi profikat a feladatra, és monitorozzuk folyamatosan az elért eredményeket.

Idővel pedig mi magunk is megtanulhatjuk a SEO és a hirdetéskezelés rejtelmeit is. Így később már nem kell pénzt fordítanunk a külsős szakemberek munkájára, hanem már pontosan tudni fogjuk, hogy mit és hogyan kell csinálnunk a sikeres vevőszerzés érdekében. Persze ehhez viszonylag sokat kell tanulnunk, de hosszú távon garantáltan megtérülnek az erőfeszítéseink.

3. Fordítsunk kellő időt a munkára!

Tekintsünk valódi teljes állású munkaként a webshopunk üzemeltetésére. Habár a célunk lehet az, hogy a későbbiekben már csak a legfontosabb feladatokkal foglalkozzunk, de eleinte rengeteget kell tennünk a sikerért. Vágjunk bele minden nap valódi szenvedéllyel a munkánkba, és ne keseredjünk el, ha 1-2 hónap után még nem a várt eredményeket látjuk magunk előtt. Legyünk kitartók, és még akkor is dolgozzunk gőzerővel, ha a kirándulás vagy a tengerparti szórakozás csábítóbb elfoglaltság lenne.

4. Tervezzünk legalább 6 hónappal előre!

Rendszeres utazóként tervezzük meg fillérre pontosan a költségvetésünket. Számoljuk ki az utazásaink pontos költségeit és a webshopunk fenntartásához, illetve marketingjéhez szükséges kiadásaink mértékét is. Inkább kalkuláljunk kevesebb bevétellel, minthogy túlzottan optimisták legyünk és nem várt meglepetések érjenek minket.

Mindenképpen legyen vésztartalékunk is arra az esetre, ha az üzletünk nem a kívánt ütemben fejlődne. Ha szükséges, egy ideig fogjuk vissza az utazásainkat, és fordítsuk inkább a megtakarításunkat webshopunk fejlesztésére. Tűzzünk ki konkrét és reális célokat, amelyeket igyekezzünk minél hamarabb megvalósítani.

A fenti tippek segítségével akár világutazóként is sikeres webshopot üzemeltethetünk. Automatizáljunk minden lehetséges folyamatot, szervezzük ki a tőlünk távol álló vagy rengeteg időt felemésztő feladatokat, továbbá tervezzünk minden kiadásunkkal a lehető legprecízebben. Amennyiben ezekre odafigyelünk, és valóban kitartók maradunk, akkor a munkánk gyümölcse garantáltan beérik majd!


A videóművészet Rembrandtja Magyarországon

A videóművészet Rembrandtja Magyarországon 

Magyarországon első alkalommal nyílik a kortárs videóművészet világhírű alkotójának, Bill Violának önálló kiállítása.
Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!

Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!  

Lehet, hogy az Ön szavazata dönti el, melyik szálloda vagy vendéglátóegység kapja a rangos közönségdíjat az idei döntőbe került pályázók közül.
Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét

Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét 

Ausztráliából hozta haza a Virág Judit Galéria, a Madame Tussauds Budapestben mutatták be a csodálatos portrét.
Máté Bence az év madárfotósa

Máté Bence az év madárfotósa 

A második fordulóba került képek összesen 170 különböző madárfajt örökítettek meg.
Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben

Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben 

Idén már 11. alkalommal került megrendezésre az Év kutyabarát helye kampány a Kutyabarát.hu szervezésében, ismét hatalmas érdeklődés övezte a kutyabarát szállások, vendéglátóhelyek és munkahelyek megmérettetését.
Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók

Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók 

Szajkók segítenek a faültetésben Pesterzsébeten és Veresegyház határában.
Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására

Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására 

Hetedik alkalommal jelentkezik a Resident Art Fair karácsonyi vására, ezúttal Allegro Barbaro címmel.
Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán

Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán 

Az évfordulót a bencések egész évben számos lelkiségi, kulturális és turisztikai, programmal ünnepelték.
Új kiállítás a kortárs művészeti központban

Új kiállítás a kortárs művészeti központban 

Újabb időszaki kiállítás megnyitására készül az MBH Bank Művészeti Alapítvány támogatásával működő Hungarian Art & Business (HAB) művészeti központ, amely ezúttal a kert mint ember által alakított természet világába invitálja majd a látogatókat.
Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval

Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval 

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.