Hogyan üzemeltethetünk okosan webshopot világutazóként?

Egy laptoppal és koktéllal a kezünkben ücsörgünk a tengerparton, miközben a megrendeléseket teljesítjük és a profitot számoljuk. Jól hangzik, ugye? Szerencsére ez az életvitel ma már igenis lehetséges, azonban rendkívüli tudatosságot igényel. Hogyan üzemeltessünk sikeresen webshopot úgy is, ha minden héten máshol vagyunk? Alábbi cikkünkben pontosan ennek járunk utána!

1. Automatizáljunk minden folyamatot!

Ha egy bőrönddel a kezünkben járjuk a világot, akkor nem mindig jut időnk a számlázásra vagy éppen a vásárlói kérdések megválaszolására. Éppen ezért tanácsos mindent automatizálni, hogy nekünk már legfeljebb csak egy gombot kelljen megnyomni a rendelések teljesítéséhez. Egy átlagos webshop általában a rendelések visszaigazolását és a számlázást, illetve a chatet is automatizálja, hogy ezzel is kevesebb adminisztrációs teendőt kelljen végezni.

A legjobb az egészben, hogy ennek megvalósításához nem feltétlenül kell webfejlesztőnek lennünk, hiszen a számlázó programok és a logisztikai szoftverek már részletes útmutatókat nyújtanak az automatizálással kapcsolatban. Csak kövessük pontosan a lépéseket, és máris óriási terhet vehetünk le a vállunkról.

2. Szervezzük ki bátran a feladatokat!

Világutazóként a logisztika jelentheti a legnagyobb kihívást. Mivel nem tartunk fenn egy saját raktárt, ezért célszerű fulfillment mellett dönteni. A fulfillment lényege, hogy a saját termékeinket a logisztikai cég raktárába küldjük, akik rendelés esetén azonnal összecsomagolják és útjára is indítják az árukat. A webshopunkat összeköthetjük a rendszerükkel, így minden beérkező rendelésről azonnal értesülhetnek a logisztikai partnereink.

A marketinggel kapcsolatos teendőket, például a keresőoptimalizálást (SEO-t) és a hirdetéskezelést szintén szakemberekre bízhatjuk. Ez persze igényel némi befektetést, viszont számottevő időt és energiát spórolhatunk. Ha nem értünk a marketinghez, semmiképp ne próbálkozzunk saját kezűleg kampányokat készíteni, hiszen minden bizonnyal csak a pénzünket fogjuk égetni. Inkább kérjünk meg valódi profikat a feladatra, és monitorozzuk folyamatosan az elért eredményeket.

Idővel pedig mi magunk is megtanulhatjuk a SEO és a hirdetéskezelés rejtelmeit is. Így később már nem kell pénzt fordítanunk a külsős szakemberek munkájára, hanem már pontosan tudni fogjuk, hogy mit és hogyan kell csinálnunk a sikeres vevőszerzés érdekében. Persze ehhez viszonylag sokat kell tanulnunk, de hosszú távon garantáltan megtérülnek az erőfeszítéseink.

3. Fordítsunk kellő időt a munkára!

Tekintsünk valódi teljes állású munkaként a webshopunk üzemeltetésére. Habár a célunk lehet az, hogy a későbbiekben már csak a legfontosabb feladatokkal foglalkozzunk, de eleinte rengeteget kell tennünk a sikerért. Vágjunk bele minden nap valódi szenvedéllyel a munkánkba, és ne keseredjünk el, ha 1-2 hónap után még nem a várt eredményeket látjuk magunk előtt. Legyünk kitartók, és még akkor is dolgozzunk gőzerővel, ha a kirándulás vagy a tengerparti szórakozás csábítóbb elfoglaltság lenne.

4. Tervezzünk legalább 6 hónappal előre!

Rendszeres utazóként tervezzük meg fillérre pontosan a költségvetésünket. Számoljuk ki az utazásaink pontos költségeit és a webshopunk fenntartásához, illetve marketingjéhez szükséges kiadásaink mértékét is. Inkább kalkuláljunk kevesebb bevétellel, minthogy túlzottan optimisták legyünk és nem várt meglepetések érjenek minket.

Mindenképpen legyen vésztartalékunk is arra az esetre, ha az üzletünk nem a kívánt ütemben fejlődne. Ha szükséges, egy ideig fogjuk vissza az utazásainkat, és fordítsuk inkább a megtakarításunkat webshopunk fejlesztésére. Tűzzünk ki konkrét és reális célokat, amelyeket igyekezzünk minél hamarabb megvalósítani.

A fenti tippek segítségével akár világutazóként is sikeres webshopot üzemeltethetünk. Automatizáljunk minden lehetséges folyamatot, szervezzük ki a tőlünk távol álló vagy rengeteg időt felemésztő feladatokat, továbbá tervezzünk minden kiadásunkkal a lehető legprecízebben. Amennyiben ezekre odafigyelünk, és valóban kitartók maradunk, akkor a munkánk gyümölcse garantáltan beérik majd!


Háromnapos őszi fesztivált rendez a Néprajzi Múzeum

Háromnapos őszi fesztivált rendez a Néprajzi Múzeum  

Családi foglalkozások, tárlatvezetések, valamint néptáncbemutatók és kézműves programok is várják az érdeklődőket a Néprajzi Múzeum Nagy dobra verjük! elnevezésű őszi fesztiválján október 25. és 27. között Budapesten.
Őszi darules a szegedi Fehér-tónál

Őszi darules a szegedi Fehér-tónál  

A Kiskunsági Nemzeti Park Igazgatóság túravezetői közreműködésével felejthetetlen élményben lehet részük azoknak, akik ellátogatnak az őszi darulesek egyikére a szegedi Fehér-tóhoz – közölte honlapján az intézmény.
Budapest Design Week: rekord számú látogató az idei rendezvényeken

Budapest Design Week: rekord számú látogató az idei rendezvényeken 

A több mint 100 hazai és régiós kortárs alkotót bemutató tárlat idén látogatói rekordot döntött: 5000 érdeklődőt vonzott a közel 300 designterméket, illetve ipar- és képzőművészeti alkotást felvonultató kiállítás.
Táncra perdült a Szabadság-szobor

Táncra perdült a Szabadság-szobor 

Különleges látványban lehetett része, aki a október 11-én este a Fővám téren járt.
Nem lesz több Balaton Sound Zamárdiban

Nem lesz több Balaton Sound Zamárdiban 

Már nyáron körbejárta az internetet a hír, hogy lejárt Zamárdi és a Balaton Soundot szervező Sziget Zrt. között a 2024-ig tartó szerződés, most kiderült: nincs folytatás.
Ez a rákfajta nem hiányzott a Balatonba

Ez a rákfajta nem hiányzott a Balatonba 

A vörös mocsárrák (Procambarus clarkii) világszerte az egyik leggyakoribb tízlábú rákfajjá vált a véletlen és direkt telepítések hatására. Most már a Balatonban is megtalálható.
FoxPost lett a Packeta

FoxPost lett a Packeta 

A Packeta és a FoxPost egyesítése után a tulajdonosok a lokális márka megtartása mellett döntöttek.
Hívatlan vendég a Balatonban

Hívatlan vendég a Balatonban 

Kellemetlen szagú ivóvízre panaszkodtak a Balatonszéplaki Vízmű területén élők, és kiderült ennek oka is.
Belépett a milliomosok klubjába Hajdúszoboszló

Belépett a milliomosok klubjába Hajdúszoboszló 

Legalábbis az idei vendéjszakaszámok tekintetében.
Ajtó a múltból a jelenen át a jövőbe - már látogatható a Varjaskéri templomrom

Ajtó a múltból a jelenen át a jövőbe - már látogatható a Varjaskéri templomrom  

Nyolcszáz évnyi szolgálat után helyreállították, ami megmenthető volt belőle - készen áll a következő ezer évre.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.