Itthon is hatékony az LMBTQ-barát kommunikáció

Az LMBTQ közösség gazdasági szerepéről szóló idei Pink marketing brunchon  marketing szakembereknek és céges döntéshozóknak mutatta be a legfrissebb magyar piackutatási adatokat a szervező Humen Media Group, de gyakorlati tapasztalatokról is beszámoltak a hazai – többek közt az idegenforgalomban és vendéglátásban érdekelt - cégek képviselői.

Pink vásárlóerő

Ahogy az eseményen elhangzott, az LMBTQ közösség napjaink egyik legértékesebb fogyasztói csoportjának számít. Kétharmaduk a magasabb fizetéseket kínáló nagyvárosokban él, a nyitott és innovatív társadalmi csoportban az átlagnál magasabb az iskolázottsági szint. E két tényezőnek köszönhetően az LMBTQ célcsoport az átlagosnál 23 százalékkal magasabb jövedelemmel rendelkezik – többek között ez derül ki a Community Marketing & Insight (CMI) piackutató adataiból.

Globális szinten a „pink money”, azaz az LMBTQ közösség vásárlóereje 4600 milliárd dollárt tett ki 2018-ban – ez az összeg nagyobb, mint Németország GDP-je, önálló országként vizsgálva az USA, Kína és Japán után a negyedik legnagyobb gazdaság lenne az LMBTQ közösségé.

A gazdasági élet szereplői számára 2017 óta rendelkezésére állnak a legfrissebb magyar adatok is: évente közel kétezer magyar LMBTQ válaszadóval Magyarország 2017-ben kapcsolódott be a globális felmérésbe, a Humen Media Group szervezésében. Az idei adatokat Erdei Zsolt alapító-ügyvezető ismertette a marketingszakma képviselőivel, amelyből kiderül például, hogy az elmúlt 12 hónapban a megkérdezettek 46 százaléka vásárolt új okostelefont, közel 10 százalékuk okos-otthon eszközt is beszerzett, vagy például 7 százalékuk vásárolt új autót. A kulturális élet területén különösen aktív a pink forint: éves viszonylatban a válaszadók közel fele vásárolt például koncertjegyet, 44 százalékuk színházjegyet, és döntéseikben egyre inkább befolyásolja őket, hogy az adott vállalkozás folytat-e LMBTQ-barát kommunikációt – ez több mint kétharmaduk számára fontos.

 

Nem gond a nyitás

A harkányi Dráva Hotel több éve folytat pink marketinget, és a kedvező tapasztalatokra építve a jövőben ezt bővíteni szeretnék. Mivel rendezvényhelyszínként esküvőket is tartanak náluk, ezért örömmel vennék, ha azonos nemű párok is őket választanák családi rendezvényeikre. Puch Eszter, a hotel ügyvezetője egyáltalán nem tartott attól, hogy bármilyen problémát jelenthet a többi vendég részéről, ha nyitnak az azonos nemű párok felé. Évtizedek óta meghatározó a vendéglátás a baranyai kisváros életében, amelynek a vendégek irányába tanúsított elfogadó attitűd az alapja. Sokkal inkább az okozott kisebb dilemmát, hogy a hotel vajon megfelel-e majd egy olyan célcsoportnak, amelynek közismerten magasak az elvárásai.

Saját értékrendjéből fakad az elfogadás, ezért döntött az LMBTQ fogyasztók felé való kommunikáció mellett Kovács Nimród. A nevét viselő borászat tulajdonosa sok helyen dolgozott és élt a világban, többek között Hollywoodban is. Úgy véli, az LMBTQ közösség világot látott, igényes fogyasztói réteg, amely értékeli a kifinomult borokat. A borászathoz emiatt tökéletesen passzoló klientúrának érzi a közösséget – saját tapasztalatai szerint a legtöbb kaliforniai borászat például kommunikál feléjük és járatos a pink marketingben.

A sokszínűség alapelv a zenei életben, így a Budapest Park számára nem volt kérdés, hogy nyitnak az LMBTQ közösség felé. Ferencz Sándor brand manager elmondta, inkább az operatív kivitelezést kellett kitalálni, hogy mikor, milyen formában tudnának csatlakozni. 2018-ban aztán az éves Pride felvonulás afterpartijának adtak helyszínt, azóta is ők a Rainbow Party házigazdái. Bár a járvány miatt az idei év nehéz a rendezvényszervezők szempontjából, de júliusban egy kis helyen, a korlátozásokat betartva heti rendszerességű szabadtéri partisorozatot indítottak. A Ludus rögtön teltházzal kezdett, és az LMBTQ-barát rendezvényt, ahol mindenki önmaga lehet, egyből megszerette a közönségük.

 


Javult a természetes fürdővizeink minősége

Javult a természetes fürdővizeink minősége 

A 2024-ben 288 természetes fürdővizet tartottak nyilván Magyarországon. Ezek közül 193 kiváló, 58 jó és 4 tűrhető minősítést kapott.
Itt a friss TKI index

Itt a friss TKI index 

2025. májusban a turisztikai cégek 70 százalék szolgáltatási árainak növekedéséről számolt be az elmúlt 3 hónapra vonatkozóan az előző év azonos időszakához mérten.
Határon átívelő turisztikai egyesület született

Határon átívelő turisztikai egyesület született 

Megalakult a Fernenet – új határon átnyúló turisztikai egyesület a Fertő-tó térségében.
Életműkiállítás a belvárosi galériában

Életműkiállítás a belvárosi galériában 

Grandiózus életműkiállítással indítja útjára a nyarat a Virág Judit Galéria.
Megújult a legendás gemenci kőkereszt

Megújult a legendás gemenci kőkereszt 

A település központi részén, az árvízvédelmi töltés mellett, az egykori keselyűsi csárda előtt álló emlékművet bárki megcsodálhatja.
Indul a Muslinca Bringakör

Indul a Muslinca Bringakör 

A Muslinca Bringakör egy ingyenes, játékos, felfedező jellegű kerékpáros kihívás.
 Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén

Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén 

Siófok a legnépszerűbb pünkösdi úti cél belföldön az egyik szállásfoglaló portál friss foglalási adatai szerint a közelgő hosszú hétvégén.
Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen

Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen 

Az országos környezetszépítő verseny legnépszerűbb kategóriái 2025-ben az Év főtere és az Év fasora.
 Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját

Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját 

Negyven nap, majdnem 30.000 kilométer, 3274 gyalogló.
Kulturális randevú Göcsejben

Kulturális randevú Göcsejben 

Az eseménysorozat a göcseji dombok között idén 22 településen több mint 60 programot és közel 100 élményt kínál a „fenntartható lassúság” jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.