Itthon is hatékony az LMBTQ-barát kommunikáció

Az LMBTQ közösség gazdasági szerepéről szóló idei Pink marketing brunchon  marketing szakembereknek és céges döntéshozóknak mutatta be a legfrissebb magyar piackutatási adatokat a szervező Humen Media Group, de gyakorlati tapasztalatokról is beszámoltak a hazai – többek közt az idegenforgalomban és vendéglátásban érdekelt - cégek képviselői.

Pink vásárlóerő

Ahogy az eseményen elhangzott, az LMBTQ közösség napjaink egyik legértékesebb fogyasztói csoportjának számít. Kétharmaduk a magasabb fizetéseket kínáló nagyvárosokban él, a nyitott és innovatív társadalmi csoportban az átlagnál magasabb az iskolázottsági szint. E két tényezőnek köszönhetően az LMBTQ célcsoport az átlagosnál 23 százalékkal magasabb jövedelemmel rendelkezik – többek között ez derül ki a Community Marketing & Insight (CMI) piackutató adataiból.

Globális szinten a „pink money”, azaz az LMBTQ közösség vásárlóereje 4600 milliárd dollárt tett ki 2018-ban – ez az összeg nagyobb, mint Németország GDP-je, önálló országként vizsgálva az USA, Kína és Japán után a negyedik legnagyobb gazdaság lenne az LMBTQ közösségé.

A gazdasági élet szereplői számára 2017 óta rendelkezésére állnak a legfrissebb magyar adatok is: évente közel kétezer magyar LMBTQ válaszadóval Magyarország 2017-ben kapcsolódott be a globális felmérésbe, a Humen Media Group szervezésében. Az idei adatokat Erdei Zsolt alapító-ügyvezető ismertette a marketingszakma képviselőivel, amelyből kiderül például, hogy az elmúlt 12 hónapban a megkérdezettek 46 százaléka vásárolt új okostelefont, közel 10 százalékuk okos-otthon eszközt is beszerzett, vagy például 7 százalékuk vásárolt új autót. A kulturális élet területén különösen aktív a pink forint: éves viszonylatban a válaszadók közel fele vásárolt például koncertjegyet, 44 százalékuk színházjegyet, és döntéseikben egyre inkább befolyásolja őket, hogy az adott vállalkozás folytat-e LMBTQ-barát kommunikációt – ez több mint kétharmaduk számára fontos.

 

Nem gond a nyitás

A harkányi Dráva Hotel több éve folytat pink marketinget, és a kedvező tapasztalatokra építve a jövőben ezt bővíteni szeretnék. Mivel rendezvényhelyszínként esküvőket is tartanak náluk, ezért örömmel vennék, ha azonos nemű párok is őket választanák családi rendezvényeikre. Puch Eszter, a hotel ügyvezetője egyáltalán nem tartott attól, hogy bármilyen problémát jelenthet a többi vendég részéről, ha nyitnak az azonos nemű párok felé. Évtizedek óta meghatározó a vendéglátás a baranyai kisváros életében, amelynek a vendégek irányába tanúsított elfogadó attitűd az alapja. Sokkal inkább az okozott kisebb dilemmát, hogy a hotel vajon megfelel-e majd egy olyan célcsoportnak, amelynek közismerten magasak az elvárásai.

Saját értékrendjéből fakad az elfogadás, ezért döntött az LMBTQ fogyasztók felé való kommunikáció mellett Kovács Nimród. A nevét viselő borászat tulajdonosa sok helyen dolgozott és élt a világban, többek között Hollywoodban is. Úgy véli, az LMBTQ közösség világot látott, igényes fogyasztói réteg, amely értékeli a kifinomult borokat. A borászathoz emiatt tökéletesen passzoló klientúrának érzi a közösséget – saját tapasztalatai szerint a legtöbb kaliforniai borászat például kommunikál feléjük és járatos a pink marketingben.

A sokszínűség alapelv a zenei életben, így a Budapest Park számára nem volt kérdés, hogy nyitnak az LMBTQ közösség felé. Ferencz Sándor brand manager elmondta, inkább az operatív kivitelezést kellett kitalálni, hogy mikor, milyen formában tudnának csatlakozni. 2018-ban aztán az éves Pride felvonulás afterpartijának adtak helyszínt, azóta is ők a Rainbow Party házigazdái. Bár a járvány miatt az idei év nehéz a rendezvényszervezők szempontjából, de júliusban egy kis helyen, a korlátozásokat betartva heti rendszerességű szabadtéri partisorozatot indítottak. A Ludus rögtön teltházzal kezdett, és az LMBTQ-barát rendezvényt, ahol mindenki önmaga lehet, egyből megszerette a közönségük.

 


Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben

Körkép Budapest gyógyfürdőiről – ez várható 2025-ben 

Tény, hogy egyik legfontosabb turisztikai vonzerőnk, a fővárosi történelmi fürdőinek egy része felújításra szorul.
Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben

Kakasozás és pittyezés: majális a Skanzenben 

Májust gyakran nevezik zöld hónapnak, hiszen a természet, a fák és virágok újjászületésének ideje.
A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten

A gyönyörködtetés művészete – kiállítás Budapesten 

Három nő, három művészeti ág, egy közös nyelv: megnyílt a PRIMAVERA kiállítás a FISE Galériában.
Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál

Idén is Háromváros Kerékpáros Fesztivál 

Június 7-én és 8-án rendezik meg negyedik alkalommal Békéscsabán, Békésen és Gyulán a Háromváros Kerékpáros Fesztivált .
Programhegyek az Európa-napon

Programhegyek az Európa-napon 

Izgalmas programokkal és hasznos információkkal várják a szervezők az érdeklődőket az Európa-napon és az immár hagyományos EU-s futáson.
Kék Zóna Noszvajon

Kék Zóna Noszvajon  

Különleges eseménynek adott otthont a Nomád Hotel & Glamping.
Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?

Miért olyan hatékony az ablakra ragasztható fólia?  

Egy hétvégi séta vagy reggeli kocogás során, ahogy a városban haladunk, láthatjuk, hogy rengeteg bolt kirakatán található fólia vagy valamilyen matrica. Ezek többféle célt szolgálhatnak, amelyek közül az első a figyelemfelkeltés. Ez egy jól bevált offline marketingeszköz, amit érdemes minden vállalkozásnak használnia.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.