Egyre több a családostól wellnessezni induló vendég, és a szülők nagyon hálások, ha a szálloda olyan programokat tud kínálni a gyerekeknek, amely kiragadja őket a kütyüvilágból. Mindez az immár harmadik alkalommal megszervezett egészségturizmusról szóló szakmai napon derült ki, a Semmelweis Egyetem társadalomtudományi tanszékén.
Móricz Szilvia, az Aquaworld Resort Budapest marketingigazgatója arról beszélt: “mobil off, élmény on” szlogennel mozgalmat indítottak több céggel közösen, hogy összefogják a családbarát programokat kínáló szolgáltatókat.
A résztvevőknek havonta legalább egy eseményt kell szervezniuk, és a kreatív ötletek közütt felmerült, hogy papír alapú “app” használatával ösztönözzék a gyerekeket arra, hogy egy adott hely összes élményét kipróbálják, füzetbe gyűjtve a pecséteket.
A mozgalom célja tehát olyan, nem a virtuális világhoz kötödő élmények felkínálása, amely leköti a kamaszokat – az már a huszonegyedik század iróniája, hogy ehhez mobilon (például a közösségi médiában) kampányolnak azzal: el a kezekkel a mobilról. Szóval ha mi is el akarunk szakadni a különféle képernyőktől, keressük a képernyőn a #kikapcs hastagot.
A minőség nem lehet szezonális – ezt már Ihász Kata, a senior korosztályra szakosodott Ruta utazási iroda vezetője mondta el, megosztva tapasztalatait a hozzánk utazó amerikai és osztrák nyugdíjasokról.
Ennél a korosztálynál előre szoktak tervezni (most már a 2019-es programokon dolgoznak), és ez nem könnyű a világnak ezen szegletén, ahol az ÁFÁ-n át a személyzeti költségekig minden gyökeresen megváltozhat egy év alatt.
A senior korosztálynak földrajzi területet lehet a legjobban eladni (például a V4-es országok fővárosait), nem egyetlen attrakciót. Csak annyit kell adni, amennyit előzetesen ígértünk nekik, de azt maximálisan – a magas színvonalú élmény a legfontosabb, és az, hogy a vendég otthon érezze magát.
Ehhez például az is kell, hogy a szállodai szobát le lehessen hűteni tizenhat fokra, mert Amerikában ehhez szoktak. Az ötven pluszos fizetőképes vendégeknek szervezett utak során ügyelni kell a korosztálynak megfelelő tempóra, és arra, hogy meg tudjunk felelni az egyre különlegesebb étkezési igényeknek is.
Nagy Kinga tanársegéd egy, a hallgatóság férfitagjai által eddig nem ismert szolgáltatást, a SUP jogát mutatta be. Nem véletlen a rácsodálkozás – a célcsoport a 35-45 év közötti, magasan képzett és spirituális érdeklődéssel bíró nők.
A Stand Up Paddle board olyan, mint egy szörfdeszka, de állni kell rajta és evezni – az új sporteszköz 2004-ben terjedt el Kaliforniában, de egy ideje már a Balatonon sem ritka. Ezt bolondították meg a jógával – a vízben lebegő deszkán kell meditálni és különféle jóga-pózokat felvenni.
Az új sportot már több helyszínen üzhetjük a Balatonon is – nincs is szebb, mint lótuszülésben meditálni a naplementében a nád között, úgy kerülve egyensúlyba saját magunkkal, hogy közben nem borulunk bele a tóba sem. Érdekes volt megismerni egy felmérés eredményét is: minél magasabb társadalmi státusban van valaki, annál inkább az aktív turizmus felé hajlik.
A szakmai nap utolsó előadása is tartogatott meglepetéseket. Forgó Gábor mátraderecskei polgármester az ország egyetlen mofettáját mutatta be.
Az eddig csak a Székelyföldről ismert régi gyógymód a széndioxid értágító hatásán alapszik, de a Mátrában kiegészül a gyors felezési idejű radioaktiv radongáz gyógyító tulajdonságaival is.
A biztonságos mofettában bekötve ülnek az emberek a medencében, és immár TB támogatás mellett is gyógyíthatják érszükületeiket és egyéb betegségeiket – tavaly nagyjából 35 ezer kezelést végeztek el a Heves megyei településen.
Forrás: Turizmus Online