Marketing-fókuszú turizmus-menedzsment mesterképzés a Corvinuson

A Budapesti Corvinus Egyetem turizmus-menedzsment mesterképzésének hallgatói teljes oktatási programjukban tapasztalják azt a szinergia-hatást, hogy a Turizmus Tanszék több, mint két éve a Marketing és Média Intézet szervezeti egysége. A turizmus valamennyi területén olyan jelentős a marketing szerepe, hogy ez a szervezeti összetartozás a képzési programokban is jelentősen megmutatkozik.

A Gazdálkodástudományi Kar mesterszakjain, így a turizmus-menedzsment mesterszakon is szerepelnek olyan alapozó tárgyak, amelyek a gazdálkodástan legfontosabb diszciplináinak mester szintű tudnivalóit tartalmazzák. Ezek közé tartozik a Marketing menedzsment is, amelyben a vezetők számára fontos marketingkoncepciók, az egyes marketingterületek irányításának, valamint a teljesítmények mérésének módszerei hangsúlyosan szerepelnek. Az elméletet dr. Bauer András egyetemi tanár előadásaiból sajátíthatják el a hallgatók, a gyakorlatokon pedig a nemzetközileg elismert MBA-képzések számára készült és használt esettanulmányok mellett a hazai gyakorlatra épülő esetek és projektek megoldása és feldolgozása is szerepel.

A turizmus-menedzsment mesterszak hallgatói a marketing mesterszakos hallgatókkal közösen vesznek részt a Marketingkutatás és piacelemzés tantárgy óráin, amelynek felelőse dr. Simon Judit, aki intézetigazgatóként a Turizmus Tanszék egyik alapítója volt, ma a Turizmus Tanszék egyetemi tanára.

A tantárgy – építve az alapszakos ismeretekre – elsősorban a megkérdezéses vizsgálatok, a kérdőíves kutatások adatbázisainak módszertanával, az elméleti és gyakorlati tudnivalókkal ismerteti meg a hallgatókat. A tantárgy módszertani jellegéből adódóan szeminárium és számítógépes gyakorlat formában sajátítják el a hallgatók a Malhotra-Simon: Marketingkutatás tankönyv alapján a módszerek elméletét és az SPSS-ben történő adatfeldolgozás gyakorlatát. A tantárgy keretében egy teljes piackutatási projektet is megoldanak a hallgatók, amelyben együttműködve egy-egy vállalattal vagy intézménnyel, valós problémát feldolgozó kutatási brief alapján dolgozzák ki a kutatási tervet, végzik el az adatgyűjtést és feldolgozást, a félév végén pedig a vállalati képviselők előtt prezentálják a kutatási eredményeket.

Az elmúlt félév egyik témája Budapest turisztikai vonzerejének egyik kulturális ékköve, a komolyzenei élet szereplői közül a vezető szimfonikus zenekarok ismertségének, megítélésének, márkaértékének felmérése volt. A kutatás alapját a nemzetközi szakirodalomban a klasszikus zenei művészeti teljesítmények, együttesek márkaértékének mérésére szolgáló speciális márkaértékmérő modell szolgáltatta, amely alapján a hallgatók kidolgozták a kérdőívet és elvégezték az adatgyűjtést, döntően a hazai közönség körében. Hallgatóink széleskörű érdeklődését jellemzi, hogy a kérdőívben az általános kulturális kínálattal kapcsolatos szokásokat is fontosnak tartották felmérni, elhelyezve így a klasszikus zenei események látogatását a kulturális programok kínálatában. A zenei események mellett a klasszikus zenei darabok hallgatásának szokásait is megvizsgálták, így arról is képet kaptak, hogy milyen hordozókon, milyen alkalmakkor, hogyan hallgatják a potenciális érdeklődők a klasszikus zenét. A kutatásban többszörösen szembesültek azzal a jelenséggel, hogy a klasszikus zene célcsoportját nem a kortársaik dominálják, így a kutatási adatgyűjtés különösen nagy nehézségek elé állította őket, ugyanakkor fel is tudták hívni a zenekarok vezetőinek a figyelmét arra, mennyire fontos lenne a gyerekek mellett a fiatal felnőttek számára is vonzó programokat kínálni és számukra üzeneteket megfogalmazni és eljuttatni.

Az ilyen és hasonló projektfeladatok miatt nyilatkozta az Intézet egyik végzett hallgatója:

„Amikor én végeztem, az elméleti alapokon túl számtalan gyakorlati példán tapasztaltam meg azt, hogy mi vár majd rám az első munkahelyemen. Ma még inkább igaz ez az intézetre, jól felkészít a mindennapokra. Több, mint 10 éve dolgozom a marketing szakmában, de mindmáig sok olyan eset fordul elő, ahol az itt tanultakat használom. A stratégiai gondolkodással, amit szintén itt tanultam meg, pedig több százezer forinttal nagyobb pozíciót tudok betölteni, mint anélkül...”.

A Corvinus mesterképzése a desztinációk, illetve a profitorientált vállalkozások menedzsmentjére és marketingjére helyezi a hangsúlyt; utóbbiban az online és digitális marketing kiemelt szerepet kap. A 2017. februárjában induló, állami finanszírozású nappali turizmus-menedzsment képzésre jelentkezni november 15-ig lehet. További információkat ide kattintva tudhat meg.

(X)


Indul a Muslinca Bringakör

Indul a Muslinca Bringakör 

A Muslinca Bringakör egy ingyenes, játékos, felfedező jellegű kerékpáros kihívás.
 Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén

Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén 

Siófok a legnépszerűbb pünkösdi úti cél belföldön az egyik szállásfoglaló portál friss foglalási adatai szerint a közelgő hosszú hétvégén.
Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen

Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen 

Az országos környezetszépítő verseny legnépszerűbb kategóriái 2025-ben az Év főtere és az Év fasora.
 Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját

Nyugdíjasok megpróbálják beállítani Phileas Fogg rekordját 

Negyven nap, majdnem 30.000 kilométer, 3274 gyalogló.
Kulturális randevú Göcsejben

Kulturális randevú Göcsejben 

Az eseménysorozat a göcseji dombok között idén 22 településen több mint 60 programot és közel 100 élményt kínál a „fenntartható lassúság” jegyében.
Indul a nyári szezon a Tisza-tó fővárosában

Indul a nyári szezon a Tisza-tó fővárosában 

Ezen a nyáron is rengeteg kalanddal és élménnyel vár Tiszafüred.
Megvan az Év kerékpárútja

Megvan az Év kerékpárútja  

Az Év kerékpárútja címet hatodik éve dönti el szavazással a nagyközönség, idén a Murakeresztúr kör nyerte el a címet 2938 szavazattal.
Nosztalgiagőzös és galambröptetés Fehérváron

Nosztalgiagőzös és galambröptetés Fehérváron 

A pünkösdi hétvégén tovább pezseg a székesfehérvári kulturális élet.
Felgyorsult a Balaton vizének melegedése

Felgyorsult a Balaton vizének melegedése 

A klímaváltozás nemcsak a vízmelegedést hozta el.
Zárva marad a hévízi tófürdő központi épülete

Zárva marad a hévízi tófürdő központi épülete 

Szigetfürdőt terveznek a látogatóknak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.