A Gazdálkodástudományi Kar mesterszakjain, így a turizmus-menedzsment mesterszakon is szerepelnek olyan alapozó tárgyak, amelyek a gazdálkodástan legfontosabb diszciplináinak mester szintű tudnivalóit tartalmazzák. Ezek közé tartozik a Marketing menedzsment is, amelyben a vezetők számára fontos marketingkoncepciók, az egyes marketingterületek irányításának, valamint a teljesítmények mérésének módszerei hangsúlyosan szerepelnek. Az elméletet dr. Bauer András egyetemi tanár előadásaiból sajátíthatják el a hallgatók, a gyakorlatokon pedig a nemzetközileg elismert MBA-képzések számára készült és használt esettanulmányok mellett a hazai gyakorlatra épülő esetek és projektek megoldása és feldolgozása is szerepel.
A turizmus-menedzsment mesterszak hallgatói a marketing mesterszakos hallgatókkal közösen vesznek részt a Marketingkutatás és piacelemzés tantárgy óráin, amelynek felelőse dr. Simon Judit, aki intézetigazgatóként a Turizmus Tanszék egyik alapítója volt, ma a Turizmus Tanszék egyetemi tanára.
A tantárgy – építve az alapszakos ismeretekre – elsősorban a megkérdezéses vizsgálatok, a kérdőíves kutatások adatbázisainak módszertanával, az elméleti és gyakorlati tudnivalókkal ismerteti meg a hallgatókat. A tantárgy módszertani jellegéből adódóan szeminárium és számítógépes gyakorlat formában sajátítják el a hallgatók a Malhotra-Simon: Marketingkutatás tankönyv alapján a módszerek elméletét és az SPSS-ben történő adatfeldolgozás gyakorlatát. A tantárgy keretében egy teljes piackutatási projektet is megoldanak a hallgatók, amelyben együttműködve egy-egy vállalattal vagy intézménnyel, valós problémát feldolgozó kutatási brief alapján dolgozzák ki a kutatási tervet, végzik el az adatgyűjtést és feldolgozást, a félév végén pedig a vállalati képviselők előtt prezentálják a kutatási eredményeket.
Az elmúlt félév egyik témája Budapest turisztikai vonzerejének egyik kulturális ékköve, a komolyzenei élet szereplői közül a vezető szimfonikus zenekarok ismertségének, megítélésének, márkaértékének felmérése volt. A kutatás alapját a nemzetközi szakirodalomban a klasszikus zenei művészeti teljesítmények, együttesek márkaértékének mérésére szolgáló speciális márkaértékmérő modell szolgáltatta, amely alapján a hallgatók kidolgozták a kérdőívet és elvégezték az adatgyűjtést, döntően a hazai közönség körében. Hallgatóink széleskörű érdeklődését jellemzi, hogy a kérdőívben az általános kulturális kínálattal kapcsolatos szokásokat is fontosnak tartották felmérni, elhelyezve így a klasszikus zenei események látogatását a kulturális programok kínálatában. A zenei események mellett a klasszikus zenei darabok hallgatásának szokásait is megvizsgálták, így arról is képet kaptak, hogy milyen hordozókon, milyen alkalmakkor, hogyan hallgatják a potenciális érdeklődők a klasszikus zenét. A kutatásban többszörösen szembesültek azzal a jelenséggel, hogy a klasszikus zene célcsoportját nem a kortársaik dominálják, így a kutatási adatgyűjtés különösen nagy nehézségek elé állította őket, ugyanakkor fel is tudták hívni a zenekarok vezetőinek a figyelmét arra, mennyire fontos lenne a gyerekek mellett a fiatal felnőttek számára is vonzó programokat kínálni és számukra üzeneteket megfogalmazni és eljuttatni.
Az ilyen és hasonló projektfeladatok miatt nyilatkozta az Intézet egyik végzett hallgatója:
„Amikor én végeztem, az elméleti alapokon túl számtalan gyakorlati példán tapasztaltam meg azt, hogy mi vár majd rám az első munkahelyemen. Ma még inkább igaz ez az intézetre, jól felkészít a mindennapokra. Több, mint 10 éve dolgozom a marketing szakmában, de mindmáig sok olyan eset fordul elő, ahol az itt tanultakat használom. A stratégiai gondolkodással, amit szintén itt tanultam meg, pedig több százezer forinttal nagyobb pozíciót tudok betölteni, mint anélkül...”.
A Corvinus mesterképzése a desztinációk, illetve a profitorientált vállalkozások menedzsmentjére és marketingjére helyezi a hangsúlyt; utóbbiban az online és digitális marketing kiemelt szerepet kap. A 2017. februárjában induló, állami finanszírozású nappali turizmus-menedzsment képzésre jelentkezni november 15-ig lehet. További információkat ide kattintva tudhat meg.
(X)