Marketing-fókuszú turizmus-menedzsment mesterképzés a Corvinuson

A Budapesti Corvinus Egyetem turizmus-menedzsment mesterképzésének hallgatói teljes oktatási programjukban tapasztalják azt a szinergia-hatást, hogy a Turizmus Tanszék több, mint két éve a Marketing és Média Intézet szervezeti egysége. A turizmus valamennyi területén olyan jelentős a marketing szerepe, hogy ez a szervezeti összetartozás a képzési programokban is jelentősen megmutatkozik.

A Gazdálkodástudományi Kar mesterszakjain, így a turizmus-menedzsment mesterszakon is szerepelnek olyan alapozó tárgyak, amelyek a gazdálkodástan legfontosabb diszciplináinak mester szintű tudnivalóit tartalmazzák. Ezek közé tartozik a Marketing menedzsment is, amelyben a vezetők számára fontos marketingkoncepciók, az egyes marketingterületek irányításának, valamint a teljesítmények mérésének módszerei hangsúlyosan szerepelnek. Az elméletet dr. Bauer András egyetemi tanár előadásaiból sajátíthatják el a hallgatók, a gyakorlatokon pedig a nemzetközileg elismert MBA-képzések számára készült és használt esettanulmányok mellett a hazai gyakorlatra épülő esetek és projektek megoldása és feldolgozása is szerepel.

A turizmus-menedzsment mesterszak hallgatói a marketing mesterszakos hallgatókkal közösen vesznek részt a Marketingkutatás és piacelemzés tantárgy óráin, amelynek felelőse dr. Simon Judit, aki intézetigazgatóként a Turizmus Tanszék egyik alapítója volt, ma a Turizmus Tanszék egyetemi tanára.

A tantárgy – építve az alapszakos ismeretekre – elsősorban a megkérdezéses vizsgálatok, a kérdőíves kutatások adatbázisainak módszertanával, az elméleti és gyakorlati tudnivalókkal ismerteti meg a hallgatókat. A tantárgy módszertani jellegéből adódóan szeminárium és számítógépes gyakorlat formában sajátítják el a hallgatók a Malhotra-Simon: Marketingkutatás tankönyv alapján a módszerek elméletét és az SPSS-ben történő adatfeldolgozás gyakorlatát. A tantárgy keretében egy teljes piackutatási projektet is megoldanak a hallgatók, amelyben együttműködve egy-egy vállalattal vagy intézménnyel, valós problémát feldolgozó kutatási brief alapján dolgozzák ki a kutatási tervet, végzik el az adatgyűjtést és feldolgozást, a félév végén pedig a vállalati képviselők előtt prezentálják a kutatási eredményeket.

Az elmúlt félév egyik témája Budapest turisztikai vonzerejének egyik kulturális ékköve, a komolyzenei élet szereplői közül a vezető szimfonikus zenekarok ismertségének, megítélésének, márkaértékének felmérése volt. A kutatás alapját a nemzetközi szakirodalomban a klasszikus zenei művészeti teljesítmények, együttesek márkaértékének mérésére szolgáló speciális márkaértékmérő modell szolgáltatta, amely alapján a hallgatók kidolgozták a kérdőívet és elvégezték az adatgyűjtést, döntően a hazai közönség körében. Hallgatóink széleskörű érdeklődését jellemzi, hogy a kérdőívben az általános kulturális kínálattal kapcsolatos szokásokat is fontosnak tartották felmérni, elhelyezve így a klasszikus zenei események látogatását a kulturális programok kínálatában. A zenei események mellett a klasszikus zenei darabok hallgatásának szokásait is megvizsgálták, így arról is képet kaptak, hogy milyen hordozókon, milyen alkalmakkor, hogyan hallgatják a potenciális érdeklődők a klasszikus zenét. A kutatásban többszörösen szembesültek azzal a jelenséggel, hogy a klasszikus zene célcsoportját nem a kortársaik dominálják, így a kutatási adatgyűjtés különösen nagy nehézségek elé állította őket, ugyanakkor fel is tudták hívni a zenekarok vezetőinek a figyelmét arra, mennyire fontos lenne a gyerekek mellett a fiatal felnőttek számára is vonzó programokat kínálni és számukra üzeneteket megfogalmazni és eljuttatni.

Az ilyen és hasonló projektfeladatok miatt nyilatkozta az Intézet egyik végzett hallgatója:

„Amikor én végeztem, az elméleti alapokon túl számtalan gyakorlati példán tapasztaltam meg azt, hogy mi vár majd rám az első munkahelyemen. Ma még inkább igaz ez az intézetre, jól felkészít a mindennapokra. Több, mint 10 éve dolgozom a marketing szakmában, de mindmáig sok olyan eset fordul elő, ahol az itt tanultakat használom. A stratégiai gondolkodással, amit szintén itt tanultam meg, pedig több százezer forinttal nagyobb pozíciót tudok betölteni, mint anélkül...”.

A Corvinus mesterképzése a desztinációk, illetve a profitorientált vállalkozások menedzsmentjére és marketingjére helyezi a hangsúlyt; utóbbiban az online és digitális marketing kiemelt szerepet kap. A 2017. februárjában induló, állami finanszírozású nappali turizmus-menedzsment képzésre jelentkezni november 15-ig lehet. További információkat ide kattintva tudhat meg.

(X)


Nyíregyháza és Hidvégardó – egyvalami közös bennük

Nyíregyháza és Hidvégardó – egyvalami közös bennük 

Megvannak a Virágos Magyarország verseny idei győztesei.
MUISZ tájékoztatás a módosított kormányrendeletről

MUISZ tájékoztatás a módosított kormányrendeletről 

Módosult a 472/2017. (XII.28.) Korm. rendelet, ami a következő kötelezettségeket rója az utazási vállalkozásokra:
Sokszínű világzenei fesztivál Budapesten

Sokszínű világzenei fesztivál Budapesten 

A főváros legnagyobb világzenei fesztiválját, a Bartók Tavasz Nemzetközi Művészeti Hetek keretében megvalósuló Budapest Ritmot ismét megrendezik.
Megvan, melyik lett az év fája

Megvan, melyik lett az év fája 

Az idei jelöltek a kecskefűz, a korai juhar és a rezgő nyár voltak.
A videóművészet Rembrandtja Magyarországon

A videóművészet Rembrandtja Magyarországon 

Magyarországon első alkalommal nyílik a kortárs videóművészet világhírű alkotójának, Bill Violának önálló kiállítása.
Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!

Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!  

Lehet, hogy az Ön szavazata dönti el, melyik szálloda vagy vendéglátóegység kapja a rangos közönségdíjat az idei döntőbe került pályázók közül.
Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét

Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét 

Ausztráliából hozta haza a Virág Judit Galéria, a Madame Tussauds Budapestben mutatták be a csodálatos portrét.
Máté Bence az év madárfotósa

Máté Bence az év madárfotósa 

A második fordulóba került képek összesen 170 különböző madárfajt örökítettek meg.
Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben

Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben 

Idén már 11. alkalommal került megrendezésre az Év kutyabarát helye kampány a Kutyabarát.hu szervezésében, ismét hatalmas érdeklődés övezte a kutyabarát szállások, vendéglátóhelyek és munkahelyek megmérettetését.
Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók

Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók 

Szajkók segítenek a faültetésben Pesterzsébeten és Veresegyház határában.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.