A minőség a siker garanciája – hangsúlyozta Szabó Áron, a Magyar Turisztikai Ügynökség szálláshelyekért és vendéglátásért felelős igazgatója, aki szerint a díj nem csupán a vendégek, hanem a dolgozók számára is kiváló üzenet, egyúttal elismerés és motiváció is. A 2006-ban alapított minősítés kritériumrendszere az évek során folyamatosan bővült, de ideje új alapokra állítani és az élményalapú turizmus felé eltolni, ezért hamarosan újragondolják a díjat. Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke felidézte, hogy míg néhány évvel ezelőtt a külföldi turisztikai vásárokon Magyarországra leginkább olcsósága miatt irányult figyelem, elindult egy szerencsés elmozdulás a minőség irányába. Ezt a fejlődést segíti a Magyar Turizmus Minőségi Díj, valamint az MSZÉSZ által alapított Év Szállodája elismerés is. Kovács László, a Magyar Vendéglátók Ipartestületének elnöke szerint a vendéglátásban dolgozók olyan fokon járulnak hozzá az egészséghez, ahogy kevés más szektor. Ennek a felelőssége állandóan jelen van, és ezt magas szinten teljesíteni csak a jó minőségre törekedve lehet, ezért érdemes például keresni a kiváló alapanyagokat.
A Magyar Turizmus Minőségi Díj önkéntes jelentkezésen alapuló tanúsító rendszer, éttermek és szállodák számára. A több száz kérdésből álló önminősítést követően a jelentkezőket próbavásárlások során az MTÜ szakemberei ellenőrzik, és visszajelzést is adnak a pályázóknak a fejlődési lehetőségekről. A díjat három évre ítélik oda, ezen időszak alatt további utóellenőrzések is várhatóak, és indokolt esetben a minősítés vissza is vonható. A programot a HOTREC (a Szállodák és Vendéglátóhelyek Európai Szövetsége) is akkreditálta, így a tanúsítvány a nemzetközi piacon is versenyelőnyt jelent. Az évente meghirdetett programmal az MTÜ célja, hogy a szolgáltatókat segítse minőségi munkájukban, igazodási pontokat adjon fejlesztéseikhez és ezáltal jobb piacra jutási lehetőségeket biztosítson számukra.
Sok szolgáltató már kétszer, de van, aki már háromszor is kiérdemelte a védjegyet, és az idei díjazottak között is sokan vannak, akik most újították meg a minősítést.
Az idei díjazottak:
Szállodák:
Avalon Resort & Spa, Miskolctapolca; Barack Thermal Hotel & Spa, Tiszakécske; Budapest Airport Hotel Stáció Wellness és Konferencia, Vecsés; Corinthia Hotel Budapest; Danubius Health Spa Resort Aqua Hévíz; Danubius Health Spa Resort Hévíz; Danubius Hotel Helia Budapest; Four Points by Sheraton Kecskemét Hotel és Konferenciaközpont; Greenfield Hotel Golf & Spa, Bükfürdő; Hilton Budapest; Hotel Kumánia, Kisújszállás; Hotel Nemzet Budapest MGallery by Sofitel; Kristály Imperial Hotel & Esterházy Étterem, Tata; Lotus Therme Hotel & Spa, Héviz; Mamaison Hotel Andrássy, Budapest; Mercure Budapest City Center; Mesés Shiraz Hotel, Egerszalók; NaturMed Hotel Carbona, Hévíz; Novotel Szeged; Opera Garden Hotel & Apartments, Budapest; Park Inn by Radisson Zalakaros Resort and Spa; Radisson Blu Béke Hotel, Budapest; Spirit Hotel Thermal Spa Sárvár, Szalajka Liget Hotel és Apartmanházak Szilvásvárad; Thermál Hotel Balance, Lenti; Thermal Hotel Visegrád; Varázslatos Bambara, Felsőtárkány; Wellness Hotel Katalin, Gyenesdiás
Éttermek:
Ízlelő a családbarát étterem, Szekszárd; Kukorica Csárda Balatonföldvár; Lázár Lovaspark, Domony; Park Étterem, Berekfürdő; Tanyacsárda Lajosmizse; Tenkes Csárda Csarnóta; Tercia Étterem Fertőendréd; Tercia Hubertus Étterem és Panzió, Sopron; Tercia Kópháza Étterem és Panzió, Kópháza; Vadvirág Étterem, Kozárd; Zsolnay Kávéház, Budapest