A beruházást eredtileg 2,8 milliárd forintosra tervezték, de mivel ennyiért nem találtak kivitelezőt, így végül a 700 méter hosszú kötélhíd nagyjából 4 milliárd 98 millió forintos támogatásból épült meg. "Az építkezés árát pedig nemcsak az adófizetők, hanem a természet is megfizette, ugyanis a hegyoldalon letarolták a fákat." - olvasható a 24.hu oldalán. Mint írják, "a hídra költött több mint 4 milliárdon felül a Kalandpark további hárommilliárd forintba került, abból épült az új libegő is, ami miatt több mint egy kilométer hosszan vágták ki az erdőt."
A Nemzeti Összetartozás Hídja két hegy tetejét köti össze: Szárhegy és a Várhegy között biztosít gyalogos összeköttetést.
A hídra belépés ára egyébként ötezer forint lesz, derült ki a Zemplén Kalandpark Sátoraljaújhely Facebook oldaláról.
A Tokaj-Zemplén Térség Fejlesztési Program keretében megvalósuló beruházást a kormány 2021. októberében a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánította, ekkor kapta a nevét is: Nemzeti Összetartozás Hídja. Wáberer György kormánybiztos 2021. decemberében jelentette be, hogy még abban az évben elkezdődik a terület előkészítése.
A hídfők 2023 tavaszán készültek el, ezt követően indult el a hídpálya szerkezetének kiépítése.Az átadásra a Nemzeti Összetartozás Napján, 2024. június 4-én ünnepélyes keretek között kerül sor, ezt követően, 2024. június 5-én a sátoraljaújhelyi és a sárospataki lakosok számára lesz kipróbálható (lakcímkártya felmutatásával nekik még ingyenesen), és csak ezután, 2024. június 6-tól nyílnak meg mindenki számára a kapuk.
A Szár-hegyet és a Várhegy tetejét összekötő világrekorder hosszú, kétirányú gyalogos kötélhíd nem sokáig tudott világrekorder lenni, ugyanis míg készült, a csehországi Dolní Morava községben felépítették a világ leghosszabb gyalogosfüggőhídját a Sky Bridge 721 névre keresztelt hidat a maga a 721 méteres hosszúságával. A sátoraljaújhelyi polgármester szerint azonban a "mi" hidünk pár méterrel hosszabb... bár a 24.hu által talált adatok szerint így is csak 696 méter hosszú...